Jeg har 4 stk i lænden og slidgigt i hele ryggen.
Min ryg kollapsede i 2013 og har siden været på 9 stk smertestillende hver dag hvor det halve er morfin.
Jeg kan ikke opereres da lægerne siger at så ender det galt da belastningen på resten af ryggen bliver for stor . Og risikoen er større end chance bedring. Har lige været i mr scanneren igen og den viste forværring men jeg nægter at give op.
jeg er for ung til at sidde og vente på at blive gammel ....så her kæmper jeg videre og håber lægerene har ret når de siger de bliver dygtigere og at mit håb er at den forskning der er med proteser der kan sættes ind i stedet for nu hvor man bare fjerner udposningerne kan blive det der gør at jeg en dag bliver smertefri.
Jeg går til fys og det betaler jeg ikke for da det er vurderet at min ryg er så skadet at jeg skal gå ved offentligt tilbud frem for en privat.
Før det gik jeg ved en privat og der gav jeg 250 pr behandling og det er jo ikke en formue .Men efter den sidste kollaps sendte sygehuset mig altså videre til rygklinikken og det er gratis.
Jeg er blevet skannet flere gange første gang akut og 2 gang var der 4 ugers ventetid så synes systemmet arbejder ok hurtigt.
Har nerveskader værst i venste side og ben - Men håber også det forsvinder når jeg forhåbentligt kan afhjælpes med operation engang i fremtiden .
Spørg endelig hvis du vil vide mere- Og som en sidste ting så husk at bevæge dig - At sidde stille er absolut ikke godt for ens ryg og lænd og kan forværre en evt diskoprolaps- Og så husk at de fleste mennekser har prolapser og mærker intet til det i hverdagen- Jeg fik først for alvor probmmer da den 3 opstod -Før det havde jeg da ondt indimellem men ikke noget jeg syntes forhindrede mig i at have et normalt arbejds og familieliv.
Anmeld
Citér