Tramadol + gravid , erfaring søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.822 visninger
6 svar
1 synes godt om
5. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige som anonym da vi ikke helt ved hvad vi stiller op endnu...

sagen er den at jeg har en diskusprolaps og har stærke smerter hverdag, jeg er derfor i smertebehandling med standard kombinationen pamol+ibumetin+tramadol , vi har aldrig diskuteret brugen af dette i forhold til graviditet, da vi ikke har planlagt det, har netop mod forventning idag fået en positiv test, og er derfor nu helt fortvivlet mht medicin. Jeg har ikke taget min medicin idag pga ovenstående, og er ved at gå til at smerter... Jeg skal naturligvis have fat i lægen i morgen, men indtil da vil jeg høre om der er nogen herinde der er blevet gravide med ovenstående medicin, og hvordan i har løst det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

Maise86

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym da vi ikke helt ved hvad vi stiller op endnu...

sagen er den at jeg har en diskusprolaps og har stærke smerter hverdag, jeg er derfor i smertebehandling med standard kombinationen pamol+ibumetin+tramadol , vi har aldrig diskuteret brugen af dette i forhold til graviditet, da vi ikke har planlagt det, har netop mod forventning idag fået en positiv test, og er derfor nu helt fortvivlet mht medicin. Jeg har ikke taget min medicin idag pga ovenstående, og er ved at gå til at smerter... Jeg skal naturligvis have fat i lægen i morgen, men indtil da vil jeg høre om der er nogen herinde der er blevet gravide med ovenstående medicin, og hvordan i har løst det.

De tre præparater du nævner kan om nødvendigt anvendes under graviditet. 

Jeg ville dog ikke tage noget før du har clearet den med lægen. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar, det er også planen at afvente hvad de der er klogere end jeg, har at sige  håber ikke han er gået på ferie, for det her skal afklares hurtigst muligt ! Jeg er dog glad for at det muligvis kan gå an i begrænset mængde/omfang/tid

Anmeld Citér

5. juli 2015

klmf

Ibuprofen er nok den 'værste', så lad i hvert fald være med at tage det. Jeg er kronisk smertepatient pga. rygskade og har gennemført 2 graviditeter. Du er velkommen til at skrive pb. 

Anmeld Citér

26. april 2018

Liljen

klmf skriver:

Ibuprofen er nok den 'værste', så lad i hvert fald være med at tage det. Jeg er kronisk smertepatient pga. rygskade og har gennemført 2 graviditeter. Du er velkommen til at skrive pb. 

Kan se det et meget gerne opslag efterhånden men sidder i samme problem som trådstarteren.  Hvilke smertestillende har i taget i jeres graviditet som ikke skulle skade barnetm har ekstreme smerter og kan slet ik holde det ud. Er kun i uge 8 

Anmeld Citér

26. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville ik tage det med mindre lægen, godkender det, da der er risiko for misdannelser.

Min veninde er blevet tilknyttet noget familie enhed, gennem Jordmoren. Hun får nu akupunktur og det hjælper. Og ellers går hun til fys.

Jeg tager selv tramadol retar pga kronisiske smerter og ville være ked af at sku tage det igennem en graviditet. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. april 2018

TLO

Kronisk smertepatient pga diskusprolaps i lænden.

Gennemførte graviditet uden nogen form for smertestillende, da jeg skal på morfin-præparater for at der er en effekt rent smertemæssigt, og det kunne jeg ikke byde baby.

Klarede det med en masse varme/fys/hvile/sengeliggende 23 timer i døgnet og en MEGET sød kæreste, der bakkede fuldt op og bedyrede at fryse-pizza er jordens bedste spise.

Tag din smertelæge/EL med på råd

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.