Hård skilsmisse og retssag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. juli 2015

mama2

Hej

Hvordan vil I have det hvis jeres barns far ville bruge barnets baby ting til sit nye barn med en anden uden at spørge om det?

Jeg kan slet ikke give slip på de ting, da de betyder så meget for mig og de tilhører vores søn ifølge loven.

Hans far har været mig utro i 2 år. Det begyndte mens jeg var højgravid. Og han har gjørt en anden gravid i vores ægteskab. Jeg vidste intet!!!

Det eneste jeg fik at vide at han lige pludselig ville skilles i november.. I april fik jeg at vide af andre mennesker at han venter et barn med hans nye kæreste allerede til juli. Han fortalte intet selv. 

Han kørte psykisk vold på mig og manipulation vedr vores søns bopæl siden den skilsmisse begyndte. 

Selv om statsforvaltningen sagde på bopælsmødet at normalt beholder man barnet i vante omgivelser, har han alligevel startet en retssag for at flytte vores søns bopæl til den by hvor hans nye kæreste bor. Vores søn er 2 år og jeg holdte det ud i flere måneder, fordi vi ejer stadigvæk et hus sammen.

Til sidst flyttede mig og min søn på krisecenter, da det blev for uudholdeligt med hans fars psykopatiske handlinger. 

Nu truer han med at skifte lås for jeg ikke få adgang til nogle af vores ting..

Min søns baby ting kørte han væk længe siden og jeg kan bare ikke give slip på dem. De betyder så meget for mig og de tilhører min søn ifølge loven.. Der er masse gaver, som var lavet specielt for min søn, også gaver fra min familie..

Men hans far er lige glad med beskeder fra advokaten.

Selve klapvogn som vi bruger stadigvæk nægter han at give os... Den kan han bruge med autostol til sin nye baby..

Jeg kan slet ikke beskrive hvor meget ondt den mand har gjort mig i den skilsmisse... Det der er mest hårdt er usikkerheden omkring vores søns bopæl.

Har I været udsat for noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

Bshizzle

Puha... 

Før jeg svarer syntes jeg lige du fortjener en krammer 

Og så tænker jeg... Hvad siger din Advokat til det hele? 

Hvad mener han du har ret til ifølge loven mm? 

Jeg vil osse mene at du som har bopælen, så burde de ting følge barnet (altså dig). 

Men på den anden side... Så ville jeg ha svært ved at køre en krig med min X ang babyting. 

Jeg ville hellere komme videre og lade X'en seje hans egen sø. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

mama2

Han må gerne sejle der hvor han vil. Vi ejer bare stadigvæk flere ting sammen og 2 ejendomme ( hænger begge to på gælden).

Advokaten skrev til ham at han skulle aflevere vores søns ting. Men det er ikke sket..

Ifølge loven barnets personlige ting følger barnet ligesom det er kun mig, der ejer mine personlige ting. Alt andet i huset er fælles og skal deles 50/50.

Jeg spurgte om at dele bo flere gange. Men han svarer ikke. Det eneste jeg hørte at han vil skifte lås, selv om vi ejer huset sammen. Indtil nu låste han bare værelserne. 

Det koster en formue med de advokater.

Jeg har heller ikke råd til at starte fra nul uden møbler og noget som helst.. 

Desuden har jeg finansieret alt hvad vi ejer i 10 år...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.