39+2 ved vejs ende....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

371 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. juli 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Ja så nåede jeg uge 39 og dermed ved vejs ende... 

Har tid til forsøg på hindeløsning på torsdag og hvis det ikke lader sig gøre bliver jeg sat igang, i weekenden, når jeg har termin, dette grundet min første graviditet, og jeg er ved at være rigtig nervøs nu... 

Jeg har frit kunne vælge mellem alm fødsel eller kejsersnit, men har valgt alm fødsel, da jeg SÅ meget håber på at opleve en " drømmefødsel" denne gang.

Min første fødsel endte med igangsættelse 41+4 og fødte først 42+0 efter 36 timer med veer, og fødte så min pige som var noget størrer end de havde regnet med, og hun kom vist også skævt ud, så endte med en 3. grads bristning, der skulle syes på operationsstuen... Så derfor har der været fokus på baby og størrelse og de har lovet at sætte mig igang til termin hvis lillebror skulle være i den store størrelse også, og det ser sådan ud. 

Er blevet fulgt med vægtscanninger fra uge 32 og frem, og i uge 38+5 blev han vuderet til 4000 g plus/minus 100 g..... Så han er i den gode ende.. min datter vejede 4500 g og 56 cm... 

Jeg håber bare så meget at jeg får en "kort" fødsel, altså bare på de der 10-12 timer, og at det starter selv, og jeg ikke brister igen, er simpelthen så nervøs for det igen, selvom de siger at det kun sker for mellem 7-9 procent... Der er også noteret at jordemødrene skal hjælpe mig meget i pressefasen for at forhindre det, min datter blev født i en ve, og jeg oplevede slet ikke at skulle gispe første gang...

Nå, men skulle bare lige ud med det, der er pt INGEN tegn på at han har lyst til selv at komme ud lige nu, så jeg er næsten indstillet på at skulle sættes igang igen.. Jeg er vist SÅ god til at være gravid, at de nægter at forlade babyhulen af sig selv, de skal drives ud 

Men hvis der er nogen der har nogle gode erfaringer om at hindeløsning virker ( hurtigt ?? ) Eller har født efter bristning og det er gået godt, og hvordan, vil jeg gerne hører dem... Tåler altså også at hører om dem der ikke går så godt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.