hvad hjælper det så at ringe?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
7 svar
42 synes godt om
20. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min dejlige datter på 15 mdr. har i de sidste 14 dage-3 uger gået og hostet og i dag har vi  intet fået i hende udover hendes yoghurt i morges og 4-6 mundfulde laks til frokost...

Jeg lavede aftale med børnelægen at vi skulle komme i morgen formiddag, men fra kl. 14 af sov hun stort set konstant og hver gang hun hostede eller skulle drikke/spise noget græd hun + hun havde 39,2° i feber, så vi valgte at ringe 1813 kl. 19:20 og fik at vide vi kunne komme til kl. 21... Jeg syntes det var lidt lang tid, men ham jeg talte med sagde at vi ville kom til næsten med det samme...

Vi kommer derud 20:50, melder vores ankomst og sætter os i venteværelset... her sidder vi så indtil 22:20...

Jeg valgte at gå hen til receptionen og spørge hvor lang tid vi skulle vente endnu og får svaret; "den læge der skulle have tilset jer gik hjem klokken 22, så I er overgået til skadestuen og dér kommer I ind efter behov, så jeg kan ikke sige hvor længe I skal vente endnu" 

Det vil sige at vi har ventet 3 timer på at få vores datter tilset uden der skete en skid?! 

"Heldigvis" var hun begyndt at kvikke op igen, så vi valgte at køre hjem hvor vi har fået lidt juice i hende og nu sover hun, men hvad f..... ville de have gjort hvis det var en allergisk reaktion overfor den astma medicin hun har fået i forsøg på at tage hosten? Eller hvis hun døde en gang til?... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Bshizzle

Det er bare ikke okay!!!! 

Men desværre har jeg næsten alle de gange jeg har skulle til lægen/lægevagten altid måtte vente.. Og til tider osse en del timer før vi kom ind.. Til trods for en aftalt tid!. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Newsence

jeg kan godt se det for sin side og det er da mega frustrerende MEN ro på. Hvis du havde ringet med et barn der havde en alvorlig allergisk reaktion eller andet så var du ALDRIG ( hvis tingene ellers går efter bogen) kommet til vagtlæget til at starte med. Så var du kommet på skadestuen og kommet til med det samme.

Det du beskriver af symptomer er jo skidte nok men jo ikke farligt som I at dit barn dør inden for de næste 2 min. Og ærlig talt så er det den priotering der sker på et hospital ( og som efter min mening bør ske)

Når man tager til vagtlægen så ved man jo også godt at man efter al sandsynlighed kommer til at vente. Der kan jo netop ske akutte ting.. 

Så rigtig øv at I ventede men vilkårerne er desværre sådan indtil vi danskere begynder at betale mere til sygehusene så de kan ansætte flere folk og få det rigtige udstyr, ja først der kan tingene gå som det burde.. Og da vi nu har en regering der er for privatisering- ja så sker det nok ikke lige med det samme... 

Og nej jeg er ikke ansat på et sygehus eller ansat i den verden overhoved. Men jeg forstår godt din frustation som mor. Jeg har selv ventet over 6 timer med et barn på 4 måneder der havde over 40 i feber og som var meget slapt og man er ved at gå til af frygte. Men desværre er der bare ikke folk nok.. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Bebsen

Ms.Sunshine skriver:

min dejlige datter på 15 mdr. har i de sidste 14 dage-3 uger gået og hostet og i dag har vi  intet fået i hende udover hendes yoghurt i morges og 4-6 mundfulde laks til frokost...

Jeg lavede aftale med børnelægen at vi skulle komme i morgen formiddag, men fra kl. 14 af sov hun stort set konstant og hver gang hun hostede eller skulle drikke/spise noget græd hun + hun havde 39,2° i feber, så vi valgte at ringe 1813 kl. 19:20 og fik at vide vi kunne komme til kl. 21... Jeg syntes det var lidt lang tid, men ham jeg talte med sagde at vi ville kom til næsten med det samme...

Vi kommer derud 20:50, melder vores ankomst og sætter os i venteværelset... her sidder vi så indtil 22:20...

Jeg valgte at gå hen til receptionen og spørge hvor lang tid vi skulle vente endnu og får svaret; "den læge der skulle have tilset jer gik hjem klokken 22, så I er overgået til skadestuen og dér kommer I ind efter behov, så jeg kan ikke sige hvor længe I skal vente endnu" 

Det vil sige at vi har ventet 3 timer på at få vores datter tilset uden der skete en skid?! 

"Heldigvis" var hun begyndt at kvikke op igen, så vi valgte at køre hjem hvor vi har fået lidt juice i hende og nu sover hun, men hvad f..... ville de have gjort hvis det var en allergisk reaktion overfor den astma medicin hun har fået i forsøg på at tage hosten? Eller hvis hun døde en gang til?... 

De prioriterer jo efter hvor skidt patienterne har det - og gu er det møghamrende træls oh frustrerende at vente... Men jeg havde slet ikke taget mit barn til vagtlægen med de symptomer du beskriver - du havde jo en tid til hende ved lægen idag? Hun spiste igår og det er et super tegn, selvom det ikke var så meget, og der har jo helt sikkert været alvorligt syge patienter foran jer, så det er klart i bliver nedprioriteret - I vælger endda osse at tage hjem uden tjek, så hvor nødvendigt var det besøg egentligt? 

God bedring med hende 

Anmeld Citér

21. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sidst ventede vi 4 timer med vores dreng. Jeg må indrømme jeg ikke synes det er noget der ligefrem er uacceptabelt. 

Du ved ikke hvad patienterne før dit barn fejlede - det kan være nogle af dem skulle indlægges og så tager det jo pludselig længere tid end den normale konsultationstid.

Og ift. skadestuen så er det jo fair nok at man kommer ind efter behov. 

Det er jo heldigvis ikke sådan hver gang. 

God bedring med din datter

Anmeld Citér

21. juli 2015

alenemor42

Der var intet akut i jeres situation? 

Børn får feber og hoste og som regel får de højere feber end os andre, 39,2 er ikke farligt.

Det er præcis dette vagtlægerne osv. Råber op om at de bruger unødig tid på når der er mange andre der har mere brug for hjælp.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Ms.Momo

Mit indlæg er skrevet i irritation i går...

Det jeg var vred over - og som jeg nu kan se ikke var kommet med - var at da lægen gik hjem og vi blev flyttet til skadestuen, så røg vi bagerst i køen...

Vi har været hos børnelægen her til morgen og han konstaterede at hun har betændelse i det ene øre, halsbetændelse og en lille lyd på lungerne, så hun er kommet på noget medicin...

Anmeld Citér

22. juli 2015

Ms.Momo

alenemor42 skriver:

Der var intet akut i jeres situation? 

Børn får feber og hoste og som regel får de højere feber end os andre, 39,2 er ikke farligt.

Det er præcis dette vagtlægerne osv. Råber op om at de bruger unødig tid på når der er mange andre der har mere brug for hjælp.

Jeg fik ikke lige svaret dig i går, men min datter døde - og blev genoplivet - da hun var 6 uger... frygten for at det sker igen  sidder stadigvæk i os...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.