Mælke ud før baby kommer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
4 svar
3 synes godt om
10. juli 2015

Anonym trådstarter

Spøger nok dumt, kan man malke ud før baby kommer? 

For sidste gang jeg fødte gik der 2-3 dage før der overhovedet kom noget ud, og derfor ikke kunne amme. 

Og ville grene amme denne gang, så tænkt hvis mælken var faldet til før termin og fødsel ville det være nemmer og amme ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Spøger nok dumt, kan man malke ud før baby kommer? 

For sidste gang jeg fødte gik der 2-3 dage før der overhovedet kom noget ud, og derfor ikke kunne amme. 

Og ville grene amme denne gang, så tænkt hvis mælken var faldet til før termin og fødsel ville det være nemmer og amme ? 

Det er da helt normalt at der nærmest ikke kommer noget ud de første dage?

Jeg mærkede, eller så, intet mælk ud af mine bryster de første 4 dage. Fik at vide af personalet på hospitalet at det var helt normalt at man ikke kunne se råmælken, da der er så lidt, men at baby nok skulle få. Og på 4. dagen løb mælken til.

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er da helt normalt at der nærmest ikke kommer noget ud de første dage?

Jeg mærkede, eller så, intet mælk ud af mine bryster de første 4 dage. Fik at vide af personalet på hospitalet at det var helt normalt at man ikke kunne se råmælken, da der er så lidt, men at baby nok skulle få. Og på 4. dagen løb mælken til.

Der kom slet ikke noget, mange gange kommer der råmælk og det hade jeg slet ikke sidste gang. Heller . ike denne gang. 

Derfor jeg rigtigt bekrymert over det. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Der kom slet ikke noget, mange gange kommer der råmælk og det hade jeg slet ikke sidste gang. Heller . ike denne gang. 

Derfor jeg rigtigt bekrymert over det. 

OK.  Det kan jeg godt forstå.

Har du snakket med din jordemoder om der er noget de kan gøre for at hjælpe?

M.h.t. at malke ud, så er det forskelligt hvornår kvinder begynder at producere mælk. Nogle gør allerede i graviditeten, men de fleste gør altså først efter fødslen, så der er nok ikke nogen der kan give dig et klart svar. Men det er da investeringen i en brystpumpe værd at forsøge.

Anmeld Citér

10. juli 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis ønsket er mega stort så er der nogle sygehuse der har mulighed selv. For 2 gang at tilbyde et amme start ophold. Så evt sætte den maskine på et par gange der. OBS OBS OBS der findes forskellige kop str til malke apparaterne. Str vejledning evt af jordmor :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.