Eksperthjælp: 14 måneder, ørebarn, pludrer men ikke ord.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. juli 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Min søn på 14 mdr har endnu intet sprog og jeg er begyndt at blive bekymret for dette. Han pludrer meget men intet forståeligt. Han er ørebarn og har fået lagt dræn om 3 gange, men når se måler tryk bliver kurven ved at være flad - Kan det have betydning?
Jeg snakker meget med ham og sætter ord på de ting han peger på osv...

Motorisk er han dygtig. Synes jeg i hvert fald selv. Han går selv, løber, går baglæns, snurrer rundt om sig selv og kan selv komme op og ned fra møbler uden hjælp.

Ingen tvivl om at han fokuserer mest på det motoriske men burde der ikke snart komme bare nogle enkelte ord på?

Lisbeths svar

Hej !

Han har været plaget af væske i mellem øret og har fået lagt dræn i 3 gange. det har selvfølgelig hæmmet ham, da han har haft perioder han ikke har kunnet høre særlig meget.

Jeg kan ikke helt forstå det du skriver. har han stadig flad kurve trods dræn?

jeg vil anbefale dig at få drænene kontrolleret igen og få en god snak med ørelægen.om hvordan hans hørelse er ,og hvordan du skal forholde dig.

Indtil da gør du det helt rigtige. Sørg for han kan se dit ansigt når du snakker til og med ham. tæt på med sang rim og remser.

Gentagelser, gentagelser og atter gentagelser af alle de små ord, som de små starter med at kunne .Det er vejen frem.

Han pludrer og det er gode tegn.

Motorisk er han langt fremme så det er jo fint.

Held og lykke med ham og fortsat god sommer.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

A-1995

lisbeth jess skriver:

Hej Lisbeth.
Min søn på 14 mdr har endnu intet sprog og jeg er begyndt at blive bekymret for dette. Han pludrer meget men intet forståeligt. Han er ørebarn og har fået lagt dræn om 3 gange, men når se måler tryk bliver kurven ved at være flad - Kan det have betydning?
Jeg snakker meget med ham og sætter ord på de ting han peger på osv...

Motorisk er han dygtig. Synes jeg i hvert fald selv. Han går selv, løber, går baglæns, snurrer rundt om sig selv og kan selv komme op og ned fra møbler uden hjælp.

Ingen tvivl om at han fokuserer mest på det motoriske men burde der ikke snart komme bare nogle enkelte ord på?

Lisbeths svar

Hej !

Han har været plaget af væske i mellem øret og har fået lagt dræn i 3 gange. det har selvfølgelig hæmmet ham, da han har haft perioder han ikke har kunnet høre særlig meget.

Jeg kan ikke helt forstå det du skriver. har han stadig flad kurve trods dræn?

jeg vil anbefale dig at få drænene kontrolleret igen og få en god snak med ørelægen.om hvordan hans hørelse er ,og hvordan du skal forholde dig.

Indtil da gør du det helt rigtige. Sørg for han kan se dit ansigt når du snakker til og med ham. tæt på med sang rim og remser.

Gentagelser, gentagelser og atter gentagelser af alle de små ord, som de små starter med at kunne .Det er vejen frem.

Han pludrer og det er gode tegn.

Motorisk er han langt fremme så det er jo fint.

Held og lykke med ham og fortsat god sommer.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Hej. Ja hans kurve er stadig helt flad trods dræn, og det er det der bekymrer mig...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.