Advarselslampe i bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

988 visninger
12 svar
2 synes godt om
21. juli 2015

SandraXOXO

Nogle der ved hvad den betyder? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Blop2

At der er noget galt med motoren, og man skal opsøge nærmeste værksted.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Troldemommi

SandraXOXO skriver:

Har bilen ikke en Instruktionsbog du kan se det i? 

Anmeld Citér

21. juli 2015

esioul

SandraXOXO skriver:

Mener min viste den i forbindelse med at min kæreste havde kørt en motorrens igennem og den så oste lidt mere end normalt gennem udstødningen. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

SandraXOXO

Blop2 skriver:

At der er noget galt med motoren, og man skal opsøge nærmeste værksted.

Hvor er det typisk! Nu har vi lige betalt en formue for at leje bil, og så er lortet i stykker.  Nå, må vel bare kører ud og aflevere den. Vil ikke risikere noget. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Babyklokke

Du kan bare tage det roligt. Den betyder som sådan ikke noget vigtigt. Det er en form for advarelseslampe mht forurening. Jeg ved ikke hvor langt du skal køre osv. Men den lampe lyser konstant i min bil, fordi den bruger mere brændstof end den burde. Det betyder jo ikke noget lige nu og her. Først om et par år hvor den så vil være sodet til. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

MarianneRubi

Det betyder der er noget med motoren 

det kan være et forstoppet filter som det kan være en motorfejl der ingen betydning har 

der er så mange følere tilsluttet den lampe så det kan være mange ting 

værksted eller en kammerat der kan sætte en computer på og udlæse fejlen og evt slette den

Anmeld Citér

21. juli 2015

kesuh

Hvilken bil snakker vi om her :-D  en gammel vw passat tdi eller andet mærke?

Anmeld Citér

21. juli 2015

MK09

Den betyder at der er et eller andet (større eller mindre) problem med motoren.. Det kan i princippet være næsten alt... Den lampe lyste i vores (meget gamle) bil for nogle dage siden, da motoren blev overophedet. Da motoren kølede ned igen, lyste den lampe stadig, men dagen efter var den stoppet med at lyse, så det var blot et udtryk for at der havde været lidt problemer i systemet. Jeg ville sige at man sagtens kan køre videre selvom sådan en lampe lyser, men hvis den bliver ved med at lyse over nogle dage, ville jeg køre til et værksted for at finde ud af hvad fejlen er. De kan sætte en slags computer til bilen og identificere problemet. Men som sagt - ville bestemt ikke gå i panik, men lige give det en chance... Kh.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville tage alle advarselslamper alvorligt...

Vores viste først den, så en af de andre og så en tredje da computeren havde en fejl der gjorde at ABS og andre computerstyrede ting i bilen ikke virkede korrekt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.