Har lige lavet den grimmeste grimmeste kage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.043 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. september 2009

Bondepigen

...til min mors fødselsdag i dag. Stakkels min mor, det var altså ikke meningen. Øv

Jeg havde lavet skumbanancreme og ananascreme til fyld, og junglekage (opskrift fra ude og hjemme med bananer og ananas i) til bunde.

Cremerne var blevet stive i køleskab, og så ville jeg lige give det en piskning inden jeg puttede det på kagen, som man plejer at gøre med creme.

Det skulle jeg aldrig have gjort, for det gad simpelthen ikke blive på kagen... Så det baksede jeg noget med. Smed kagen med creme i køleren, så det kunne blive stift igen. Men det var jo blevet blandet lidt sammen, da det endte med at jeg måtte skrabe det der lå på fadet sammen og smide det øverst på kagen... Jeg kunne jo så ikke bruge min ckokoladesmørcreme, og smed bare mmf'en direkte ovenpå cremen. Det fungerede heldigvis fint.

Men køn det blev den altså ikke...bundene var i øvrigt osse pilskæve.... men som jeg sagde til min mor, så er det jo tanken der tæller. Håbede bare den ville smage meget bedre end den så ud....og det gjorde den, det er bestemt ikke sidste gang, jeg laver den kombination.

Næste gang må jeg bare huske ikke at piske cremerne igen!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

ønskebørn74

bondepigen skriver:

...til min mors fødselsdag i dag. Stakkels min mor, det var altså ikke meningen. Øv

Jeg havde lavet skumbanancreme og ananascreme til fyld, og junglekage (opskrift fra ude og hjemme med bananer og ananas i) til bunde.

Cremerne var blevet stive i køleskab, og så ville jeg lige give det en piskning inden jeg puttede det på kagen, som man plejer at gøre med creme.

Det skulle jeg aldrig have gjort, for det gad simpelthen ikke blive på kagen... Så det baksede jeg noget med. Smed kagen med creme i køleren, så det kunne blive stift igen. Men det var jo blevet blandet lidt sammen, da det endte med at jeg måtte skrabe det der lå på fadet sammen og smide det øverst på kagen... Jeg kunne jo så ikke bruge min ckokoladesmørcreme, og smed bare mmf'en direkte ovenpå cremen. Det fungerede heldigvis fint.

Men køn det blev den altså ikke...bundene var i øvrigt osse pilskæve.... men som jeg sagde til min mor, så er det jo tanken der tæller. Håbede bare den ville smage meget bedre end den så ud....og det gjorde den, det er bestemt ikke sidste gang, jeg laver den kombination.

Næste gang må jeg bare huske ikke at piske cremerne igen!!!

Øv, det er bare surt på lige sådan en dag... Så instrueres gæster i at lukke øjnene...

Lene

Anmeld

14. september 2009

mariamiss6

må vi ikke se den alligevel?

Anmeld

14. september 2009

Bondepigen

ønskebarn74 skriver:

Øv, det er bare surt på lige sådan en dag... Så instrueres gæster i at lukke øjnene...

Lene

Ja det var surt, men til gengæld var smagen bare i top, og folk var vilde med den!!! Heldigvis ellers var det da dobbelt pinligt.

Anmeld

14. september 2009

Bondepigen

mariamiss6 skriver:

må vi ikke se den alligevel?

Njoo, det må I da gerne, bare I ikke griner , men det bliver desværre ikke lige nu, da vores stationære comp er i stykker pga. en strømafbrydelse, så vi kan ikke overføre billeder for tiden...

Anmeld

14. september 2009

ønskebørn74

bondepigen skriver:

Ja det var surt, men til gengæld var smagen bare i top, og folk var vilde med den!!! Heldigvis ellers var det da dobbelt pinligt.

Jeg har prøvet at lave lagkage og ikke opdaget at min venindes lille havde kommet salt i sukkeret midt i det hele...

Så bedre en kage der ser lidt kikset ud.....

Anmeld

14. september 2009

mariamiss6

ønskebarn74 skriver:

Jeg har prøvet at lave lagkage og ikke opdaget at min venindes lille havde kommet salt i sukkeret midt i det hele...

aaaaai shit hva' hehe....

Anmeld

15. september 2009

ønskebørn74

mariamiss6 skriver:

aaaaai shit hva' hehe....

Jep!!! En mundfuld og ud røg kagen og manden beordret til bageren

Anmeld

15. september 2009

Bondepigen

ønskebarn74 skriver:

Hahaha, der må være nogen der har set lidt forkerte ud i ansigterne...
Der var lige en der skulle lave lidt ravage...

Men ja, så hellere et kikset kage look, og en god smag.

Anmeld

15. september 2009

ønskebørn74

bondepigen skriver:

Hahaha, der må være nogen der har set lidt forkerte ud i ansigterne...
Der var lige en der skulle lave lidt ravage...

Men ja, så hellere et kikset kage look, og en god smag.

Jep, jeg brækkede mig.... Var gravid ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.