Bekymret for liv - 2. gangs gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
3 svar
5 synes godt om
11. juli 2015

Anonym trådstarter

Kort fortalt - jeg er andengang gravid og er i dag 17+5. Jeg er normalt ikke endvidere bekymret, men det har jeg faktisk været i små 14 dage nu, og syntes mine bekymringer tager lidt til.

Da jeg ventede mit første barn mærkede jeg liv udvendig dag jeg var 19+, men jeg har endnu ikke mærket noget i denne graviditet - ej heller indvendigt!

Jeg er øm i maven, særligt i siderne og nederst i maven. Flere gange om dagen bliver jeg 'sparket' i maven (ikke sådan hårdt), kravlet på, får et knæ eller andet i den dur fra min store dreng, men tænker at baby er godt beskyttet derinde?!?

Jeg har brug for at høre, hvad i tænker og tror - om jeg bør være bekymret eller om det formentlig er som det skal være?!

Til dem der tog sig tiden til at læse, tak. Og endnu mere tak til dem der bruger tid på st svare 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2015

Mullesmith

Håber det er som det skal være. Ellers må du kontakte en jordemoder så kan du da få lyttet hjertelyden ��

Anmeld Citér

11. juli 2015

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Håber det er som det skal være. Ellers må du kontakte en jordemoder så kan du da få lyttet hjertelyden ��

Overvejede at ringe til lægen på mandag og spørger, om han måske ville lytte efter hjertelyden hurtigt.

Anmeld Citér

11. juli 2015

A-1995

Jeg er også 2. Gangs og 18+6 og mærker heller ikke noget endnu. Sidste gang mærkede jeg dagligt og udenpå fra 20+. 

Min moderkage ligger dog foran så tror det er derfor. Det gjorde den også sidst - måske er det tilfældet hos dig også? ☺️ så går der naturligt lidt længere tid før du kan mærke baby.

jeg har også en lille på 14 mdr der dagligt sidder på maven, hopper på maven, sparker osv, men tror den lille er godt beskyttet og jeg er ikke bekymret, og det tror jeg heller ikke du har nogen grund til at være ☺️

det kommer nok stille og roligt indenfor de næste par uger. I starten skal du nok ligge helt stille og mærke rigtig rigtig godt efter ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.