At købe hus?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. juli 2015

mpr

Ja at købe hus.. 

Vi er faldet over et virkelig lækkert hus der ligger knap 10 km fra vores by's centrum. Der vil være mulighed for bus i alle dage i ugen imellem 6.30 og 16.30 (vi har på nuværende tidspunkt ikke bil men ville nok skulle have mindst en)

Huset koster kun 955.000 og måske kunne skubbes længere ned pga opvarmningen af huset og at det nærmest kun lige er kommet på gaden. - udbetaling på 50.000

Brutto/Netto ekskl. ejerudgifter 4.883 / 3.883 kr

Ejerudgift pr. md. 1322 kr.

Jeg er studerende og med su lån får jeg 8.000 kr md. og manden får efter skat cirka 15.000 kr. md. 

Vi har jo udgifter som så mange andre, til forsikringer, børnepenge, telefoner og penge til at putte tøj på alle personer i huset samt mad og dyrlæge regninger til to katte..

Huset skal efter min mening ikke renoveres ud over at der med tiden helst skulle fjernvarme i stedet for fastbrændselsfyr. 

Men ville vi overhovedet kunne låne til sådan et hus? Huset har bare alt jeg har ønsket og ledt efter så længe.. Og ja min mor snakker om at vi både skulle ud og kigge og alt muligt selvom jeg jo som i nok kan fornemme er usikker på om det overhovedet ville være muligt..

Jeg har ikke forstand på alt det her huskøb halløjsa, men ønsker virkelig bare at kunne få mit eget, har et ønske om at jeg kun skal flytte en gang og det sted skulle jeg helst gerne ville bo de næste mindst 30 år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Sprit25

Jeg synes I skal snakke med banken. De kan sige det

Anmeld Citér

19. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Hvis banken siger ja, så få for Guds skyld en håndværker med ud for at se på huset! Jeg ved ikke om I bor i det famøse udkants Danmark, men synes det lyder lidt for billigt til at der ikke skulle være noget i vejen...kærlighed gør blind, så hvis du er så forelsket i huset, ser du næppe det hele 

Vi købte et fint ny-renoveret hus hvor der absolut intet skulle laves (udover taget i løbet af 4-5 år), men efter vi flyttede ind begyndte tingene så st dukke op. Indtil videre har vi fundet en dårligt lavet terrasse, fugt & skimmelsvamp i kælderen, ulovlige VVS installationer, gamle revnede kloaker & belægning rundt om huset der er sunket så regnvand nærmest bliver ledt ind i huset fremfor væk (deraf fugtig kælder). Og fordi vi valgte den billige ejerskifte forsikring, er intet dækket, vi må betale hele gildet selv. Taget må vente til der er penge til det, for lige nu går alt til at finansere at få styr på kælderen.

Hvis I kender en håndværker, så giv ham en kasse øl eller et par biograf billetter for at bruge et par timer på det, ellers hyr en til at tage med - det kan gøres sort for 150-200kr i timen - det er gode penge at give ud for lige at få et par profesionelle (ikke-forelskede) øjne på.

Anmeld Citér

19. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lomm skriver:

Hvis banken siger ja, så få for Guds skyld en håndværker med ud for at se på huset! Jeg ved ikke om I bor i det famøse udkants Danmark, men synes det lyder lidt for billigt til at der ikke skulle være noget i vejen...kærlighed gør blind, så hvis du er så forelsket i huset, ser du næppe det hele 

Vi købte et fint ny-renoveret hus hvor der absolut intet skulle laves (udover taget i løbet af 4-5 år), men efter vi flyttede ind begyndte tingene så st dukke op. Indtil videre har vi fundet en dårligt lavet terrasse, fugt & skimmelsvamp i kælderen, ulovlige VVS installationer, gamle revnede kloaker & belægning rundt om huset der er sunket så regnvand nærmest bliver ledt ind i huset fremfor væk (deraf fugtig kælder). Og fordi vi valgte den billige ejerskifte forsikring, er intet dækket, vi må betale hele gildet selv. Taget må vente til der er penge til det, for lige nu går alt til at finansere at få styr på kælderen.

Hvis I kender en håndværker, så giv ham en kasse øl eller et par biograf billetter for at bruge et par timer på det, ellers hyr en til at tage med - det kan gøres sort for 150-200kr i timen - det er gode penge at give ud for lige at få et par profesionelle (ikke-forelskede) øjne på.

Vi fik gratis en lokal murer og elektriker med ud at kigge på et muligt hus. Ja det kostede intet og vi blev ikke bundet hvis vi købte det. 

Men sikke da en øv oplevelse med huset

Anmeld Citér

19. juli 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

I skal gå i banken og høre hvad de siger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.