Æggene deler sig forkert - andre med samme problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.206 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2015

Mille:)

Hej

Vi har været igennem 8 x IUI uden held og 3 x IVF hvor

1 gang, kort behandling, var der kun 1 æg der ikke var modnet med Gonal-F

2 gang, lang behandling, var der 5 æg på Puregon, men de delte sig helt forkert, og ingen blev lagt tilbage.

3 gang, lang behandling, var der 7 æg på Pergoveris, men de delte sig også forkert og ingen blev langt tilbage

Nu vil de give os det sidste forsøg i det offentlige, hvor jeg skal på lang behandling igen med Elonva, og derefter Gonal-F og så med ICSI...

Er der andre der har haft samme problemer???

Er der nogen der har erfaring med Elonva?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2015

Becks

Jeg fik Elonva :)

Den er MEGET dyr, men man skal også kun tage én sprøjte :)

Den virkede hos mig, dannede godt nok kun 1 æg (har lav ægreserve)

Men nu sidder jeg her, og er 11+2 - Så for mig, var det Elonva der skulle til..

Rigtig meget held og lykke <3

Anmeld Citér

16. juli 2015

Becks skriver:

Jeg fik Elonva :)

Den er MEGET dyr, men man skal også kun tage én sprøjte :)

Den virkede hos mig, dannede godt nok kun 1 æg (har lav ægreserve)

Men nu sidder jeg her, og er 11+2 - Så for mig, var det Elonva der skulle til..

Rigtig meget held og lykke <3

Dejligt at høre  vi har også kun brug for et godt æg, der bare gider dele sig rigtigt og ikke abnormt

Anmeld Citér

6. august 2015

Lisbeth1985

Sikke da en omgang:-( Har i talt om at prøve menopur? 

Anmeld Citér

7. august 2015

Lisbeth1985 skriver:

Sikke da en omgang:-( Har i talt om at prøve menopur? 

Jeg fik menopur ved IUI, så det hjalp desværre ikke... 

<3 

Anmeld Citér

7. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Øv, jeg kender godt frustrationen - jeg har været igennem 3 IVF, og alle gangene med rigtig mange gode æg til udtagning. De er også blevet befrugtet i høj grad, men så går det ligesom galt ved delingen. 

De første to IVF-forsøg, blev der kun et enkelt æg til oplægning - og ikke af særlig god kvalitet. Det ene gav intet, det andet blev en BIO. 

Her ved det seneste forsøg, har jeg været overstimuleret og fik taget hele 19 æg ud - alligevel kun gangske få som delte sig korrekt. 

En læge på en privatklinik sagde på et tidspunkt, at nogle kvinders æg bare ikke rigtig "bryder sig om" at blive taget ud - det gjorde mig ret nedslået. Hun sagde så dog samtidig, at det kunne være en idé måske at skifte til lang behandling fremfor kort, eller at skifte præparat. Jeg har indtil nu fået Menopur og så Ovitrelle ved ægløsning. Hvis vi skal på den igen, tror jeg at de vil overveje at skifte os til noget nyt.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke. 

Anmeld Citér

7. august 2015

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Øv, jeg kender godt frustrationen - jeg har været igennem 3 IVF, og alle gangene med rigtig mange gode æg til udtagning. De er også blevet befrugtet i høj grad, men så går det ligesom galt ved delingen. 

De første to IVF-forsøg, blev der kun et enkelt æg til oplægning - og ikke af særlig god kvalitet. Det ene gav intet, det andet blev en BIO. 

Her ved det seneste forsøg, har jeg været overstimuleret og fik taget hele 19 æg ud - alligevel kun gangske få som delte sig korrekt. 

En læge på en privatklinik sagde på et tidspunkt, at nogle kvinders æg bare ikke rigtig "bryder sig om" at blive taget ud - det gjorde mig ret nedslået. Hun sagde så dog samtidig, at det kunne være en idé måske at skifte til lang behandling fremfor kort, eller at skifte præparat. Jeg har indtil nu fået Menopur og så Ovitrelle ved ægløsning. Hvis vi skal på den igen, tror jeg at de vil overveje at skifte os til noget nyt.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke. 

Mange tak

Følger med i dit forløb på din blog og hepper på den bliver der denne omgang

Men ja, det er mega frustrerende og især at der ikke en eneste gang har været noget til tilbagelægning...

Jeg har fået nyt medicin ved hver eneste forsøg ved IVF, og hvis der ikke er æg til oplægning denne gang så foreslår de ægdonation...

Da der er så lang ventetid på æg, tager vi nok 3 forsøg i det private imens, og håber på de kan trylle noget bedre frem

Rigtig meget held og lykke til jer

Anmeld Citér

7. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Mille:) skriver:

Mange tak

Følger med i dit forløb på din blog og hepper på den bliver der denne omgang

Men ja, det er mega frustrerende og især at der ikke en eneste gang har været noget til tilbagelægning...

Jeg har fået nyt medicin ved hver eneste forsøg ved IVF, og hvis der ikke er æg til oplægning denne gang så foreslår de ægdonation...

Da der er så lang ventetid på æg, tager vi nok 3 forsøg i det private imens, og håber på de kan trylle noget bedre frem

Rigtig meget held og lykke til jer

Tak Mille :-)

Det lyder som en mægtig hård process I er igennem også - og jeg forstår godt tanken om at tage tre forsøg undervejs i ventetiden til en eventuel ægdoner.

Jeg håber at I finder den løsning som er den rigtige for jer og at I får jeres ønske opfyldt. 

Kh Signe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.