Skive syghus ivf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. juli 2015

mpr

Ja det ser ud til at jeg ikke blev gravid i denne omgang selvom jeg havde håbet, og undres over hvorfor jeg er så øm i brystet.. Men testen viste negativ så jeg tror på det.. 

Dette og det at jeg har haft en god pause efter et år med iui og hjemmerul, har fået mig til at undersøge med hensyn til IVF.. Vi har chancen, og fik afvide af min gyn i sin tid at jeg skulle henvises til Skive syghus hvis det skulle være i og med at jeg har panisk angst for mandlige læger, og det jo så ville være muligt at få en kvindelig der frem for i det private hvor der vist kun var mænd på den klinik. 

Nå, men hvor lang ventetid er der til sådan noget? Regner med at ringe ned og håbe på min læge ikke er gået på ferie i morgen, og få den henvisning hvilket jeg jo skal igennem egen læge nu når jeg ikke går hos min gynækolog og ikke har gjort det siden feb i år  

Hvordan forberedte i jer? Jeg er meget meget bange for nåle og frygter virkelig hele forløbet, men det har beroliget mig lidt at man bliver lokal bedøvet når æggene skal tages ud, hvilket jeg ikke troede man blev  

Jeg vejer for meget og arbejder på at komme ned i vægt og har heldigvis allerede tabt 7 kg Så det er jo dejligt.. Men har stadig en bmi over 30.. Vil de så tage en ind, eller får man bare besked på at smutte hjem og tabe noget mere? Forventer selvfølgelig at vægten forsat går ned af

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

FrkC

Vi har været i behandling på klinikken i Skive og har kun godt at sige  Jeg var ved min egen læge og blev henvist i september, en uge (max halvanden) efter fik vi brev med tid til forsamtale .. Den skulle vi have været til i starten af oktober, men pga dødsfald i familien 3 dage inden blev det rykket til sidst i oktober .. Så var vi til 'kick off' (info-møde halløj) med  en del andre i samme situation i starten af december (efter vi havde fået svar på nogle supplerende blodprøver min kæreste fik taget) og herefter kunne vi tilmelde os behandlingen ved næste mens start  Pga juleferie blev det så først ved anden mens vi kunne starte .. Jeg stod med positiv test 20/2 - ca 4 måneder efter forsamtalen  

Vi havde en rigtig god oplevelse dernede og de var allesammen superdygtige og virkelig behagelige  

Anmeld Citér

5. juli 2015

mpr

FrkC skriver:

Vi har været i behandling på klinikken i Skive og har kun godt at sige  Jeg var ved min egen læge og blev henvist i september, en uge (max halvanden) efter fik vi brev med tid til forsamtale .. Den skulle vi have været til i starten af oktober, men pga dødsfald i familien 3 dage inden blev det rykket til sidst i oktober .. Så var vi til 'kick off' (info-møde halløj) med  en del andre i samme situation i starten af december (efter vi havde fået svar på nogle supplerende blodprøver min kæreste fik taget) og herefter kunne vi tilmelde os behandlingen ved næste mens start  Pga juleferie blev det så først ved anden mens vi kunne starte .. Jeg stod med positiv test 20/2 - ca 4 måneder efter forsamtalen  

Vi havde en rigtig god oplevelse dernede og de var allesammen superdygtige og virkelig behagelige  

Hvad lå din bmi på da I startede?

Var det privat klinik eller syghuset? 

Hvad lå jeres medicin forbrug på altså pris  

Og er rigtig glad for at du havde en god oplevelse 

- Undskyld jeg stiller så mange spørgsmål 

Anmeld Citér

5. juli 2015

FrkC

mpr skriver:

Hvad lå din bmi på da I startede?

Var det privat klinik eller syghuset? 

Hvad lå jeres medicin forbrug på altså pris  

Og er rigtig glad for at du havde en god oplevelse 

- Undskyld jeg stiller så mange spørgsmål 

Det var på sygehuset ..

Mit bmi var lige knap 29 Ved start så vidt jeg husker  

Kan ikke huske hvad medicinen kostede, men kan huske jeg tænkte at det ikke var så slemt som jeg havde frygtet .. Klinikken søgte kronikertilskud for mig og så er jeg medlem af Danmark, så jo lidt af pengene retur .. 

Du spørger bare alt det du vil, så ser jeg om jeg kan svare på det  Vil hellere end gerne hjælpe hvis jeg kan 

Anmeld Citér

5. juli 2015

mpr

FrkC skriver:

Det var på sygehuset ..

Mit bmi var lige knap 29 Ved start så vidt jeg husker  

Kan ikke huske hvad medicinen kostede, men kan huske jeg tænkte at det ikke var så slemt som jeg havde frygtet .. Klinikken søgte kronikertilskud for mig og så er jeg medlem af Danmark, så jo lidt af pengene retur .. 

Du spørger bare alt det du vil, så ser jeg om jeg kan svare på det  Vil hellere end gerne hjælpe hvis jeg kan 

Tusind tak det er svært at få overblik ^^!

Okay jeg er så ikke medlem af Danmark desværre, men sådan er det jo :p 

Fejlede du noget eller var du "bare" barnløs uden grund?

Hvilken form for hormon fik du på Skive?

Kan se du fik en ICSI kort protokol hvad er forskellen på kort og lang protokol?

Igennem iui fik jeg puregon og pergotime, men puregonen stoppede min cyklus fuldstændig  

Anmeld Citér

6. juli 2015

FrkC

mpr skriver:

Tusind tak det er svært at få overblik ^^!

Okay jeg er så ikke medlem af Danmark desværre, men sådan er det jo :p 

Fejlede du noget eller var du "bare" barnløs uden grund?

Hvilken form for hormon fik du på Skive?

Kan se du fik en ICSI kort protokol hvad er forskellen på kort og lang protokol?

Igennem iui fik jeg puregon og pergotime, men puregonen stoppede min cyklus fuldstændig  

Ja det kan være frygtelig uoverskueligt
Grunden til vores barnløshed er, at min kæreste har meget nedsat sædkvalitet, dette er der ikke fundet en årsag til .. Han fik taget supplerende blodprøver efter forsamtalen som ikke pegede på hvorfor ..

Jeg startede op med Gonal f og efter nogle dage startede jeg op med orgalutran (samtidig med Gonal f) og min ægmodner var suprefact  Derudover fik jeg 2 injektioner med pregnyl efter ÆO i stedet for den vanlige progesteronbehandling (var med i et forsøg fra klinikken) .. 

Kan faktisk ikke huske hvad forskellen nøjagtig er, mener at man i lang får blokeret sin naturlige cyklus med hormoner og herefter bliver hormonstimuleret .. Den varer så vidt jeg ved 2 cykli i stedet for 1 .. Ved kort blev jeg hormonstimuleret fra første dag jeg var til scanning og var herefter til scanning ca hver 3. Dag og fik reguleret hormonerne ifht hvordan mine æg var  

Hvem har 'styret' behandlingen ved jeres iui-forsøg ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.