Eksperthjælp: Barn med vandskræk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. juli 2015

Lisbeth Jess

Hvad gør jeg med min datter der er vandskræk? Har prøvet alt efterhånden

Lisbeths svar

Hej !

Det kan være lidt tungt når et lille barn har vandskræk. nu ved jeg ikke hvor gammel hun er..

Det vigtigste er at anerkende barnet er bange og ikke tør komme i vandet. Det gøres med ord og stemmeleje. ; Du vil bare ikke i vandet fordi du er bange for det. ?

Hendes skræk skal ikke bagatelliseres..

Fortsæt med empatien på hendes angst, så hun virkelig oplever sig rummet og forstået.

Når hun er beroliget kan I introducere lidt vand i en balje,spand eller lille badebassin. hun kan pjaske lidt i. Evt udvide til at gå ned til en vandkant og se på vandet,  mærke med fingre og tæer. hvordan det føles. Vær med hende hele tiden snak om løst og fast og lad hende selv vise hvornår hun er klar til lidt mere.

leg i vandkanten er oftest et hit.

Lidt puf kan gå an, men pres dur ikke. HVis det i sommer slet ikke lykkes at få hende i vandet kan I med fordel melde jer på et pjaskehold i en svømmeklub. nogen gange hjælper det at andre med en anden tilgang til barnet kan udrette mere.

Held og lykke med hende og vandet.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2015

tammii

lisbeth jess skriver:

Hvad gør jeg med min datter der er vandskræk? Har prøvet alt efterhånden

Lisbeths svar

Hej !

Det kan være lidt tungt når et lille barn har vandskræk. nu ved jeg ikke hvor gammel hun er..

Det vigtigste er at anerkende barnet er bange og ikke tør komme i vandet. Det gøres med ord og stemmeleje. ; Du vil bare ikke i vandet fordi du er bange for det. ?

Hendes skræk skal ikke bagatelliseres..

Fortsæt med empatien på hendes angst, så hun virkelig oplever sig rummet og forstået.

Når hun er beroliget kan I introducere lidt vand i en balje,spand eller lille badebassin. hun kan pjaske lidt i. Evt udvide til at gå ned til en vandkant og se på vandet,  mærke med fingre og tæer. hvordan det føles. Vær med hende hele tiden snak om løst og fast og lad hende selv vise hvornår hun er klar til lidt mere.

leg i vandkanten er oftest et hit.

Lidt puf kan gå an, men pres dur ikke. HVis det i sommer slet ikke lykkes at få hende i vandet kan I med fordel melde jer på et pjaskehold i en svømmeklub. nogen gange hjælper det at andre med en anden tilgang til barnet kan udrette mere.

Held og lykke med hende og vandet.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Hej Lisbeth

mun datter er snart 2 år og hun har for nyligt været i badbassin og har ville i bad hver dag efter det, hun vil selv, hun henter selv badekarret og siger bad så der er stor fremskridt men tusind tak for råddet  

Anmeld Citér

9. juli 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess
tammii skriver:

Hej Lisbeth

mun datter er snart 2 år og hun har for nyligt været i badbassin og har ville i bad hver dag efter det, hun vil selv, hun henter selv badekarret og siger bad så der er stor fremskridt men tusind tak for råddet  

hvor er det dejligt, så er alt jo godt. fortsat god sommer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.