Flytning og udeboende su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.397 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. juli 2015

Spirrevip

Hej piger. 

Er der nogle der har forstand på flytning og su? Min kæreste skal flytte hans adresse et andet sted hen pr. 1/10, og vi er lidt usikre på om han så får udeboende su for oktober måned? For der er ikke penge til husleje hvis han ikke gør. Synes at det er meget forvirrende inde på su's hjemmeside. Ligenu får han hjemmeboende, da vi bor for tæt på hans forældre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

Anja82

Hvor gammel er han?

Anmeld Citér

10. juli 2015

Spirrevip

Anja82 skriver:

Hvor gammel er han?

19. 20 i midt oktober. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Fremad

10. juli 2015

Anja82

Spirrevip skriver:

19. 20 i midt oktober. 

Der må jeg melde pas.. Han burde jo få for udeboende så når han fylder 20 i oktober...

Anmeld Citér

10. juli 2015

Bettinnie

Læser i på en ungdomsuddannelse eller videregående uddannelse?

Anmeld Citér

10. juli 2015

Spirrevip

Bettinnie skriver:

Læser i på en ungdomsuddannelse eller videregående uddannelse?

Han går på en gymnasial ligenu 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Julemusen

Sådan som jeg læser det på su's hjemmeside er det meget få der kan få udeboende su når de er under 20 år. Når han bliver 20 er det muligt men hans su vil vidst stadigvæk være styret af hans forældres indkomst. Maks satsen er Ca 5900 kr og minimum satsen Ca 3500 kr mener jeg.

Anmeld Citér

10. juli 2015

Bettinnie

Han går på en gymnasial ligenu 

Han kan få udeboende SU når han er blevet 20 og satsen er 5903.

su trækker selv oplysningerne fra Folkeregistret og der vil hans adresse først blive ændret 1. Oktober.

når han først bliver 20 midt i oktober, er det først fra november han kan regne med udeboende sats. I oktober er hans SU afhængig af hans forældres indkomst.

Anmeld Citér

11. juli 2015

Spirrevip

Bettinnie skriver:

Han kan få udeboende SU når han er blevet 20 og satsen er 5903.

su trækker selv oplysningerne fra Folkeregistret og der vil hans adresse først blive ændret 1. Oktober.

når han først bliver 20 midt i oktober, er det først fra november han kan regne med udeboende sats. I oktober er hans SU afhængig af hans forældres indkomst.

Tak for svar. Han kan sagtens få udeboende su, også selvil han så kun var 18, da han opfylder næsten alle krav for det + at skolen også har godkendt ham. Det var nu bare mere om han fik udeboende sats fra 30/9 eller først 31/10

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.