Anmelde plejefamilie/aflastning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
7 svar
2 synes godt om
5. juli 2015

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der ved hvordan det foregå hvis man gerne vil lave en indberetning på en pleje- eller aflastningsfamilie? Foregår det som en "almindelig" underretning via borger.dk, eller er der en anden vej man kan klage? 

Håber på svar!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

Kay

Gå ind på kommunens hjemmeside og se 

i vores kan man skrive et anonymt brev og sende til kommunen 

Anmeld Citér

5. juli 2015

IT-nørd

Er der nogen herinde der ved hvordan det foregå hvis man gerne vil lave en indberetning på en pleje- eller aflastningsfamilie? Foregår det som en "almindelig" underretning via borger.dk, eller er der en anden vej man kan klage? 

Håber på svar!

Når det drejer sig om en pleje- eller aflastningsfamilie, er det IKKE kommune du skal kontakte. 

I Danmark er alt tilsyn overgået til de fem Socialtilsyn og samtlige har en whistleblower ordning, som netop bruges til de anonyme tip. 

Gå ind på Socialtilsyn i den region det drejer sig om (hver region har sit Socialtilsyn), og find en funktion "whistleblower"

Jeg er selv ansat som plejemor og ved det derfor med sikkerhed. Vi er blevet grundigt orienteret. 

Jeg kan finde et direkte link hvis du skriver hvilken region det drejer sig om. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

IT-nørd

Kay skriver:

Gå ind på kommunens hjemmeside og se 

i vores kan man skrive et anonymt brev og sende til kommunen 

Det er ikke rigtigt da der gælder andre regler når det drejer sig om pleje- og aflastningsfamilier. 

Se mit svar til trådstarter

Anmeld Citér

5. juli 2015

Anonym trådstarter

IT-nørd skriver:

Det er ikke rigtigt da der gælder andre regler når det drejer sig om pleje- og aflastningsfamilier. 

Se mit svar til trådstarter

Tusind tak. Det drejer sig om region Syddanmark, hvis du kan hjælpe?

Anmeld Citér

5. juli 2015

IT-nørd

Tusind tak. Det drejer sig om region Syddanmark, hvis du kan hjælpe?

Jeg kigger lige

Linket er det næste indlæg. Der er en meget stor fokus på plejefamilier og alle henvendelser tages alvorligt

Anmeld Citér

5. juli 2015

Anonym trådstarter

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.