Gravid på Sertralin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

416 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige som anonym, da min graviditet ikke er offentlig endnu. 

Jeg har netop fundet ud af jeg er gravid, og er samtidig i Sertralin-behandling. Jeg tager 150 mg dgl.

Min læge har ferie indtil uge 31, derfor jeg lige ville høre herinde om der er nogle som har erfaringer med graviditet samtidig med de tog Sertralin. Stoppede i, eller fortsatte i graviditeten igennem? Hvad rådede jeres læge/psykiater jer til? 

Umiddelbart som jeg læser det på nettet, er det lidt blandede hvad holdningen er - både blandt fagfolk og alm mennesker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym, da min graviditet ikke er offentlig endnu. 

Jeg har netop fundet ud af jeg er gravid, og er samtidig i Sertralin-behandling. Jeg tager 150 mg dgl.

Min læge har ferie indtil uge 31, derfor jeg lige ville høre herinde om der er nogle som har erfaringer med graviditet samtidig med de tog Sertralin. Stoppede i, eller fortsatte i graviditeten igennem? Hvad rådede jeres læge/psykiater jer til? 

Umiddelbart som jeg læser det på nettet, er det lidt blandede hvad holdningen er - både blandt fagfolk og alm mennesker. 

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/4469

Jeg har selv været i behandling med samme medicin.. 

Jeg ville faktisk kontakte en anden læge/lægevagten evt for at få råd. 

Umiddelbart ville jeg ikke ta pillerne i graviditeten KUN fordi jeg kan låse om de bivirkninger der skal skade barnet. 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Mrsopsand

Jeg ville hurtigst muligt kontakte en psykiater og få det på plads med det samme.

Jeg blev selv uplanlagt gravid mens jeg var på medicin, og kontaktede min psykiater med det samme. Han var ikke på kontoret men lægesekretæren fik ham til at kontakte mig akut. Det er kun dem der kan guide dig i hvad du må få og ikke få, ofte vurderer de fordele og ulemper.

For mit vedkommende måtte jeg tage kold tyrker fra 2 af de 4 præparater jeg var på. De andre to kunne jeg fortsætte med selvom der på medicin.dk stod "bør ikke anvendes pga manglende viden". 

Jeg skriver du skal kontakte en psykiater fordi de har størst viden omkring psykiatrisk medicin og derfor bedst kan vejlede dig. Jeg ville ikke overlade denne vejledning til praktiserende læge. Kontakt evt psykiatrisk afsnit på sygehuset.

Anmeld Citér

13. juli 2015

CharlotteogMaria

Jeg tog Sertralin under hele min graviditet - uden problemer.

Var i behandling på psyk og det var helt fint at tage under graviditet.

Anmeld Citér

13. juli 2015

A-1995

Jeg skulle trappe ud af sertralin inden jeg måtte blive gravid ☺️

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anonym

Jeg blev anbefalet af psyk at fortsætte med sertralin. Prøvede i samarbejde med læge at trappe ud da vi planlagde at blive gravide, men det funkede ikke,  så hun sendte mig til psyk som sagde det var mere hensigtsmæssigt at fortsætte end at stoppe under graviditeten. Det gav ingen problemer hverken under graviditet eller efterfølgende...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.