stor forskel på graviditeter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.321 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2015

Anonym trådstarter

God aften i stuerne

Jeg sidder vel egentlig med et luksusproblem.. Men sagen er den at jeg er gravid i 6. Uge. og jeg har endnu kun begrænset symptomer. 

I mine foregående graviditeter har lidt frygteligt meget af kvalme. Altså fra 5 uge til 20. Uge. 

Men denne gang har jeg næsten ingen kvalme. Den er mest udtalt om morgenen, og tidlig eftermiddag.. Men ellers er mit eneste symptom større og ømme bryster. 

Er det virkelig rigtigt at forskellen kan være så markant?

Mine 3 forrige graviditeter var som sagt HELT ens, og jeg fik 3 drenge..  

Om 2 uger skal vi til TS, jeg må bare se at den lille spire har det godt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

God aften i stuerne

Jeg sidder vel egentlig med et luksusproblem.. Men sagen er den at jeg er gravid i 6. Uge. og jeg har endnu kun begrænset symptomer. 

I mine foregående graviditeter har lidt frygteligt meget af kvalme. Altså fra 5 uge til 20. Uge. 

Men denne gang har jeg næsten ingen kvalme. Den er mest udtalt om morgenen, og tidlig eftermiddag.. Men ellers er mit eneste symptom større og ømme bryster. 

Er det virkelig rigtigt at forskellen kan være så markant?

Mine 3 forrige graviditeter var som sagt HELT ens, og jeg fik 3 drenge..  

Om 2 uger skal vi til TS, jeg må bare se at den lille spire har det godt 

Mine graviditeter (2stk) har været ret ens, ingen kvalme, ubehag eller andet. Jeg har 2 piger, måske du venter en pige denne gang og det derfor føles anderledes? Det har jeg hørt andre der oplever 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Anonym trådstarter

solskinsliv skriver:

Mine graviditeter (2stk) har været ret ens, ingen kvalme, ubehag eller andet. Jeg har 2 piger, måske du venter en pige denne gang og det derfor føles anderledes? Det har jeg hørt andre der oplever 

Gud Ja, den tanke havde jeg slet ikke tænkt  hvor kunne det være sjovt, men er der hold i det? 

Hormon niveauet er måske større når man venter en dreng? Hmm.. 

Havde slet ikke tænkt at kønnet kunne have en betydning. 

Og tak for dit svar 

Jeg syntes selvfølgelig bare der er lidt spøjst, når det hele er anderledes. Man går jo og bliver helt nervøs for om alt nu også er som det skal være.. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

solskinsliv

Anonym skriver:

Gud Ja, den tanke havde jeg slet ikke tænkt  hvor kunne det være sjovt, men er der hold i det? 

Hormon niveauet er måske større når man venter en dreng? Hmm.. 

Havde slet ikke tænkt at kønnet kunne have en betydning. 

Og tak for dit svar 

Jeg syntes selvfølgelig bare der er lidt spøjst, når det hele er anderledes. Man går jo og bliver helt nervøs for om alt nu også er som det skal være.. 

Jeg ved ikke om det er videnskabeligt bevist, men jeg har bare hørt fra rigtig mange gravide at de oplever forskel i graviditeterne alt efter hvilket køn de bærer 

Anmeld Citér

6. juli 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg er 2 gangs gravid min første var en lille pige her anden gang var jeg virkelig overbevist om at det ville blive en dreng da mine graviditeter er meget forskellige 

Første gang kastede jeg op hver morgen i 13 uger plus on-of hele dagen. 

Her anden gang har jeg da kastet op men slet ikke på samme måde og ikke på et bestemt tidspunkt og kvalmen har jeg kunne klare ved bare at huske at spise lidt første gang kom alt bare op når kvalmen ramte. 

Men vi venter altså en lille pige mere så tror ikke rigtig man kan stille det sådan op 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Mia&Allan

Jeg er anden gang hvor begge er piger og med to vidt forskellige graviditeter

første gang havde jeg det super fint hele graviditeten, men denne gang tager jeg hele turen med alt 

Anmeld Citér

6. juli 2015

solskinsliv

Jeg siger heller ikke at det altid er sådan, nogle graviditeter er bare forskellige, men nogle gravide med ens graviditeter ved samme køn, som pludselig oplever en anderledes graviditet, opdager at de venter andet køn. Gav det mening? 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Benjamins'mor

Første graviditet havde jeg meget ømme bryster og de voksede - hurtigt! Jeg var plaget af kvalme og opkast fra 12 uge - 20 uge og igen fra 34 uge til fødsel. Jeg ventede en dreng. 

Manden graviditet havde jeg kvalme og opkast fra 8 uge og frem til 14 uge. Og ellers ingen opkast eller lignende resten af graviditeten. Jeg ventede en pige. Fik heller ikke ømme bryster.

Anmeld Citér

6. juli 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar 

Jeg syntes egentlig bare at det er pudsigt, at jeg i 3 graviditeter kan lide af hypermesis, og i denne er der (7-9-13) ingenting. 

Til gengæld har jeg virkelig dårlig mave  ej det er altså alligevel bedre end at gå og kaste op alligevel! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.