Hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
14 svar
1 synes godt om
7. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg har været på p-piller i 8 år, men stoppede med dem for omkring 14 dage siden.

Min kæreste og jeg er begyndt PB, men jeg har været meget i tvivl om min cyklus, da jeg jo aldrig rigtig har kendt den.

Jeg har den sidste uges tid taget ÆL-teste, og de har alle sammen vist en MEGET svag streg.

I dag er den dog meget tydelig, og jeg har lagt mærke til at min udflåd er super elastisk (beklager den klamme info) - jeg har bare hørt at det også kunne være et tegn på ÆL.

Så jeg ville lige høre jer, om I synes det lyder som om den er god nok? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2015

Chellie

Det lyder bestemt som om, det ikke er idag, du skal have et skænderi med kæresten  Giv den gas de næste tre-fire dage, og se om ikke der kommer noget ud af det 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Det lyder bestemt som om, det ikke er idag, du skal have et skænderi med kæresten  Giv den gas de næste tre-fire dage, og se om ikke der kommer noget ud af det 

Haha, tak for svaret  Vi klarede dagen helt uden skænderier  Men er det ikke hurtigt at få ægløsning allerede 2-3 uger efter jeg er stoppet på p-piller?

Anmeld Citér

8. juli 2015

xStinepigen

Anonym skriver:

Haha, tak for svaret  Vi klarede dagen helt uden skænderier  Men er det ikke hurtigt at få ægløsning allerede 2-3 uger efter jeg er stoppet på p-piller?

Jo, men det sker alligevel for mange, at cyklussen finder sig selv hurtigt, så du er bare en af se heldige

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Jo, men det sker alligevel for mange, at cyklussen finder sig selv hurtigt, så du er bare en af se heldige

Ih hvor dejligt! Det har jeg nemlig været så nervøs for  

Anmeld Citér

18. juli 2015

Mynewlife

En positiv ÆL test er positiv når teststregen er mindst ligeså tydelig i farve og bredde som controlstregen :-) Jeg får ÆL slim ca. 3 dage før ÆL :-)

Krydser for jer 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym trådstarter

Men vil det så sige, at min cyklus allerede har fundet sig selv? Hvis jeg har en normal cyklus på 28 dage, så burde jeg få min menstruation i morgen (søndag).

Men efter jeg fik positive ÆL-tests d. 7.+8. juli, blev jeg i tvivl om det mon så var et tegn på at min krop var blevet sig selv? 

Og eftersom ÆL-testene var positive på 16. og 17. dagen i min cyklus - er der så mulighed for at kunne regne ud hvornår min menstruation burde komme?

Anmeld Citér

18. juli 2015

L-Mortil3

Anonym skriver:

Men vil det så sige, at min cyklus allerede har fundet sig selv? Hvis jeg har en normal cyklus på 28 dage, så burde jeg få min menstruation i morgen (søndag).

Men efter jeg fik positive ÆL-tests d. 7.+8. juli, blev jeg i tvivl om det mon så var et tegn på at min krop var blevet sig selv? 

Og eftersom ÆL-testene var positive på 16. og 17. dagen i min cyklus - er der så mulighed for at kunne regne ud hvornår min menstruation burde komme?

Lad os sige den var positiv på dag 16, så burde der gå knap 14 dage til mens. Nogle har dog ÆL sent, dermed en kort lutheal fase, og men f.eks 7 dage efter, men som tommelfingerregel , 14 dage efter ÆL 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Anonym trådstarter

L-Mortil2 skriver:

Lad os sige den var positiv på dag 16, så burde der gå knap 14 dage til mens. Nogle har dog ÆL sent, dermed en kort lutheal fase, og men f.eks 7 dage efter, men som tommelfingerregel , 14 dage efter ÆL 

Så 14 dage fra d. 16. betyder så, at jeg skulle få min mens d. 30.. Det betyder at min cyklus skulle være på 39 dage... Sidste mens startede d. 21.. Så det er godt nok en lang cyklus  

Men tak for svar! 

Anmeld Citér

20. juli 2015

L-Mortil3

Så 14 dage fra d. 16. betyder så, at jeg skulle få min mens d. 30.. Det betyder at min cyklus skulle være på 39 dage... Sidste mens startede d. 21.. Så det er godt nok en lang cyklus  

Men tak for svar! 

Kun som tommelfinger regel, som skrevet betyder en sen ÆL, oftest kort lutheal fase, hvorfor du burde kunne teste positiv på cd 30 (hvis vi går ud fra du har en helt alm cyklus)

en kort l fase, er oftest hos folk med for lavt progesteron, f. Eks hvis man har PCO... Er du ellers sund og rask, så er en fase på (28-16 = 12 dage) 12 dage rigeligt til at blive gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.