Begyndende diskusprolaps i lænden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2015

Malene76

Endelig nok hvordan du opdagede den?

Hvad din læge sagde?

Hvordan gik forløbet fra du havde været ved lægen, til du kom vidre i systemet?

hvor længe gik der fra de Konstaterede den, til du gik i gang med træning?

Har du selv betalt for din genoptræning? 

Osv osv

Jeg havde længe haft ondt i ryggen og lå på sofaen og nøs så hoppede den simpelthen ud lige der. Det gjorde voldsomt ondt! 

Tror vi ringede til vagtlægen der sendte mig på sygehuset. Det var i påskehelligdagene. Der blev jeg tjekket for om det var slemt nok til en akut operation. Det var det ikke. Så sendte de en henvisning til en fys og så startede jeg ellers der. Det var en meget lang, sej og smertefuld process. 

Jeg havde en henvisning til fys der duede et helt år. Der betalte jeg kun ganske lidt pr. gang fordi jeg også var medlem af Danmark. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Jeg havde længe haft ondt i ryggen og lå på sofaen og nøs så hoppede den simpelthen ud lige der. Det gjorde voldsomt ondt! 

Tror vi ringede til vagtlægen der sendte mig på sygehuset. Det var i påskehelligdagene. Der blev jeg tjekket for om det var slemt nok til en akut operation. Det var det ikke. Så sendte de en henvisning til en fys og så startede jeg ellers der. Det var en meget lang, sej og smertefuld process. 

Jeg havde en henvisning til fys der duede et helt år. Der betalte jeg kun ganske lidt pr. gang fordi jeg også var medlem af Danmark. 

Jeg er heldigvis også i Danmark! 

Trænede du så med en fys hver gang, eller skulle du bare selv træne?

Anmeld Citér

15. juli 2015

Malene76

Anonym skriver:

Jeg er heldigvis også i Danmark! 

Trænede du så med en fys hver gang, eller skulle du bare selv træne?

Jeg trænede med en fys de første mange gange og derefter trænede jeg selv 2 gange om ugen og så en gang med hende for en periode inden jeg blev afsluttet og trænede selv. 

Anmeld Citér

15. juli 2015

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Jeg trænede med en fys de første mange gange og derefter trænede jeg selv 2 gange om ugen og så en gang med hende for en periode inden jeg blev afsluttet og trænede selv. 

Tænker nemlig også det optimalt set må være at træne med en fys, så øvelserne bliver gjort rigtigt!

Nu må vi vente og se hvad de siger på torsdag. For at det er noget der "bare" kan trænes væk!

Anmeld Citér

15. juli 2015

Malene76

Anonym skriver:

Tænker nemlig også det optimalt set må være at træne med en fys, så øvelserne bliver gjort rigtigt!

Nu må vi vente og se hvad de siger på torsdag. For at det er noget der "bare" kan trænes væk!

De bedste ønsker herfra.  God arbejdslyst forude. Det er en langsommelig process. 

Kh. Malene 

Anmeld Citér

15. juli 2015

fo82

Anonym skriver:

Hvordan kommer man det? Lægen sagde at jeg skulle op og have taget røngtenbilleder, laver de så en vidre henvisning? 

Bliver da helt forvirret nu! 

Hvordan har det påvirket dit arbejde osv? 

Man banker i bordet. Røntgen kan ikke vise bløddele, og en diskusskive er en bløddel. 

Jeg ville simpelthen banke i bordet ved lægen og bede dem sende mig på rygcenter.

Jeg har et sekretærjob, hvor jeg kan sidde og stå som det passer mig, så det går.

jeg har dog smerter i en eller anden grad hver dag. Også selv om jeg får dry needling (som jeg i øvrigt selv skal betale for)..

Anmeld Citér

15. juli 2015

L-Mortil3

Jeg kan fortælle jeg har en komplet prolaps og 2 udposninger samt nogle med væsketab. Jeg er på stærk smertestillende og lindrende fys efter behov. Mit kan desværre ikke opereres, men jeg holder ud hver dag, og passer mit job som SSA 33 timer om ugen. Det koster blod sved og tårer, men på en eller anden måde får vi det til at fungere. 

Rigtig meget held og lykke! Som de andre siger er en Mr meget mere detaljeret, men din læge skal altid henvise til billigste løsning først, og på røntgen KAN man se slid forandringer og om afstanden mellem 2 hvirvler er for lille, hvilket kan indikere prolaps. Så du er på vej den rigtig vej.

Anmeld Citér

15. juli 2015

Carina:-)

Jeg har 4 stk i lænden og slidgigt i hele ryggen.

Min ryg kollapsede i 2013 og har siden været på 9 stk smertestillende hver dag hvor det halve er morfin.

Jeg kan ikke opereres da lægerne siger at så ender det galt da belastningen på resten af ryggen bliver for stor . Og risikoen er større end chance bedring.  Har lige været i mr scanneren igen og den viste forværring men jeg nægter at give op.

jeg er for ung til at sidde og vente på at blive gammel ....så her kæmper jeg videre og håber lægerene har ret når de siger de bliver dygtigere og at mit håb er at den forskning der er med proteser der kan sættes ind i stedet for nu hvor man bare fjerner udposningerne kan blive det der gør at jeg en dag bliver smertefri.

Jeg går til fys og det betaler jeg ikke for da det er vurderet at min ryg er så skadet at jeg skal gå ved offentligt  tilbud frem for en privat.

Før det gik jeg ved en privat og der gav jeg 250 pr behandling og det er jo ikke en formue .Men efter den sidste kollaps sendte sygehuset mig altså videre til rygklinikken og det er gratis. 

Jeg er blevet skannet flere gange første gang akut og 2 gang var der 4 ugers ventetid så synes systemmet arbejder ok hurtigt. 

Har nerveskader værst i venste side og ben - Men håber også det forsvinder når jeg forhåbentligt kan afhjælpes med operation engang i fremtiden . 

Spørg endelig hvis du vil vide mere- Og som en sidste ting så husk at bevæge dig - At sidde stille er absolut ikke godt for ens ryg og lænd og kan forværre en evt diskoprolaps- Og så husk at de fleste mennekser har prolapser og mærker intet til det i hverdagen- Jeg fik først for alvor probmmer da den 3 opstod -Før det havde jeg da ondt indimellem men ikke noget jeg syntes forhindrede mig i at have et normalt arbejds og familieliv. 

Anmeld Citér

15. juli 2015

L-Mortil3

Carina:-) skriver:

Jeg har 4 stk i lænden og slidgigt i hele ryggen.

Min ryg kollapsede i 2013 og har siden været på 9 stk smertestillende hver dag hvor det halve er morfin.

Jeg kan ikke opereres da lægerne siger at så ender det galt da belastningen på resten af ryggen bliver for stor . Og risikoen er større end chance bedring.  Har lige været i mr scanneren igen og den viste forværring men jeg nægter at give op.

jeg er for ung til at sidde og vente på at blive gammel ....så her kæmper jeg videre og håber lægerene har ret når de siger de bliver dygtigere og at mit håb er at den forskning der er med proteser der kan sættes ind i stedet for nu hvor man bare fjerner udposningerne kan blive det der gør at jeg en dag bliver smertefri.

Jeg går til fys og det betaler jeg ikke for da det er vurderet at min ryg er så skadet at jeg skal gå ved offentligt  tilbud frem for en privat.

Før det gik jeg ved en privat og der gav jeg 250 pr behandling og det er jo ikke en formue .Men efter den sidste kollaps sendte sygehuset mig altså videre til rygklinikken og det er gratis. 

Jeg er blevet skannet flere gange første gang akut og 2 gang var der 4 ugers ventetid så synes systemmet arbejder ok hurtigt. 

Har nerveskader værst i venste side og ben - Men håber også det forsvinder når jeg forhåbentligt kan afhjælpes med operation engang i fremtiden . 

Spørg endelig hvis du vil vide mere- Og som en sidste ting så husk at bevæge dig - At sidde stille er absolut ikke godt for ens ryg og lænd og kan forværre en evt diskoprolaps- Og så husk at de fleste mennekser har prolapser og mærker intet til det i hverdagen- Jeg fik først for alvor probmmer da den 3 opstod -Før det havde jeg da ondt indimellem men ikke noget jeg syntes forhindrede mig i at have et normalt arbejds og familieliv. 

Misforstå mig ikke, men hvor er jeg GLAD for at høre der faktisk findes andre i min situation! At det hele faktisk er så slemt, at lægerne ikke på nuværende kan gøre noget, men at de håber de kan, det er nøjagtig sådan min udmelding har været. Min læge er efter mig med jobbet og mener ikke jeg bør arbejde, men som du skriver , kan jeg slet ikke forlige mig med bare at vente på at blive gammel... Årh det gav mig lige et smil på læben at der er andre "opgivede" derude!

Anmeld Citér

15. juli 2015

Bebsen

Har selv haft en begyndende diskusprolaps i lænden i flere år - det svinger meget hvor meget jeg mærker til det, i korte perioder har jeg så ondt at det virkeligt hæmmer min hverdag - jeg kan ikke stå, sidde eller lige, men hvis jeg ellers har en aktiv hverdag og holder mig igang fungerer jeg ok! Har altid ondt og er øm, men er så vant til det at det bare er hverdag, ferier er farlige - for der får jeg ikke altid holdt mig lige så aktiv som i hverdage, så når hverdagene går igang får jeg rigtigt ondt. 

Jeg startede i øvrigt allerde som 12 årig med at have ondt i ryggen - hvornår diskus'en begyndte t skride, ved jeg dog ikke... 

God bedring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.