iln skriver:
I dag havde vi besøg af sundhedsplejesken.
Min "lille" søn er slet ikke så lille. Han er stadig 54 lang men... og hold nu godt fast... vejer 4200 gr. Dvs. ca 500 gr. har han taget på på 1 UGE! Det er jo helt vildt. Taget i betragtning af den svære opstart han havde, hvor han slet ikke ville spise, så har han da godt nok taget revanche. Dette betyder derfor også, at vi ikke skal vække ham hver tredje time, for at fodre ham. Han skal selv sige til (Peter og jeg jubler for han vil nemlig gerne sove det meste af natten og synes det er så synd vi har skulle vække ham og dermed komme ud af den rytme).
Hvad angår amningen... ja... jeg har aldrig haft den tanke at "det skal jeg bare". Først og fremmest er det noget besværligt med de ammebrikker som jeg desværre ikke kan komme af med, da brystvorterne simpelthen forsvinder, når jeg lægger ham til (tror de lider af præstationsangst
). Endivdere synes jeg overhovedet ikke at amning er en fantastisk ting. Kan ikke rigtig sætte ord på hvad det er jeg føler om dette, men eksempelvis igår aftes sad jeg og tudede i de 1½ time amningen tog. Man kan se at det påvirker Silas at jeg er så ked af det hver gang han skal have mad. Derfor blev SP ´eren og jeg i fællesskab enige om, at det bedre for mig er at amme, når jeg kan og ellers give mme. En beslutning jeg er rigtig glad for og yderst lettet ved.
I dag havde vi besøg af sundhedsplejesken.
Min "lille" søn er slet ikke så lille. Han er stadig 54 lang men... og hold nu godt fast... vejer 4200 gr. Dvs. ca 500 gr. har han taget på på 1 UGE! Det er jo helt vildt. Taget i betragtning af den svære opstart han havde, hvor han slet ikke ville spise, så har han da godt nok taget revanche.
Hold da op en bassemand i har jer. Det er ski flot klare
Dette betyder derfor også, at vi ikke skal vække ham hver tredje time, for at fodre ham. Han skal selv sige til (Peter og jeg jubler for han vil nemlig gerne sove det meste af natten og synes det er så synd vi har skulle vække ham og dermed komme ud af den rytme).
Det sagde din spér også til min den dag jeg talte med hende, men det mente min spér aboslut ikke... Men jeg er helt enig, lad barnet sove... Og skulle det gå "galt" jamen så kan man jo altid begynde igen. og jeg kan godt forstå Peter og du jublede, tro mig 5 timers sammenhængende søvn er virkelig GULD værd Hvad angår amningen... ja... jeg har aldrig haft den tanke at "det skal jeg bare". Først og fremmest er det noget besværligt med de ammebrikker som jeg desværre ikke kan komme af med, da brystvorterne simpelthen forsvinder, når jeg lægger ham til (tror de lider af præstationsangst).
Hjalp det ikke lidt at slikke på dem? Endivdere synes jeg overhovedet ikke at amning er en fantastisk ting. Kan ikke rigtig sætte ord på hvad det er jeg føler om dette, men eksempelvis igår aftes sad jeg og tudede i de 1½ time amningen tog.
jamen hvorfor pokker tager det 1½ time for et måltid? Man kan se at det påvirker Silas at jeg er så ked af det hver gang han skal have mad. Derfor blev SP ´eren og jeg i fællesskab enige om, at det bedre for mig er at amme, når jeg kan og ellers give mme. En beslutning jeg er rigtig glad for og yderst lettet ved.
Jeg tror også det er den rette beslutning for dig og Silas, hellere en glad mme-mor end en ked amme-mor!!!
Anmeld