Hvordan regner i uger? Eks 3+4 osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

287 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. juli 2015

Stides

jeg kan læse flere steder at folk skriver at de først kunne teste positiv når de var eks 3+4 eller 4+2 osv, i forhold til hvornår de kan teste positiv på en graviditeten test... Men hvordan finder infame til de tal? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2015

Ønskerbaby15

Stides skriver:

jeg kan læse flere steder at folk skriver at de først kunne teste positiv når de var eks 3+4 eller 4+2 osv, i forhold til hvornår de kan teste positiv på en graviditeten test... Men hvordan finder infame til de tal? 

Tallet finder du ved at tælle dagene fra den første dag i din sidste menstruation. Dvs når ægget befrugtes er du allerede 2+0. Altså det er 2 uger og 0 dage siden din menstruation startede sidst (hvis man har en gennemsnitlig cyklus).

du skal dog være opmærksom på at når man fx er 4+3, så er man i 5. uge

håber det giver en smule mening

knus Herfra 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Stides

Tallet finder du ved at tælle dagene fra den første dag i din sidste menstruation. Dvs når ægget befrugtes er du allerede 2+0. Altså det er 2 uger og 0 dage siden din menstruation startede sidst (hvis man har en gennemsnitlig cyklus).

du skal dog være opmærksom på at når man fx er 4+3, så er man i 5. uge

håber det giver en smule mening

knus Herfra 

Så hvis jeg havde første mens dag D.15 juni ville det hedder 3+1 for mig idag? Hvis jeg fanger den rigtigt?

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anpau

Stides skriver:

Jeg regner det sådan: første dag i sidste menstruation er 0+0. Ugen efter er du så 1+0 osv osv. Tror det er rigtigt, selvom sekretæren (hos lægen, da jeg ringede og sagde jeg havde to streger) godt nok sagde jeg var 4+2 - havde selv regnet med 4+1 - og det gør jeg stadig. Skal til lægen når jeg er 7+3 (efter egen udregning) og har faktisk tænkt mig at spørge hende om hvordan man præcis regner det ud. 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Ønskerbaby15

Stides skriver:

Så hvis jeg havde første mens dag D.15 juni ville det hedder 3+1 for mig idag? Hvis jeg fanger den rigtigt?

Jo lige præcis

ellers så prøv at bruge nogle af de online terminsberegnere der findes på nettet. De er super nemme

der kommer nogle stykker frem hvis du googler det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.