Tandbyld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.682 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2015

Lilott

Er der nogle der har prøvet at have en tandbyld som kan fortælle mig hvordan det føles? 

Jeg har den sidste uge gået med en meget hævet kæbe som gør afsindigt ondt. Jeg var så ved lægen i går, som sagde at det nok var spytkirtelbetændelse, og at jeg skulle spise syrlige ting for at massere det væk. Det har jeg så gjort hele dagen i går, men det er kun blevet værre, og jeg kan mærke at det ikke længere kun er mit tandkød det presser ind på, men også tænderne

Der er så nogle forskellige jeg har snakket med som har spurgt om det ikke er en tandbyld jeg har, men jeg ved ikke hvordan sådan en føles.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Forestil dig et myggestik i munden...

Det er mit bedste bud på at beskrive hvordan det føles...

Det klør, det summer, og det er bare ømt...

Du kan forsigtigt prøve med en tandstik at prikke lige ved der hvor tandkød og tandens forside er, hvis der går hul og det smager sødt og ulækkert på samme tid er det betændelsen du kan smage og så er det nok en tandbyld...

Men ellers ring til en tandlæge det vil tage dem 10 sekunder at fortælle om det er sådan en når de ser det :)

Behandlingen (dengang jeg var 12 for  år siden ;) ) meget nem for der blev prikket hul og suget indtil hævelsen var væk og så skulle jeg skylle munden 2 gange dagligt i klorhexidin :)

Anmeld Citér

4. juli 2015

FrkC

Jeg har ikke prøvet at have en tandbyld, men havde betændelse i spytkirtlerne i begge sider sidste sommer  Det gjorde afsindig ondt og spændte helt sindssygt  jeg synes ikke jeg kan mindes at det gjorde ondt i tænder eller tandkød .. jeg var hævet fra øreflippen og ned ad, jeg lignede lidt en mellemting mellem en bulldog og en hamster med mad i kæberne  Jeg fik penicillin i 3 dage og så gik det væk ..

Rigtig god bedring  

Anmeld Citér

4. juli 2015

Fremad

Jeg tror det enten er slem betændelse ved den ene tand eller en tand byld, kan du som en anden skriver presse, smage noget når du presser nød tandkød så er det betændelse...

Men den pressen du oplever samt set bliver værre i den fart så tror jeg det er en tand byld, der er ved at trække sig sammen....og så bliver smerten, trækken, presset værre.....

Kan du smage betændelse skal du have noget for det... Betændelse ved tænder er slet ikke noget at spøge med...

Jeg ville give vagtlæge/tandlægen et kald...

Je

Anmeld Citér

4. juli 2015

ninibadini

Hvor henne i munden er det? En tandbyld vil typisk være en større eller mindre hævelse på gummen ud mod læben eller kinden. Evt vil der være en lille 'bums' på hævelsen. Hvis det ligger under tungen kan det sagtens være en spytkirtel. Hvis det er bagerst i munden kan det måske være en visdomstand der generer? 

Anmeld Citér

4. juli 2015

Lilott

Det ligger bagerst i undermunden.. Det starter inde ved visdomstanden, som har haft meget svært ved at bryde igennem, og så går det helt frem til min hjørnetand.. Hævelsen inde i munden ligger helt nederst i tandkødet, det er lidt svært at forklare. Hævelsen udenpå starter fra øreflippen og går hele vejen ned af kæben til munden og fortsætter til ned under kæben / starten på halsen. Jeg ligner en ballon i venstre side af hovedet efterhånden.

Jeg synes ikke jeg kan prikke hul på noget, men det er godt nok ømt når jeg stikker med en tandstik

Anmeld Citér

4. juli 2015

Fremad

Lilott skriver:

Det ligger bagerst i undermunden.. Det starter inde ved visdomstanden, som har haft meget svært ved at bryde igennem, og så går det helt frem til min hjørnetand.. Hævelsen inde i munden ligger helt nederst i tandkødet, det er lidt svært at forklare. Hævelsen udenpå starter fra øreflippen og går hele vejen ned af kæben til munden og fortsætter til ned under kæben / starten på halsen. Jeg ligner en ballon i venstre side af hovedet efterhånden.

Jeg synes ikke jeg kan prikke hul på noget, men det er godt nok ømt når jeg stikker med en tandstik

Det er garanteret en byld eller slem betændelse....

Jeg fik det samme ved min visdomstand der havde svært ved at komme frem...det gjorde sindssyg ondt.... Og krævede medicinsk behandling....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.