Nogen som er på Uddannelseshjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
8 svar
6 synes godt om
20. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej, nu er det sådan at jeg lige pt er på det man kalder "uddannelseshjælp", hvor mange penge får i udbetalt (når barnet er født) hvis i bor sammen med en? .. Jeg kan ikke finde noget om det på nettet nogle steder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

jeg får 9.xxx udbetalt. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

jeg får 9.xxx udbetalt. 

Er det før eller efter skat? 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Er det før eller efter skat? 

Udbetalt er altid efter skat

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Udbetalt er altid efter skat

Ups, ja det er også rigtig! Jeg må nok snart smutte i seng 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Satsen hedder 14416kr brutto imens du er på barsel.

Anmeld Citér

21. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Det giver sjældent mening at spørge hvad folk får udbetalt, da det er så individuelt hvad folk har af fradrag mv.

Du kan se satserne for uddannelseshjælpen her: http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Uddannelseshjaelp.aspx

Som gravid vil du få grundydelsen : 10.849 kr. pr. måned, og hvis du er i aktivitet vil du derudover modtage : 4.904 kr. pr. måned hvis du er over 25 år, eller 1.047 kr. pr. måned hvis du er under 25år.

Når du er på barsel efter fødsel vil du få : 8.319 kr. pr. måned. Derudover vil du modtage tillæg : 6.097 kr. pr. måned

Det er det samme du vil få efter barslen, såfremt du er i aktivitet.

Gav dette mening? Ellers så bare skriv igen (jeg er uddannet socialrådgiver)

Anmeld Citér

21. juli 2015

ErDetSnartNU

Hvor er det sindssygt at uddannelseshjælp er så meget højere end SU'en �� mærkeligt at vi, som er i gang med noget skal "straffes" for at tage en uddannelse. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Tja det kan man jo mene om hvad man vil. Ovenstående er jo kun gældende for forsørgere. De unge mellem 18 og 25 får det samme som SU, med mindre de har problemer udover ledighed som gør at de ikke kan forventes at tage uddannelse pt.

På SU har man mulighed for at supplere sin indkomst, både med arbejde og med lån. Begge dele er ikke muligt på uddannelseshjælp.

Derudover får man transporttilskud mv på SU - igen noget som ikke gør sig gældende for uddannelseshjælp.

Og så får man jo en uddannelse sideløbende med, som man kan anvende til at tjene penge med senere, hvilket da er en ret fed ydelse i sig selv:-) dette gør sig jo heller ikke gældende for uddannelseshjælp.

Jeg synes da ikke man bliver straffet for at være igang, man skal da hellere være glad for at man får betalt uddannelse og får penge for at følge den, fremfor at være på uddannelseshjælp og ikke være på en uddannelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.