Hjælp til barn nr 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
7 svar
2 synes godt om
20. juli 2015

CroQuis

Er der nogle der kender de nyere regler for hjælp til barn nr 2 fra det offentlige? 

Synes det går lidt op og ned som årene går.? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

mpr

CroQuis skriver:

Er der nogle der kender de nyere regler for hjælp til barn nr 2 fra det offentlige? 

Synes det går lidt op og ned som årene går.? 

Du kan få hjælp til IUI med nr. 2 gratis men skal jo som også ved nr. 1 betale for al medicin du skal tage i forløbet

Alt ud over IUI skal du betale for der kan man kun få hjælp til første fælles gratis.

Held og lykke 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Newsence

du kan få hjælp til inseminering( under samme vilkår som ved barn nr 1)  men de giver ikke hjælp til  Kunstig befrugting. Hvorfor denne skildring ved jeg ikke men sådan er reglerne lige pt 

Anmeld Citér

21. juli 2015

CroQuis

mpr skriver:

Du kan få hjælp til IUI med nr. 2 gratis men skal jo som også ved nr. 1 betale for al medicin du skal tage i forløbet

Alt ud over IUI skal du betale for der kan man kun få hjælp til første fælles gratis.

Held og lykke 

Okay tak vi har haft ICSI ved første barn, kan man mon så få lov at prøve IUI ?
Eller vil de mene at det ikke kan betale sig også skal vi selv betale?

Anmeld Citér

21. juli 2015

CroQuis

newsence skriver:

du kan få hjælp til inseminering( under samme vilkår som ved barn nr 1)  men de giver ikke hjælp til  Kunstig befrugting. Hvorfor denne skildring ved jeg ikke men sådan er reglerne lige pt 

Tak for svar

Så er det ikke sikkert vi kan få hjælp.. Øv.

Vi fik ICSI med den første og jeg ved ikke om man kan "ønske" inseminering for at prøve det inden vi selv skal til at låne penge til det?

Anmeld Citér

21. juli 2015

Newsence

CroQuis skriver:

Tak for svar

Vi fik ICSI med den første og jeg ved ikke om man kan "ønske" inseminering for at prøve det inden vi selv skal til at låne penge til det?

Det mener jeg godt du kan- hvis der vel og mærke er en reel chance for det kunne lykkes.. Dvs der skal ikke være noget galt med jer der helt sikkert forhindre det 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Maier

Du kan heller ikke blive behandlet i det offentlige ved barn nr 2. Der skal du visiteres videre til privatklinik af egen læge.

Er sikker på at du godt kan ønske at prøve IUI.

Er selv midt i barn-nr 2-cirkus og har været igennem 6 IUI, nu vil vi gerne videre og skal derfor selv betale. Har dog ikke på noget tidspunkt fået at vide at de ikke vil inseminere mere, så tror at man kan prøve del gange før de siger stop.

Held og lykke med projektet

Anmeld Citér

21. juli 2015

esioul

CroQuis skriver:

Tak for svar

De inseminerer højst sandsynligt ikke hvis der er under 3 mio oprenset i sædprøven. Tror desværre ikke i har for gode odds der, hvis det er grundet nedsat sædkvalitet i var i ICSI. Står det i jeres papirer, tror jeg ikke det er på inseminering de vil bruge ressourcerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.