Ægsortering - Regler/love?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.062 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogen som kender reglerne/lovgivningen for ægsortering.

En del mennesker i min familie er døde alt for tidligt at brystkræft ink min mor som blev 32,  og jeg selv har et gen som øger min risiko markant (Braca).

Er der nogen som ved om det er muligt at få lavet kunstig befrugtning og ægsortering for at undgå dette gen?  Hvordan er reglerne i DK? Hvad koster det?

Vi har ikke problemer med at blive gravide, og har en skøn datter, fik bare først bekræftet at jeg har genet efter hendes fødsel, men er jo 50% risiko for at hun har genet, hvilket påvirker mig meget psykisk så ville jo gerne sikre mig at fremtidige børn ikke får genet hvis det er muligt.

Dette skal ikke være en diskution om ægsortering er rigtig eller forkert. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

Jn81

Anonym skriver:

Hej

En del mennesker i min familie er døde alt for tidligt at brystkræft ink min mor som blev 32,  og jeg selv har et gen som øger min risiko markant (Braca).

Er der nogen som ved om det er muligt at få lavet kunstig befrugtning og ægsortering for at undgå dette gen?  Hvordan er reglerne i DK? Hvad koster det?

Vi har ikke problemer med at blive gravide, og har en skøn datter, fik bare først bekræftet at jeg har genet efter hendes fødsel, men er jo 50% risiko for at hun har genet, hvilket påvirker mig meget psykisk så ville jo gerne sikre mig at fremtidige børn ikke får genet hvis det er muligt.

Det tror jeg godt man kan... Spørgsmålet er "bare" om det kun er privat klinikker der gør det... Har du prøvet at Google det? 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Jn81

Anonym skriver:

Hej

Og så googlede jeg lige selv.... Glem privat klinikker... Det er Riget eller Århus man skal til... De er de eneste der udfører det... Så vidt jeg lige hurtigt kunne læse mig til ved at Google "ægsortering".... 

Håber ikke din tråd bliver til en diskution om æs er rigtigt eller forkert... Det må da være i alles interesse at man gør det bedste for sit kommende barn... Heri blandt at ungå at de kan blive syge... 

Håber du finder ud af noget 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

FruNielsen81 skriver:

Og så googlede jeg lige selv.... Glem privat klinikker... Det er Riget eller Århus man skal til... De er de eneste der udfører det... Så vidt jeg lige hurtigt kunne læse mig til ved at Google "ægsortering".... 

Håber ikke din tråd bliver til en diskution om æs er rigtigt eller forkert... Det må da være i alles interesse at man gør det bedste for sit kommende barn... Heri blandt at ungå at de kan blive syge... 

Håber du finder ud af noget 

Tak :-) også godt set det fra Århus og riget, men som jeh læser det gælder det kun hvis man kan undgå en sygdom som barnet med sikkerhed vil få og ikke en øget risiko for at udvikle sygdommen igennem livet :-s Hvordan læser du det?:-)

Anmeld Citér

10. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej

Nej, det tror jeg desværre ikke at man kan. 

Et gen der øger en risiko markant, tror jeg ikke er nok.

Men ring til Riget og spørg.

Anmeld Citér

10. juli 2015

Sprit25

Puha brystkræft er ikke sjovt min mormor har haft det og det er en frygt jeg også udvikler. 

Jeg kan godt forstå du gerne vil undgå det<3

Anmeld Citér

10. juli 2015

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Måske denne blog, kan hjælpe dig

http://www.villa-villekulla.dk/?p=21

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

10. juli 2015

Abracadabra

En kort googling afslører, at kvinder med brca tilbydes ægsortering. Men er du selv bærer? 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

En kort googling afslører, at kvinder med brca tilbydes ægsortering. Men er du selv bærer? 

Hvor fandt du det henne? Det har jeg nemlig ikke kunne finde.

Ja jeg har genet selv, og skal begynde mammografi screening fra efteråret (når jeg har rundet 25) 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Anonym trådstarter

Chrizta skriver:

Måske denne blog, kan hjælpe dig

http://www.villa-villekulla.dk/?p=21

Er lige begyndt at læse det Rigtig spændende og jo præcis min situation. Mange tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.