Hej skønne kvinder
jeg er 6+0 uger henne på torsdag og de sidste par dage er jeg begyndt at få kvalme på forskellige tider af døgnet. Men jeg oplever tit at jeg bare får endnu mere kvalme når jeg så spiser, og får nærmest fornemmelsen af at skulle kaste op. Mange skriver at lidt mad hjælper på kvalmen, men det gør det bestemt ikke ved mig lige nu er det normalt ? Søger virkelig råd..... Har lidt kvalme når jeg vågner og så får jeg kvalme et par gange i løbet a dagen
Jeg kastede rigtig meget op under min graviditet og kunne ingenting få ned. Om morgenen var kvalmen så slem at jeg blev nød til at spise et stykke brød og drikke to glas vand for at kunne kaste op.
Jeg spiste stort set ingenting netop på grund af at kvalmen blev værre, hvis jeg gjorde. Bare tanken eller lugten af mad gjorde mig dårlig. Desværre er der jo bare det med kvalme at det er selvforstærkende, hvis man ikke spiser.
De gange jeg var indlagt til væskebehandling fik jeg at vide at jeg ikke måtte drikke vand, så længe jeg kastede så meget op. Sodavand med sukker samt saftevand var det eneste jeg måtte drikke på grund af den næring der er i det.
En dag vågnede jeg op og havde den største lyst til McDonalds og det var efter ikke at have spist i seks dage stort set. Så det fik jeg og jeg siger dig, det var det bedste måltid jeg nogensinde har fået. Det tog godt to timer at komme igennem en mellem menu, men det blev i maven modsat alt andet.
Spis det du har lyst til, tving bare en smule mad i dig om dagen. Det er vigtigt at du får lidt i dig, så er det næsten ligegyldigt hvad du spiser. Det er i hvert fald hvad de siger på sygehuset. Jordbærgrød og ristet toastbrød er rigtig godt. Gå udenom ting der gør ondt at kaste op, såsom rugbrød. Drik hvad du har lyst til. For mig virkede Faxe Kondi (har omdøbt det til kvalmevand, fordi de virkede så godt) og æblejuice fortyndet op med danskvand og så godt med isterninger i.
Anmeld
Citér