Kvalme bliver værre af mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.393 visninger
6 svar
3 synes godt om
14. juli 2015

Trine91

Hej skønne kvinder

jeg er 6+0 uger henne på torsdag og de sidste par dage er jeg begyndt at få kvalme på forskellige tider af døgnet. Men jeg oplever tit at jeg bare får endnu mere kvalme når jeg så spiser, og får nærmest  fornemmelsen af at skulle kaste op. ��Mange skriver at lidt mad hjælper på kvalmen, men det gør det bestemt ikke ved mig lige nu er det normalt ? Søger virkelig råd..... Har lidt kvalme når jeg vågner og så får jeg kvalme et par gange i løbet a dagen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

Hectar

Hej skønne kvinder

jeg er 6+0 uger henne på torsdag og de sidste par dage er jeg begyndt at få kvalme på forskellige tider af døgnet. Men jeg oplever tit at jeg bare får endnu mere kvalme når jeg så spiser, og får nærmest  fornemmelsen af at skulle kaste op. ��Mange skriver at lidt mad hjælper på kvalmen, men det gør det bestemt ikke ved mig lige nu er det normalt ? Søger virkelig råd..... Har lidt kvalme når jeg vågner og så får jeg kvalme et par gange i løbet a dagen

Jeg kastede rigtig meget op under min graviditet og kunne ingenting få ned. Om morgenen var kvalmen så slem at jeg blev nød til at spise et stykke brød og drikke to glas vand for at kunne kaste op.

Jeg spiste stort set ingenting netop på grund af at kvalmen blev værre, hvis jeg gjorde. Bare tanken eller lugten af mad gjorde mig dårlig. Desværre er der jo bare det med kvalme at det er selvforstærkende, hvis man ikke spiser.

De gange jeg var indlagt til væskebehandling fik jeg at vide at jeg ikke måtte drikke vand, så længe jeg kastede så meget op. Sodavand med sukker samt saftevand var det eneste jeg måtte drikke på grund af den næring der er i det.

En dag vågnede jeg op og havde den største lyst til McDonalds og det var efter ikke at have spist i seks dage stort set. Så det fik jeg og jeg siger dig, det var det bedste måltid jeg nogensinde har fået. Det tog godt to timer at komme igennem en mellem menu, men det blev i maven modsat alt andet.

Spis det du har lyst til, tving bare en smule mad i dig om dagen. Det er vigtigt at du får lidt i dig, så er det næsten ligegyldigt hvad du spiser. Det er i hvert fald hvad de siger på sygehuset. Jordbærgrød og ristet toastbrød er rigtig godt. Gå udenom ting der gør ondt at kaste op, såsom rugbrød. Drik hvad du har lyst til. For mig virkede Faxe Kondi (har omdøbt det til kvalmevand, fordi de virkede så godt) og æblejuice fortyndet op med danskvand og så godt med isterninger i.

Anmeld Citér

14. juli 2015

Krussedulle

Trine91 skriver:

Hej skønne kvinder

Først et stort tillykke med graviditeten

Da jeg var gravid var det også kun bestemte fødevarer der hjalp.. så jeg vil sige at du skal prøve sig frem.. 

Hos mig hjalp det at spise chips (ikke det bedste men det hjalp!) 

Og æg var også godt.. især blødkogte! Virkelig underligt 

Jeg havde det dog så skidt at jeg lå indlagt mange gange og fik medicin mod kvalmen.

Anmeld Citér

14. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg havde det på samme måde, og jeg kastede op hver gang jeg spiste... Hvilket resulterede i, at jeg tabte mig en del. 

Som en har skrevet, så fik jeg også at vide, at jeg skulle drikke og spise det jeg kunne. Så hvis det var Mc D, jamen så måtte jeg jo spise det. 

Jeg oplevede at vand forstærkede kvalmen og det fik mig også til at brække mig. Så jeg tror det handler om at finde noget, som du ikke får kvalme af. 

jeg håber, at det forsvinder igen, for det er bare ikke sjovt 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Hectar

Saphiira skriver:

Jeg havde det på samme måde, og jeg kastede op hver gang jeg spiste... Hvilket resulterede i, at jeg tabte mig en del. 

Som en har skrevet, så fik jeg også at vide, at jeg skulle drikke og spise det jeg kunne. Så hvis det var Mc D, jamen så måtte jeg jo spise det. 

Jeg oplevede at vand forstærkede kvalmen og det fik mig også til at brække mig. Så jeg tror det handler om at finde noget, som du ikke får kvalme af. 

jeg håber, at det forsvinder igen, for det er bare ikke sjovt 

Enig! Og læg endelig den dårlige samvittighed væk. Hvis man har voldsom kvalme og kaster meget op må man altså spise og drikke det man kan. Jeg havde konstant dårlig samvittighed over at skulle drikke mindst to liter sodavand/juice i døgnet, men alternativet var at jeg drak vand som ingen næring har i sig. Er så glad for at det var lægerne der sagde at det skulle være sådan.

Derudover kan det måske hjælpe at drikke isende kolde drikke. Jeg måtte smide et par isterninger i alt for at det var drikkeligt og det i sig selv var faktisk kvalmestillende.

Anmeld Citér

14. juli 2015

Trine91

Tak for svar�� graviditeten er ikke planlagt og står derfor alene med det. Men det har jeg accepteret

jeg kaster heldigvis ikke op (endnu). Det er bare svært for når jeg fx handler efter job kan jeg have mega meget lyst til et eller andet til aftensmad. Men når der så er gået en time har jeg overhovedet ikk lyst til det �� det sku ikke nemt og håber bestemt det går over igen....

Anmeld Citér

14. juli 2015

Trine91

Trine91 skriver:

Tak for svar�� graviditeten er ikke planlagt og står derfor alene med det. Men det har jeg accepteret

jeg kaster heldigvis ikke op (endnu). Det er bare svært for når jeg fx handler efter job kan jeg have mega meget lyst til et eller andet til aftensmad. Men når der så er gået en time har jeg overhovedet ikk lyst til det �� det sku ikke nemt og håber bestemt det går over igen....

Og det gør det svært når jeg tit er andre steder henne. Graviditeten er hemmelig endnu. Bortset fra at min mor ved det. Kan tage en masse lækker mad på tallerkenen som jeg synes jeg har lyst til og det er meget lidt a det jeg så reelt ender med at spise.... Fortæller det først til resten a den nære familie efter tryghedsscanning. Og resten a verden får det at vide efter nf scanning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.