Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
6 svar
4 synes godt om
9. juli 2015

Appelsin

Jeg er lidt i vildrede, har tilsyneladende ikke haft skoldkopper og det kan jo være lidt skidt, er der andre der har haft det ligesådan? Problemet er at jeg via mit arbejde kommer i kontakt med patienter der har helvedesild (samme virus som skoldkopper) og det kan udløse skoldkopper hos mennesker der ikke har haft det. Jeg tror ik at der er så stor risiko for at blive smittet men den er der jo og jeg vil ikke skade det lille liv! Men jeg er kun 5+1 og ville vente med at fortælle det til mit arbejde, jeg vil ringe til lægen imorgen og spørge, det er nok det eneste jeg kan gøre.

Fik talt med min mor Idag og hun er sikker på at jeg ikke har haft skoldkopper. 

Det er sådan at jeg fik taget en blodprøve for mange år siden fordi jeg sku i praktik på en børneafdeling, men blodprøven blev væk i posten og afdelingen blev lukket for studerende og så fik jeg ik gjort mere ved det.

hvad ville i gøre?

er overrasket over at kunne være gået igennem livet i 31 år uden at få skoldkopper!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg ville ringe til lægen og forhøre mig. Evt få lavet en ny blodprøve. Hvis det er sikkert at du ikke har haft skoldkopper, ja så tænker jeg at du alligevel må fortælle arbejdet det

tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

9. juli 2015

Appelsin

SDD skriver:

Jeg ville ringe til lægen og forhøre mig. Evt få lavet en ny blodprøve. Hvis det er sikkert at du ikke har haft skoldkopper, ja så tænker jeg at du alligevel må fortælle arbejdet det

tillykke med graviditeten

Problemet er at jeg allerede kan stå i det imorgen, men jeg vil skynde mig og ringe til lægen imorgen tidlig. Og mange tak 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Lotus86

Jeg mener ikke det er et problem så tidligt i graviditeten, men ring hellere til lægen alligevel. Min mor var også helt sikker på, at jeg aldrig havde haft skoldkopper, men en blodprøve viste altså det modsatte, så man kan godt have haft det uden at have været påvirket af det, måske du bare har haft en enkel Min datter har det nu, hun har kun 4-5 stykker, og er på ingen måde påvirket af det. 

Anmeld Citér

10. juli 2015

Appelsin

Lotus86 skriver:

Jeg mener ikke det er et problem så tidligt i graviditeten, men ring hellere til lægen alligevel. Min mor var også helt sikker på, at jeg aldrig havde haft skoldkopper, men en blodprøve viste altså det modsatte, så man kan godt have haft det uden at have været påvirket af det, måske du bare har haft en enkel Min datter har det nu, hun har kun 4-5 stykker, og er på ingen måde påvirket af det. 

Det er rigtigt, men jeg har hørt at man nemt kan få det igen, når man kun har haft en enkelt eller to da kroppen ikke har nået at danne då mange antistoffer mod virus så. Men jeg må lige ringe her kl. 8 og tak for gode råd, satser på det ik bliver noget problem

Anmeld Citér

10. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min mor og jeg mente heller ikke at jeg havde haft det da min søn fik det da jeg nærmede mig termin med min datter, så vi spurgte på sygehuset da jeg havde læst noget om skoldkopper kunne være farligt i slutningen af graviditeten og lige efter fødslen... de sagde så at hvis jeg ikke havde haft det før, så ville jeg allerede været blevet ramt på det tidspunkt...

han måtte dog ikke besøge os på sygehuset fordi barselsgangen og kirurgisk afdeling ligger sammen her på Bornholm, og han kunne give smitten videre til nyfødte og/eller ny opererede...

Anmeld Citér

11. juli 2015

Appelsin

Ringede til lægen igår og han mener at alle har haft skoldkopper nogen har bare haft ganske få og det er derfor ikke blevet opdaget. Desuden sagde han at man altid troede at skoldkopper og helvedesild er den samme virus, men at det slet ik er, de ligner bare hinanden. Så han mente ik der var nogen grund til at være nervøs. Og det må jeg jo så stole på. Tak for gode råd og indput 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.