Ja, min datter på tre år begyndte for flere mdr siden at skele. Primært på venstre øje.
Har været ved øjenlægen et par gange nu men synes ærligt talt de har for travlt med at få en ud af døren.
Her sidste gang konstaterede han " hun ser lige godt på begge øjne, så vi ses bare om 4 mdr".
Sagde jeg gerne ville høre hvad pokker al den skelennu gik ud på i stedet for bare at gå ud af døren og fatte hat.
Men, han sagde så:
Dit barn skeler fordi det kun kan bruge et øje af gangen og hun er kun det langsynet hun må være i den alder.
Igen var han klar til at følge os ud...
Men, jeg sagde, det forstår jeg altså ikke.. Kan man ikke rette det med briller eller klap??
Svaret var nej. Hun har ikke et dovent øje, så klap hjælper ikke, hun er ikke for langsynet så briller hør intet for hende.hun har en genetisk defekt.
Sad faktisk målløs et par sekunder og spurgte så
" sidder du og fortæller mig mit barn er permanent skeløjet og genetisk defekt??"
" Ja, men hun er jo køn, og det kan oprettes væk måske.. Altså det at hun skeler... Men hun vil aldrig kunne bruge begge øjne på en gang . ."var svaret
Det er sgu meget muligt , men jeg har alligevel lige fået af vide hun er skeløjet uden at kunne gøre en hyttefis.
Og mine fem min er gået for længst...
Har tusinde spørgsmål, men må gå med ny aftale fire mdr senere. For skelen skal tjekkes tre gange årligt indtil 9-10 år.
Men Men, jeg sidder sgu stadig og fatter hat og uden svar.
Operationen, hvornår skulle det være, hvem bestemmer det? Er det det hele værd, hvis hun så kan undgå mobning frem over, dårligere jobmuligheder osv??
Og hvad med skolen? Alt der står om børn.med manglende Samsung går på læsebesvær pga udflydning, hovedpine, koncentrationsbesvær ved læsningen generelt.
Manglende 3 D syn, manglende afstands bedømmelse og dybde.
For ikke at snakke om selve operationen... Suk.
Nogen der ved noget, selv har prøvet det, hvor det ikke var pga langsynethed eller dovent øje???