Aktiviteter til 7+?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juli 2015

mpr

Vi sidder lidt og prøver at finde på forskellige ting som kan blive fritids aktiviteter til min bonusdatter. Hun har gået til dans indtil nu, men hun er begyndt at kede sig siger hun og det har nogen gange været lidt en kamp at få hende afsted, og vi føler også lidt at hun skal have noget mere motion end bare dans hvis dans overhovedet skal forsætte efter sommer..

Hvad laver jeres af forskellige aktiviteter efter skole når de er en 7-8 år? 

Hvor mange gange går de om ugen og hvilke dage? Har de hvile dage imellem, hvad det cirka koster osv. 

Vi skal sætte os ned med pigens mor i slutningen af sommerferien og finde ud af hvad det skal være, og så ville det jo være rart med lidt inspiration inden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2015

Joan ( Smallie )

mpr skriver:

Vi sidder lidt og prøver at finde på forskellige ting som kan blive fritids aktiviteter til min bonusdatter. Hun har gået til dans indtil nu, men hun er begyndt at kede sig siger hun og det har nogen gange været lidt en kamp at få hende afsted, og vi føler også lidt at hun skal have noget mere motion end bare dans hvis dans overhovedet skal forsætte efter sommer..

Hvad laver jeres af forskellige aktiviteter efter skole når de er en 7-8 år? 

Hvor mange gange går de om ugen og hvilke dage? Har de hvile dage imellem, hvad det cirka koster osv. 

Vi skal sætte os ned med pigens mor i slutningen af sommerferien og finde ud af hvad det skal være, og så ville det jo være rart med lidt inspiration inden 

Jeg har en søn på 8 og en datter på 6 de går begge til springymnastik om vinteren.

De er på hversit hold men jeg træner begge hold så de er sådan set med dobbelt så hver torsdag er de til spring i 2 timer hvor de bare får lov at bruge kroppen.

Det koster 250 kr og er i en lille lokal klub

Anmeld Citér

2. juli 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg tænker at I måske skulle undersøge hvad der er muligt for hende at gå til i nærheden af hvor i bor. Og så spørge hende hvad hun kunne have lyst til  

Min store pige på snart 7, går til udendørs fodbold, gymnastik i vinter-halvåret og spejder hele året  

Så hun går til to ting om ugen i gennemsnit. Der er lige et par uger hvor gymnastik og fodbold overlapper hinanden og der ser vi bare hvor meget hun orker  

Anmeld Citér

2. juli 2015

Øtter

Min pige (som fylder 7 om et par uger) går til svømning 1 gang om ugen. Vi bor i Roskilde og fjorden er lige på den anden side af vejen, så jeg synes det er vigtigt at mine børn lærer at svømme (hun har gået til svømning siden hun var 4). Det koster kun 350 kr pr. år. Ellers har min datter også gået til ballet, men det blev hun træt af. Efter sommerferien starter hun også til billedkunst, også en gang om ugen. Det koster vist også omkring 350 kr. for 1 år.

Så i det nye skoleår bliver det svømning tirsdag og billedkunst torsdag. Svømning varer kun en halv time, mens billedkunst er 2,5 time.

Egentlig vil hun også gerne gå til rytmik, men det synes jeg lige er i overkanten af fritidsaktiviteter.

Anmeld Citér

2. juli 2015

Pikku Myy

Min søn går til taekwondo 2 gange om ugen (mandag og onsdag). Han er glad for at få brugt kroppen, stolt af det han lærer, og så nyder han at være en del af en lille klub, hvor man kender hinanden. Det koster 550 kr pr kvartal.

Anmeld Citér

2. juli 2015

lineog4

Hvad siger hun selv? Måske der er noget de andre i skolen går til som hun synes lyder spændende. 

Tror det er vigtigt at lytte til deres tanker omkring fritidsaktiviteter, for ellers bliver det jo bare endnu en skal til og ikke en vil ting.

Min datter er lidt ældre men hun har klart en linie for sine fritidsinteresser og det handler om teater/cirkus/opføre. Hun går til teater, ethjuletcykel og kor. Hun har også gået til svømning, violin og bas.

min dreng på 7 går til håndbold, men vil efter sommerferien starte til spejder og Roskilde garden. Han har også gået til svømning.

Den mindste går "kun" til kor. Men kan se interessen hælder mod fodbold så det regner vi med han skal starte til selvom jeg hellere så han gik til springgymnastik, men det er jo ham der skal gå til det og ikke mig 

Anmeld Citér

2. juli 2015

De3Guldklumper

Her har vores datter på 7 valgt svømning og gymnastik i vinters. Det lå onsdag og torsdag. Knægten på 6 har gået til svømning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.