Som om blæren ikke tømmes helt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.060 visninger
5 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juli 2015

Jn81

Godaften derude i det gode vejr...

har lige et lige spørgsmål.... Jeg er gravid (med tvillinger) i uge 15+4 og synes jeg skal tisse hele tiden....

altså, det er som om at blæren ikke kan/bliver tømt helt... Der går lige 10 min så skal jeg mange gange tisse igen.... Når jeg "rejser" mig og har gået lidt så er det som om at det sidste lige falder ned i blæren... Har lige haft blærebetændelse og der skulle ikke være mere af det i denne omgang... 

Det er nærmest som om at det "tynger" i blæren på en eller anden måde.... Ved ikke om det skrevne er til at forstå, men ved ikke hvordan jeg ellers lige skal forklare det...

nå, men ville vel egentlig bare høre om det er "normalt".... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2015

DortheL

FruNielsen81 skriver:

Godaften derude i det gode vejr...

har lige et lige spørgsmål.... Jeg er gravid (med tvillinger) i uge 15+4 og synes jeg skal tisse hele tiden....

altså, det er som om at blæren ikke kan/bliver tømt helt... Der går lige 10 min så skal jeg mange gange tisse igen.... Når jeg "rejser" mig og har gået lidt så er det som om at det sidste lige falder ned i blæren... Har lige haft blærebetændelse og der skulle ikke være mere af det i denne omgang... 

Det er nærmest som om at det "tynger" i blæren på en eller anden måde.... Ved ikke om det skrevne er til at forstå, men ved ikke hvordan jeg ellers lige skal forklare det...

nå, men ville vel egentlig bare høre om det er "normalt".... 

Jeg blev indlagt pga. akut urinretention (at blæreren ikke blev tømt). Jeg var i uge 26+6. Havde nævnt for min læge nogle gange, at mine plukveer var begyndt at bide lidt. Hun tog urinprøve, som var negativ. 

Da plukveerne havde bidt i en 14 dages tid, begyndte jeg at få veer. Blev indlagt, og de kunne så se, at min blære var overfyldt. De tømte mig for 800ml (og det var efter jeg havde tisset det jeg kunne)

Blæreren havde altså lavet et sådan pres i livmoderen, at det skabte veer. 

Nå, min pointe er... Vær opmærksom på det! :-)

Jeg har efterfølgende skullet tissetræne efter hvert toiletbesøg:

- Sæt dig og tis

- Når du er færdig rejser du dig, går rundt et par minutter

- Sæt dig og tis

- Dette gentages tre gange

På denne måde bør blæreren blive tømt ordentligt. Grunden til at du føler den ikke bliver tømt, kan være fordi livmoderen vokser, og laver et "knæk" på blæreren, så den ikke kan tømmes ordentlig. Eller også kan du have er blærebetændelse. Men uanset er det ikke godt, at gå med urin stående i blæreren. 

Men

Anmeld Citér

4. juli 2015

AmalieR

jeg havde samme "problem" da jeg var gravid  

det føltes som jeg havde flere blærer og jeg blev oftest siddende på toilettet for at tømme min anden blære og nogen gange os den tredje (hvis du forstår), så jeg ikke skulle gå op for at tisse igen lige bagefter   

Anmeld Citér

4. juli 2015

Hullahop92

Jeg havde det på samme måde i starten af min graviditet. Jeg nævnte det i forbindelse med første lægebesøg og blev testet for blærebetændelse, men det hele så fint ud. :-) Nu er jeg i 6. måned og fornemmelsen er væk. Nu tynger den lille bare på blæren i stedet for ;-)

Så det behøver ikke være skidt! Men du bør selvfølgelig være opmærksom på det.

Anmeld Citér

4. juli 2015

Bebe89

Jeg har haft det på samme måde. Det startede faktisk også nogenlunde samtidigt som dig. Jeg vil bare sige at mit "problem" stort set er væk igen er 21+3, og jeg har umiddelbart ikke fejlet noget. Jeg tror også bare det er kroppen der lige skal vænne sig 

Anmeld Citér

4. juli 2015

Jn81

DortheL skriver:

Jeg blev indlagt pga. akut urinretention (at blæreren ikke blev tømt). Jeg var i uge 26+6. Havde nævnt for min læge nogle gange, at mine plukveer var begyndt at bide lidt. Hun tog urinprøve, som var negativ. 

Da plukveerne havde bidt i en 14 dages tid, begyndte jeg at få veer. Blev indlagt, og de kunne så se, at min blære var overfyldt. De tømte mig for 800ml (og det var efter jeg havde tisset det jeg kunne)

Blæreren havde altså lavet et sådan pres i livmoderen, at det skabte veer. 

Nå, min pointe er... Vær opmærksom på det! :-)

Jeg har efterfølgende skullet tissetræne efter hvert toiletbesøg:

- Sæt dig og tis

- Når du er færdig rejser du dig, går rundt et par minutter

- Sæt dig og tis

- Dette gentages tre gange

På denne måde bør blæreren blive tømt ordentligt. Grunden til at du føler den ikke bliver tømt, kan være fordi livmoderen vokser, og laver et "knæk" på blæreren, så den ikke kan tømmes ordentlig. Eller også kan du have er blærebetændelse. Men uanset er det ikke godt, at gå med urin stående i blæreren. 

Men

Ok tak.... Jeg prøver at være lidt mere opmærksom...  Lyder ikke rart det du var igennem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.