Kan det lade sig gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
15 svar
8 synes godt om
7. juli 2015

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

jeg skal u gang med ivf om noget tid men pga dette måske bliver min eneste mulighed for at få barn/børn går jeg lidt med tanken om at hvis det kan lade sig gøre og der er æg nok det er gode nok at få sat 2 æg op.jeg er alene og er 25 så chancen for at finde en kæreste engang igen er der jo men ligenu er dette projekt noget jeg gør selv. 

Men hvordan er det led det at få 2 æg op. Har man ret til det eller skal man have en hvis alder eller noget. Jeg kan ikke blive naturligt gravid så ved ikke om det kan gøre jeg kunne få lov. Jeg ved godt det ikke er sikkert der kommer tvillinger ud af det men går led tanken om ar prøve. Nogle der kan fortælle lidt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2015

esioul

SANIE89 skriver:

jeg skal u gang med ivf om noget tid men pga dette måske bliver min eneste mulighed for at få barn/børn går jeg lidt med tanken om at hvis det kan lade sig gøre og der er æg nok det er gode nok at få sat 2 æg op.jeg er alene og er 25 så chancen for at finde en kæreste engang igen er der jo men ligenu er dette projekt noget jeg gør selv. 

Men hvordan er det led det at få 2 æg op. Har man ret til det eller skal man have en hvis alder eller noget. Jeg kan ikke blive naturligt gravid så ved ikke om det kan gøre jeg kunne få lov. Jeg ved godt det ikke er sikkert der kommer tvillinger ud af det men går led tanken om ar prøve. Nogle der kan fortælle lidt. 

Hos os skal man være over 35 for at få 2 op. Ellers gør de det hvis de er af dårlig kvalitet og man er under 35. 

Anmeld Citér

7. juli 2015

SANIE89

Ja okay syntes jo bare alle burde kunne hvi de ville og det var æg nok. Hvir hører du til ?

Anmeld Citér

7. juli 2015

esioul

SANIE89 skriver:

Ja okay syntes jo bare alle burde kunne hvi de ville og det var æg nok. Hvir hører du til ?

De undgår helst tvillinger, derfor får man kun et. Jo ældre man bliver, jo mindre er graviditets chancen - derfor 2æg. 

Dronninglund 

Anmeld Citér

7. juli 2015

SANIE89

Okay jeg hører til OUH. Ved du hvorfor de gerne vil undgå tvillinger ? 

Anmeld Citér

7. juli 2015

esioul

SANIE89 skriver:

Det er grundet de komplikationer der kan være i en tvillinge graviditet. Det er i hvert fald hvad jeg fik af vide

Anmeld Citér

7. juli 2015

SANIE89

Okay tak for dit svar. Hører gerne fra andre som måske har andre erfaringer. Snakker under alle omstændigheder med dem om det 1

��

Anmeld Citér

7. juli 2015

modesty

SANIE89 skriver:

Der er større risiko for komplikationer/for tidlig fødsel/lavere fødselsvægt o.s.v. ved tvillinger. 

Det er ikke noget du selv kan bestemme, og de vil sandsynligvis ikke lægge to æg op når du kun er 25.

Derudover synes jeg også at du skal tænke godt og grundigt over hvor ekstremt hårdt det vil blive for dig som enlig mor til to babyer. Medmindre du har et familiemedlem eller en veninde som nærmest vil flytte ind hos dig, så bliver det altså en meget svær opgave at tage dig af to helt små det første stykke tid. 

Men hvorfor er det her sidste chance for at blive gravid? Er det pga. økonomien ved et andet barn?

Anmeld Citér

7. juli 2015

Jn81

SANIE89 skriver:

Jeg har været igennem 2 IVF og 5 ICSI.... Og alle de gange der har været mere end 1 æg har jeg fået sat 2 op... Dvs ialt 6 gange... Det er ikke blevet til graviditet af den grund de første 6 gange men er nu gravid med tvillinger... De sidste 2 forsøg har yderligere været med laser assisted hatching... Vi har været uforklarlig barnløse og intet galt med os umiddelbart... Jeg var 24 da vi startede i behandling og er nu 33...

Anmeld Citér

7. juli 2015

SANIE89

Grunden til det måske bliver min eneste chance er jeg ikke bare er en der finder en kæreste. Jeg har haft den kæreste og vi er lige gået fra hinanden for 3 mdr siden og jeg er 25. Men jeg håber da jeg finder den eneste ene en dag men mine tanker er på hvis jeg ikke Gør at så vil jeg gerne tage chancen med 2 æg. Og ja jeg har familie der vil støtte 100 %. 

Men under alle omstændigheder vil jeg hører ad når jeg skal til,første samtale her den 10 august. Men da jeg først skal tabe en del kg så går der noget tid inden det rigtigt går i gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.