Ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
3 svar
1 synes godt om
10. juli 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jer som har ammet...

Hvornår og hvorfor stoppede I med at amme?

Hvordan havde I det med a t stoppe med at amme? Var det en lettelse, eller savnede I det bagefter? 

Overvejer meget at stoppe, da jeg er ved at være godt træt af at være så bundet, men er bange for at fortryde og tror heller ikke baby er helt med på ideen. Han er 7 måneder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

(august)

Med nr 1+3 stoppede de af sig selv den ene var 8mdr og den anden 7,5mdr ved stop. Nr 2 valgte jeg at stoppe, da hun skulle passes nogle gange, pga forskellige ting, og det fortrød jeg meget bagefter. Følte ikke jeg havde giver hende det hun havde brug for, men "kun" tænkt på mig selv. Skal lige siges hun kun blev ammet 2 gange om dagen på det tidspunkt og det var kun til hygge/mellemmåltider, så tror ikke som sådan hun har manglet det. 

Så min erfaring siger at du skal fortsætte til han selv vælger at stoppe. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg stoppede dagen efter hun blev 9 mdr. Vi tog en kold tyrker fordi hun forbandt søvn med bryst: nattesøvn og middagslure. Så det var vildt irriterende at skulle sove til middag med hende 2 x 1,5 time samt flere gange om natten. 

Ja vi tog en kold tyrker inspireret af 'Mor til Ella' herinde. 

Jeg syntes det var vildt hårdt, mest fordi hun græd rigtig meget. Jeg tog væk i nætterne nogle dage. Og så var det tvunget lur i barnevognen om dagen.

Jeg har ikke savnet det siden. Jo da hun vsr spæd og det var rent hygge. Men nej ikke at ligge i soveværelset og give bryst selvom vi fx havde gæster

Anmeld Citér

10. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stoppet begge gange med mine da de var 14-13 mdr'er. Her var det mest fordi jeg startede på arbejde igen, og arbejder blandet vagter, med aftenvageter osv, så det gav god mening.

Begge gange har jeg været lidt trist over at skulle stoppe, især sidst, da jeg jo så vidste at nu var det sidste gang jeg havde en lille baby osv.

Med thea elskede jeg bare at amme, med alberte var det en blandet fornøjelse. Gør hva du selv føler bedst for! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.