Hej piger
Jeg blev i torsdags (9 juni) desværre akut opereret da det viste sig, at jeg havde en graviditet uden for livmoderen. Jeg fik fjernet både graviditet og højre æggeleder. Jeg fik at vide, at jeg skulle sygemeldes en uges tid (dvs indtil 16 juni), og nu kommer jeg så til mit spørgsmål.
Jeg er mellem studier, men har et studiejob i en butik med stående/gående arbejde (ikke muligt at sætte sig). Jeg skal arbejde fredag (17 juni) eftermiddag/aften (3 timer), hele lørdag (18 juni - 9 timer) og hele søndag (19 juni - 9 timer). Jeg er stadig øm, og kan ikke holde til at gå rundt i mere end et par timer før jeg har brug for at slappe af. (Det håber jeg kan nå at gå over) Jeg har fået tre åbninger/sår, som sidder ved navlen og i buksekanten, hvorfor jeg pt. kun kan holde ud at have løse natbukser eller kjole på - begge noget tøj jeg ikke kan have på på arbejde, da vi har "arbejdsuniform" med cowboybukser og polo.
Jeg har været i kontakt med min chef, og har også sagt, at jeg endnu ikke ved, om jeg er klar til en weekend med 21 arbejdstimer. Jeg håber jeg ikke er så øm og træt, men min største tanke er primært om jeg kan holde ud at have bukser siddende på sårene og samtidig være "på" overfor kunder og kollegaer.
Mit spørgsmål lyder egentlig noget i retning af, hvor længe I var sygemeldt efter sådan en omgang? Eller bare generelt efter operation. Og om det overhovedet er rimeligt at melde sig syg, hvis jeg ikke længere har ondt (når jeg går) men hvis det er pga. uniformen som kommer til at stramme/gøre ondt i de forholdvis nye sår.
Jeg håber at I kan komme med lidt råd til mig
- Jeg har gjort det muligt at kommentere anonymt, hvis det ønskes.
Anmeld
Citér