Nu er jeg aldrig blevet mobbet, så det er meget muligt du ikke kan bruge mit svar til noget. Jeg har dog været igennem grimme ting i mit liv og kan måske give dig lidt råd igennem det.
Jeg var meget ung da jeg blev udsat for nogle grimme ting af et andet menneske. Jeg levede et meget vildt liv derefter, hvor mine forældre holdt vejret og håbede at jeg ikke ville ende død et eller andet sted eller at der skulle ske noget slemt med mig (igen). I mange år gemte jeg mig bag det der var sket med mig. Det blev min historie kan man sige. Jeg blev hurtigt Dorthe der blev voldtaget. Og jeg havde svært ved at se mig selv som et menneske der var noget værd. Men på et tidspunkt fik jeg nok kan man sige. Jeg tog et meget bevidst valg, at jeg ikke længere ville lade det styre mit liv og jeg formåede at komme ud af et dårligt forhold og ligesom vise at jeg kunne selv. Jeg skal ikke lyve for mig selv.Jeg døjer stadig med problemer, fx har jeg svært ved at bevare relationer til veninder, jeg har det rigtig svært hvis nogle er sure på mig eller hvad nu. Jeg kan stadig også have svært ved at sige fra. Jeg kan virke meget stille når vi er samlet i familien eller svigerfamilien, fordi jeg tænker for meget over hvad jeg siger og gør.
Men det jeg vil sige er at du skal tænke dig meget grundigt om, inden du ripper op i fortiden så at sige. Hvis du skriver til ham, vil det jo selvfølgelig være i et håb om at han siger undskyld eller hvad ved jeg. Men du skal kunne håndtere at han stadig kan være det dummeste svin på jorden og vil udnytte at han kan se at du stadig lider under det de gjorde dengang. Jeg har også fundet min voldtægtsmand på face og mange gange har jeg også tænkt at jeg ville skrive til ham og forklare hvad han har gjort. Men igen så nej, for hvad ville det vise ham? At han har vundet? Nej jeg vælger at gøre ham og hans rolle i mit liv mindre og mindre ved at leve livet og nyde livet og vise omverdenen og ikke mindst mig selv at jeg på trods nu står som et godt menneske, der virkelig har opnået noget.
Jeg kan se at andre her har haft succes med at skrive til deres mobbere, men igen det kræver at du er så stærk at du også ville kunne håndtere hvis han stadig er en idiot.
Anmeld
Citér