Stafilikokker i skridtet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.928 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej piger.

min datter på 4 år har lige fået konstateret stafilikokker i skridtet. 

Hun har døjet rigtig meget med svamp og da det blev ved tog vi til lægen og fik taget en prøve. Som så viste at det var meget ramt af stafilikokker og fik så afvide at jeg skulle købe noget desinficerende sæbe og vaske hende i. Og derefter smøre hende med creme da det godt kunne udtørre huden.

men nu står jeg jo så lidt i den situation at jeg ikke ved hvor tit jeg skal vaske hende med dette?

nu er skridtet jo et lidt sart område specielt på piger. Og jeg troede jo egentlig man skulle have pencilin til stafilikokker men lægen sagde nej ikke når det er på huden.

er der nogen der kan hjælpe mig som har prøvet det samme? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hej piger.

min datter på 4 år har lige fået konstateret stafilikokker i skridtet. 

Hun har døjet rigtig meget med svamp og da det blev ved tog vi til lægen og fik taget en prøve. Som så viste at det var meget ramt af stafilikokker og fik så afvide at jeg skulle købe noget desinficerende sæbe og vaske hende i. Og derefter smøre hende med creme da det godt kunne udtørre huden.

men nu står jeg jo så lidt i den situation at jeg ikke ved hvor tit jeg skal vaske hende med dette?

nu er skridtet jo et lidt sart område specielt på piger. Og jeg troede jo egentlig man skulle have pencilin til stafilikokker men lægen sagde nej ikke når det er på huden.

er der nogen der kan hjælpe mig som har prøvet det samme? 

Jeg vil mene x2 dagligt  det er hvad vi gør på mit arbejde  Og eftersom huden naturligt er dækket af stafylokok kan der ikke gives antibiotika 

Anmeld Citér

2. juli 2015

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Jeg vil mene x2 dagligt  det er hvad vi gør på mit arbejde  Og eftersom huden naturligt er dækket af stafylokok kan der ikke gives antibiotika 

2 gange om dagen er det for at behandle et meget angrebet område eller? Og hvor længe skal jeg gøre dette?

Anmeld Citér

2. juli 2015

Anonym trådstarter

2. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Uden at vide det vil jeg også sige 2 x dagligt i 7 dage herefter 1 x daglig i nogle dage. 

Men jeg synes du skal ringe til lægen og få noget præcist af vide.

hvis ikke du tager deres svar for gode varer, så ring til en anden uvildig, eller hør apoteket ad.

Anmeld Citér

2. juli 2015

Blop2

Vores søn har haft stafylokokker i numsen, det fik han pencelin i 10 dage og så skulle han smørres med creme. 

Anmeld Citér

2. juli 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Uden at vide det vil jeg også sige 2 x dagligt i 7 dage herefter 1 x daglig i nogle dage. 

Men jeg synes du skal ringe til lægen og få noget præcist af vide.

hvis ikke du tager deres svar for gode varer, så ring til en anden uvildig, eller hør apoteket ad.

Okay ja jeg må vidst hellere høre lægen ad. ��

Anmeld Citér

2. juli 2015

Anonym trådstarter

Blop2 skriver:

Vores søn har haft stafylokokker i numsen, det fik han pencelin i 10 dage og så skulle han smørres med creme. 

Okay var der sår eller? For jeg fik afvide at hun ikke skulle have pencilin når det kun var på huden.

Anmeld Citér

3. juli 2015

Blop2

Anonym skriver:

Okay var der sår eller? For jeg fik afvide at hun ikke skulle have pencilin når det kun var på huden.

Nej ikke sår, men numsehullet var ildrødt og nærmest hudløst. Man tørre jo sådan et sted, så tror faktisk der ville komme sår på hvis der ikke skulle tørres i det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.