Pco - begynde pb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg bare kontakte gyn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.045 visninger
10 svar
1 synes godt om
13. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej piger.

Er anonym, da nogle kender mig herinde og pb er hemmeligt indtil videre

Min kæreste og jeg er blevet enige om at begynde pb for alvor, når jeg har haft mens næste gang. 

Jeg har pco og uregelmæssig cyklus. Har fået at vide af min gynækolog, at når jeg ønsker at blive gravid, skal jeg ringe til hende, så vil hun hjælpe mig/os, da jeg ikke modner æg og dermed ik har æl.

dog er jeg lidt stædig og tænker, jeg vil give det forsøget selv. 

Vi er blevet enige om, vi skal have sex mindst hver 2. dag. Men er der andet, vi kan gøre for at chancen er større? tænker husmor råd eller lignende ..

jeg er ikke på.metformin eller noget andet. Spiser efter Kiss kost. Undgår alkohol.

Er der andre med pco, som har fået samme besked om manglende æl, men er blevet gravid naturligt? Hvad gjorde i? Når jeg har fået den besked, er det så en naiv tankegang at "kan selv, vil selv"? Kan jeg ligeså godt ringe til gyn? Blev for 5 og 6 år siden gravid naturligt - dog var jeg på ppiller begge gange og opdagede det først, da jeg mistede begge gange.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

xStinepigen

Er selv en gravid med pcos, jeg fik dog metformin og blev gravid indenfor første månede. Til at starte med ville jeg nok begynde på kiss kost, og se om det hjalp på æl, men det kan ho være din gyn har nogle rigtige gode råd med til sig, så ville da klart kontakte dem  

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Er selv en gravid med pcos, jeg fik dog metformin og blev gravid indenfor første månede. Til at starte med ville jeg nok begynde på kiss kost, og se om det hjalp på æl, men det kan ho være din gyn har nogle rigtige gode råd med til sig, så ville da klart kontakte dem  

Glemte at tilføje, jeg har været på kiss kost siden november sidste år så den er der styr på. Dog ingen forbedringer i forhold til cystere m.m :/ har tabt en del kilo og mens er næsten regelmæssig.

Før kiss kost var min cyklus minimum 80 dage. Nu er den nede på 30-40 dage

Anmeld Citér

14. juli 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg er gravid i uge 19 og har pcos. 

Mine cyklusser var aldrig regelmæssige - men i den cyklus jeg blev gravid var den regelmæssig. 

Jeg fik metformin, spiste 100 % efter Kiss principperne og dyrkede masser motion. Jeg tabte mig også, så mit BMI var på ca. 22 da jeg blev gravid. Jeg ved at motion gør en kæmpe forskel. Og helst både cardio og styrketræning. 

Så hvis jeg var dig ville jeg blive ved med at spise kisskost og så dyrke en masse motion. Og så slap af. Vi " aftalte" også i starten at vi ville have sex hver 2. dag - men efter 9 måneder i den dur skete der ikke en skid. Jeg blev gravid i den cyklus hvor vi havde " givet op" og egentlig havde ringet rundt for at få en henvisning til en fertilitetsklinik. I den cyklus havde vi sex præcis når vi ville og tænkte kun på at nyde hinanden. Pointen er, slap af og nyd hinanden. Lad vær med at tænk for meget på PB og på hvornår og hvor meget sex i skal have. Nyd hinanden, spis efter kiss principperne og dyrk motion - det er mine bedste råd. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Jeg er gravid i uge 19 og har pcos. 

Mine cyklusser var aldrig regelmæssige - men i den cyklus jeg blev gravid var den regelmæssig. 

Jeg fik metformin, spiste 100 % efter Kiss principperne og dyrkede masser motion. Jeg tabte mig også, så mit BMI var på ca. 22 da jeg blev gravid. Jeg ved at motion gør en kæmpe forskel. Og helst både cardio og styrketræning. 

Så hvis jeg var dig ville jeg blive ved med at spise kisskost og så dyrke en masse motion. Og så slap af. Vi " aftalte" også i starten at vi ville have sex hver 2. dag - men efter 9 måneder i den dur skete der ikke en skid. Jeg blev gravid i den cyklus hvor vi havde " givet op" og egentlig havde ringet rundt for at få en henvisning til en fertilitetsklinik. I den cyklus havde vi sex præcis når vi ville og tænkte kun på at nyde hinanden. Pointen er, slap af og nyd hinanden. Lad vær med at tænk for meget på PB og på hvornår og hvor meget sex i skal have. Nyd hinanden, spis efter kiss principperne og dyrk motion - det er mine bedste råd. 

Tusind tak for dine råd

jeg/vi fortsætter også med kiss kost. Vil ik være foruden den, den dag i dag. Motion dyrker jeg i form af at gå en masse ture, og gerne lange ture. Er endnu ik meldt ind i et fitness center, da vi lige er flyttet til en ny by, så vi skal lige have fat i priser m.m.

vi tænker evt at prøve selv i et halvt år måske, og hvis det ikke er lykkes, vil vi kontakte min gynækolog og evt få metformin eller hvad hendes råd er.

Og tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

14. juli 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Tusind tak for dine råd

jeg/vi fortsætter også med kiss kost. Vil ik være foruden den, den dag i dag. Motion dyrker jeg i form af at gå en masse ture, og gerne lange ture. Er endnu ik meldt ind i et fitness center, da vi lige er flyttet til en ny by, så vi skal lige have fat i priser m.m.

vi tænker evt at prøve selv i et halvt år måske, og hvis det ikke er lykkes, vil vi kontakte min gynækolog og evt få metformin eller hvad hendes råd er.

Og tillykke med graviditeten

Super, 

Jeg vil klart anbefale dig at få dig meldt ind i et center. Dét at bruge maskiner og få pulsen op via styrketræning gør en kæmpe forskel. Jeg gik 3-4 gange om ugen da vi prøvede, hvor ca. halvdelen var løb og den anden halvdel var styrketræning. 

Dét at få pulsen op og få sved på panden gør virkelig noget for PB - tro mig. Ture er godt, men pulsen skal op før det hjælper os med pcos. Det er noget med at når muskerne arbejder hårdt så "nedsætter" de symptomerne og gør egentlig at ens egen ægløsning osv. sættes igang. 

Så vil virkelig anbefale dig at starte med at dyrke noget cardio og styrketræning. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Dorthe1986

Jeg har selv pco og jeg blev gravid helt naturligt efter 3 mdr på Kiss kost, hvor jeg så også tabte 13 kg. Jeg kunne heller ikke selv lave ægløsning og fik kun min menstruation ved medicinsk hjælp, men de tre måneder på Kiss gjorde åbenbart min krop kunne finde ud af det. Og havde oveni købet kun sex en gang den måned hvor jeg blev gravid :-)

Anmeld Citér

14. juli 2015

Johild

Jeg har ikke selv PCO, men ville tage imod hjælp når det er tilbudt..

jeg sidder i den situation at jeg er sund og rask og allerede har et bar, som "kun" tog 3 mdr at lave, men nu hvor vi gerne vil have nummer 2 ved jeg hvor hårdt det er at vente på graviditet..

vi er i gang på 11 måned og der er stadig ingen resultat.. Derfor ville jeg tage imod hjælpen, da du allerede ved det er svært for dig at opnår graviditet pga manglende ÆL... Og selv med regelmæssig ÆL kan det jo stadig tage lang tid..

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Super, 

Jeg vil klart anbefale dig at få dig meldt ind i et center. Dét at bruge maskiner og få pulsen op via styrketræning gør en kæmpe forskel. Jeg gik 3-4 gange om ugen da vi prøvede, hvor ca. halvdelen var løb og den anden halvdel var styrketræning. 

Dét at få pulsen op og få sved på panden gør virkelig noget for PB - tro mig. Ture er godt, men pulsen skal op før det hjælper os med pcos. Det er noget med at når muskerne arbejder hårdt så "nedsætter" de symptomerne og gør egentlig at ens egen ægløsning osv. sættes igang. 

Så vil virkelig anbefale dig at starte med at dyrke noget cardio og styrketræning. 

Det har jeg aldrig hørt før, at få pulsen op kan nedsætte symptomerne. Tak for den viden vil klart melde mig ind snarest!

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg har selv pco og jeg blev gravid helt naturligt efter 3 mdr på Kiss kost, hvor jeg så også tabte 13 kg. Jeg kunne heller ikke selv lave ægløsning og fik kun min menstruation ved medicinsk hjælp, men de tre måneder på Kiss gjorde åbenbart min krop kunne finde ud af det. Og havde oveni købet kun sex en gang den måned hvor jeg blev gravid :-)

Hold da op, hvor flot jeg har været på kiss kost siden november sidste år, tabte 12 kilo til midten af januar. Har tabt lidt yderligere, men ellers er det meget i stå, selvom jeg Fortsat er på kiss kost

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.