Eksperthjælp: Vådligger, hvordan hjælpes han bedst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
3 svar
1 synes godt om
14. juli 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Min søn er bruger stadig ble om natten, vi er nu gået igang med at træne ham til at gå på toilettet om natten, via et ringe apparat som vi fik anbefalet. Jeg gør nu det at jeg får ham på wc omkring kl. 01 og igen kl. 06.30, så har han ikke tisset. Men tager det så noget af den læringsproces fra han at hjernen skal vænne sig til at reagere på en dråbe og så bippe. Eller har det samme effekt når jeg vækker ham.
Han har været til undersøgelse på sygehuset, men der var intet.
Hvad gør jeg nu bedst for at hjælpe ham til ikke at tisse i sengen mere. Han ligger med ringe apparatet selvom jeg også vækker ham.
Håber du kan hjælpe, da han skal på koloni i sep.
Hans far var våd ligger til han var 9 år. Han har idag ingen kontakt til min søn.

Med venlig hilsen Mama13

Lisbeths svar

Hej !

Min første tanke er at du gør ringeapparatets arbejde. Det er også ok. Hvis du med din hjælp kan træne ham til at holde sig og også i søvne mærke han skal tisse.

Ved ikke hvordan det er nu, men tidligere var der mulighed for at de voksne der er med gør det samme for ham. Har du fået information om den hjælp?

Muligheden  for at han kan få en  næsespray med på koloni er der også. Ved du det ? Den indeholder et hormon som modvirker mængden af tis.

I vore dage er der heldigvis stor åbenhed om diverse skavanker hos de forskellige børn. Vær åben og lad ham indvie sine venner:

Han skal vide at han er en værdifuld dreng som bare indimellem tisser i sengen om natten.  Det er der rigtig mange børn der gør og det går over.

Håber det var svar nok. ellers skriv igen. Held og lykke med hans koloni

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

mikala88

Jeg har en dreng som fylder 4 år 26. august og han har smidt bleen i december måned. Han har MEGET sjældent uheld om dagen, men om natten er det mere reglen end undtagelsen. Han vil IKKE have ble på og har intet problem med at tisse af om aftenen lige inden vi lægger ham, men af en aller anden grund er det bare ikke nok. Vi giver ham heller ikke væske inden han bliver lagt.

Kan det virkelig være rigtigt at vi skal vække ham om natten? Han bliver så ked af det hvis vi vækker ham og har svært ved at falde til ro igen.

Håber du har nogle råd, er ked af at mit barn vågner op i våde tisselagner næsten hver eneste dag (og det kan vel heller ikke være sundt).

Anmeld Citér

14. juli 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess
mikala88 skriver:

Jeg har en dreng som fylder 4 år 26. august og han har smidt bleen i december måned. Han har MEGET sjældent uheld om dagen, men om natten er det mere reglen end undtagelsen. Han vil IKKE have ble på og har intet problem med at tisse af om aftenen lige inden vi lægger ham, men af en aller anden grund er det bare ikke nok. Vi giver ham heller ikke væske inden han bliver lagt.

Kan det virkelig være rigtigt at vi skal vække ham om natten? Han bliver så ked af det hvis vi vækker ham og har svært ved at falde til ro igen.

Håber du har nogle råd, er ked af at mit barn vågner op i våde tisselagner næsten hver eneste dag (og det kan vel heller ikke være sundt).

hej !

Nej I skal ikke tage ham op.Derimod skal i beslutte han får ble på igen indtil han er klar til selv at vågne.

Det er ikke ham der skal bestemme om han skal have ble på.

Det er meget almindelig for de små at de af og til får tilbagefald. Det går over igen når der kommer mindre fokus på hans tisseri. .Derfor bleen.

I kan sige til ham. Det er skidt for dig at du bliver våd og alt skal skiftes, derfor skal du have en ble på. han må godt brokke sig og blive sur eller ked af det,, alligevel er det sådan. 

Hvis han er tør om morgenen er det godt, er han våd, ja så pyt.

han er ikke engang 4 år endnu. Hav tålmodighed, det kommer stille og roligt.

Fortsat god sommer.

Anmeld Citér

14. juli 2015

Pikku Myy

lisbeth jess skriver:

Hej Lisbeth.
Min søn er bruger stadig ble om natten, vi er nu gået igang med at træne ham til at gå på toilettet om natten, via et ringe apparat som vi fik anbefalet. Jeg gør nu det at jeg får ham på wc omkring kl. 01 og igen kl. 06.30, så har han ikke tisset. Men tager det så noget af den læringsproces fra han at hjernen skal vænne sig til at reagere på en dråbe og så bippe. Eller har det samme effekt når jeg vækker ham.
Han har været til undersøgelse på sygehuset, men der var intet.
Hvad gør jeg nu bedst for at hjælpe ham til ikke at tisse i sengen mere. Han ligger med ringe apparatet selvom jeg også vækker ham.
Håber du kan hjælpe, da han skal på koloni i sep.
Hans far var våd ligger til han var 9 år. Han har idag ingen kontakt til min søn.

Med venlig hilsen Mama13

Lisbeths svar

Hej !

Min første tanke er at du gør ringeapparatets arbejde. Det er også ok. Hvis du med din hjælp kan træne ham til at holde sig og også i søvne mærke han skal tisse.

Ved ikke hvordan det er nu, men tidligere var der mulighed for at de voksne der er med gør det samme for ham. Har du fået information om den hjælp?

Muligheden  for at han kan få en  næsespray med på koloni er der også. Ved du det ? Den indeholder et hormon som modvirker mængden af tis.

I vore dage er der heldigvis stor åbenhed om diverse skavanker hos de forskellige børn. Vær åben og lad ham indvie sine venner:

Han skal vide at han er en værdifuld dreng som bare indimellem tisser i sengen om natten.  Det er der rigtig mange børn der gør og det går over.

Håber det var svar nok. ellers skriv igen. Held og lykke med hans koloni

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Min søn var på lejr med skolen før sommerferien, og der fik vi en seddel, hvor vi bl.a. skulle skrive hvis det var nødvendigt at barnet skulle op og tisse i løbet af natten. Så ville lærerne sørge for det.

Jeg vil iøvrigt lige nævne at jeg oplevede en utrolig stor åbenhed omkring det med ikke at kunne holde sig tør om natten. Jeg tror faktisk ikke der er nogen i klassen med problematikken, og alligevel var der mange der lige nævnte at det var helt normalt og noget der ikke skulle problematiseres i klassen. Jeg tror simpelthen den åbenhed der har været omkring de problemer det kan give børn, har gjort rigtig meget i forhold til alles indstilling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.