Eksperthjælp: vanskelig graviditet - svar til Gosia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
0 svar
0 synes godt om
14. september 2009

Trine Hostrup Dahl

"vanskelig graviditet - svar til Gosia"

Kære Trine

Ved ikke rigtig om du kan hjælpe mig, men føler, at jeg er ved at gå helt ned psykisk... Er i 35.uge i min anden graviditet (har en dejlig pige på 5 i forvejen, og en dejlig mand som støtter mig osv.)

Grunden til at jeg har det så skidt er, at denne graviditet har været rigtig hård - blødte de første 13 uger, fik så bækkenløsning, fik konstateret graviditetssukkersyge i uge 20, pga. sukkersygen "gik amok" kom jeg i insulinbehandling i uge 26, og har den sidste tid haft det rigtig dårligt - er indlagt, men "på orlov" hjemme fra hospitalet, under observation for svangerskabsforgiftning - har alle symptomerne, men blodtrykket er ikke for højt, og blodprøverne er "ikke entydige". Samtidig er lægerne i tvivl om, hvor vidt jeg evt. kan være ved at gå i fødsel...

Og jeg sidder tilbage med en følelse af, at jeg snart bare ikke orker mere... kan ikke klare mere sygdom, bekymringer og nervøsitet - ønsker bare at min lille dreng (som heldigvis ser ud til at have det godt) kommer UD NU... Er virkelig på nippet til at bryde sammen... føler bare, at jeg ikke kan rumme mere... ved godt, at der ikke er så længe igen - men - det er bare lige her og nu jeg bare ikke KAN mere...

Har du et godt råd, til hvad jeg kunne gøre, så jeg kan "klare" den sidste tid, og komme ordentligt igennem det?

Trines svar

Kære dig,
ØV ØV ØV - dét der skulle have været den søde ventetid for dig, har været fuld af bekymringer og problemer.
Det lyder bare rigtigt hårdt og træls. Og jeg kan virkelig godt forstå du er trist. Heldigvis er der heller ikke længe til, at du skal føde.
Jeg tænker på, hvad du kan bruge som råd til at komme igennem den sidste tid, og ét af dem kunne måske være, at du ikke prøvede at kæmpe så meget for at få dte bedre, og istedet tillod dig selv at hade din situation. Sige højt jeg glæder mig til at føde min lille dreng og jeg hader at være gravid, når jeg skal være så meget syg og skal bekymre mig så meget. For det er sådan du har det, og står du ved det, så tror jeg du vil opleve at få styrke fremfor at være den syge, svage gravide. Du har al mulig grund til at "hade" de omstændigheder som har været der under din graviditet - så vær lidt vred. Det kan du godt være samtidig med at du "bærer sorg" over, at det ikke blev som du kunne have ønsket dig det. Og skal jeg endelig komme med nogle råd, så gå ud og køb noger sødt babytøj, få lavet en manicure/ pedicure - forkæl dig selv, og gør de ting som du ikke kan gøre, når først du har født og står med hænderne fulde af bleer og babymos...
Glæder mig til at høre om din søn.
Kærligst Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.