Hej med jer. ?
Jeg har et dilemma med vores datter som bliver 3 uger den 17-6-15.
Jeg har ammet hende i 14 dage og gik over på modermælk fordi vi troede hun ikk blev nok mæt af mit mælk og vendte det med sp.
Der er bare et ting ved det hele. Det er fra kl 20.30 også frem kl 1 om natten kan vi ikke få hende til at sove.. hun laver sådan nogen maveknep som om hun har ondt i maven. Og det gjorde hun os da jeg ammed hende. Og her i dag den 16-6-15 Ringed jeg til vagtlægen og sagde som det var og han sagde så det var forstoppelse så hun har fået afføringsmiddel.. det har så hjulpet til hun kunne sove lidt.
Hun har faktisk døjet med at ville sove på det tidspunkt siden vi kom hjem fra sygehuset da hun blev født. Vi kom hjem samme dag.
Jeg står så og tænker nu. Om hun måske har kolik?.. jeg håber i kan komme med nogen råd.. det er nået frustrerende det her. Fordi jeg på den ene side gerne vil amme hende, og på den anden side ikke vil helt når det er på den måde. Da det er rigtig udmattende, da jeg ikke rigtig får nået søvn. Og har ikke rigtig fået det siden vi kom hjem. ?? det var os en af grundene til vi gik på modermælk erstatning. For det kunne aflaste mig lidt. Men har det så ikke gjort da vi stadig har samme problem. ??
Lisbeths svar
hej !
Stort tillykke med jeres lille pige.
Du er ved at være udmattet læser jeg,og er usikker på om hun har kolik.
Når du beskriver det, tænker jeg ikke hun har kolik Hun er en lille ny med et tarmsystem der stadig er under udvikling, og det kan tolkes som mavekneb.
Du vil gerne amme ,og det anbefaler jeg du fortsætter med.. Om aftenen, når hun har ammet, så hav hende enten i en slynge eller sid i sengen med hende på maven. kropskontakt og et let tryk på maven via jeres krop, plejer at være godt.
Benyt dig af din mand, så når du har givet mælk, så er det hans tur tur til at have hende, enten i slynge eller på maven.
Ræk ud og bed om hjælp fra bedsteforældre og eller venner. gåtur med hende, tøjvask, middagsmad og en ekstra hånd.
Du skal have noget hvile, for at kunne holde gang i mælkeproduktionen.
HaV TÅLMODIGHED, DET TAGER TID AT VÆNNE SIG TIL EN VERDEN UDENFOR DEN TRYGGE LIVMODER.
De fleste små nye vil gerne være i favn mest muligt.
Rigtig meget held og lykke med hende.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk