Gravid lige efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gravid inden du fik mens? (Ved uheld el. ubeskyttet sex)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.174 visninger
9 svar
12 synes godt om
18. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej piger,

Har født for nogle måneder siden og ammer mit barn / har endnu ikke fået mens igen. 

Vores kondom sprang her den anden dag, så mit spørgsmål er: er der nogle af jer der blev gravide, selvom I ikke havde haft menstruation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

FN

Man har ægløsning Ca 10-14 dage inden menstruation - derfor kan man sagtens blive gravid inden første menstruation  

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Man har ægløsning Ca 10-14 dage inden menstruation - derfor kan man sagtens blive gravid inden første menstruation  

Ja, det er jeg godt klar over. Derfor ville jeg høre om andre har oplevet det. Høre deres erfaringer...

Anmeld Citér

18. juli 2015

nenadol

Jeg følger  med,  vi er lidt i samme situation,  og skal teste snart. 

Anmeld Citér

18. juli 2015

MHB

Jeg har ikke selv erfaringer på at området, men min svigermor nåede aldrig at have menstuation mellem fødslen af min kæreste og graviditeten med hans lillesøster! Der er 13 måneder mellem dem! 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Manna

Hvorfor vente og se når der findes fortrydelsespiller der kan tages op til 72 timer efter ubeskyttet sex.

Jeg forstår det ikke.

Det er ingen spøg at blive mor 2 gange med så kort interval. Og det er abort heller ikke.

Øv!

Anmeld Citér

18. juli 2015

flowerpot3

Hej piger,

Har født for nogle måneder siden og ammer mit barn / har endnu ikke fået mens igen. 

Vores kondom sprang her den anden dag, så mit spørgsmål er: er der nogle af jer der blev gravide, selvom I ikke havde haft menstruation? 

Jeg blev 2 gange gravid inden jeg fik min mens. Både efter min første fødsel og efter min anden fødsel. Det skete dog hhv 15 mdr og 13 mdr efter fødslen og det var også i forbindelse med ammestop.  Hvornår har du født? Ønsker du en ny graviditet? Håber det bedste for dig 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

Manna skriver:

Hvorfor vente og se når der findes fortrydelsespiller der kan tages op til 72 timer efter ubeskyttet sex.

Jeg forstår det ikke.

Det er ingen spøg at blive mor 2 gange med så kort interval. Og det er abort heller ikke.

Øv!

Hej Nanna

jeg ønsker mig barn nr 2. Vi ville bare have ventet lidt med det. Så skulle det ske, skal det være mere en velkommen 

ville aldrig overveje hverken fortrydelsespiller eller abort. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

flowerpot3 skriver:

Jeg blev 2 gange gravid inden jeg fik min mens. Både efter min første fødsel og efter min anden fødsel. Det skete dog hhv 15 mdr og 13 mdr efter fødslen og det var også i forbindelse med ammestop.  Hvornår har du født? Ønsker du en ny graviditet? Håber det bedste for dig 

Jeg har ikke planlagt ammestop endnu. Har dog skruet ned til morgen og aften/natteamning. 

Fødte for 6 mdr siden og hvis det var op til mig, ville jeg være blevet gravid lige efter jeg fødte. Har selv en søster som er 1 år ældre og jeg har altid ønsket det samme for mine børn. Jeg ved godt det er hårdt med pseudotvillinger men jeg ved også selv hvor meget det har betydet for mig at have min søster så tæt på aldersmæssigt. Vi fulgtes ad hele livet. 

Grunden til at jeg egentligt har valgt at vente med nr 2 er at jeg har dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads (min chef). Samt at jeg gerne vil give min førsfødte den fulde opmærksomhed det første år. 

Men skulle det ske at jeg er blevet gravid, skal barnet være mere end velkommen og vil blive elsket som det første 

Anmeld Citér

19. juli 2015

flowerpot3

Anonym skriver:

Jeg har ikke planlagt ammestop endnu. Har dog skruet ned til morgen og aften/natteamning. 

Fødte for 6 mdr siden og hvis det var op til mig, ville jeg være blevet gravid lige efter jeg fødte. Har selv en søster som er 1 år ældre og jeg har altid ønsket det samme for mine børn. Jeg ved godt det er hårdt med pseudotvillinger men jeg ved også selv hvor meget det har betydet for mig at have min søster så tæt på aldersmæssigt. Vi fulgtes ad hele livet. 

Grunden til at jeg egentligt har valgt at vente med nr 2 er at jeg har dårlig samvittighed overfor min arbejdsplads (min chef). Samt at jeg gerne vil give min førsfødte den fulde opmærksomhed det første år. 

Men skulle det ske at jeg er blevet gravid, skal barnet være mere end velkommen og vil blive elsket som det første 

Okay, kan godt forstå du ønsker børn tæt på hinanden når du har sådan et godt forhold til din søster  

Ang fertiliteten vil jeg lige at her efter tredje fødsel fik jeg menstruation da jeg stoppede med at amme om natten og holdt det på ca 2 amninger om dagen. Det var ca 14 mdr efter fødslen. Så kan det altså godt være at din menstrationscyklus går i gang nu hvor du har skruet ned for amningen? Har du overvejet hvornår/ om du vil teste for graviditet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.