Nogle som har gode opskrifter på mos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
3 svar
1 synes godt om
1. juli 2015

ung-mor-2014

Hej

jeg søger flere opskrifter på mos til min datter, hun bliver 7 måneder her i juli månede, pt får hun æblemos og kartoffel mos. Har opskrifter på pære, æble, jordbær, hindbær, solbær og kartoffelmos, så tænkte om nogle havde nogle andre? Dem jeg har er fra Sundhedsstyrelsen, og hun spiser egentlig kun kartoffelmos fordi det er blandet med æblemos

men kom frisk med nogle opskrifter på mos

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2015

modesty

Hej

jeg søger flere opskrifter på mos til min datter, hun bliver 7 måneder her i juli månede, pt får hun æblemos og kartoffel mos. Har opskrifter på pære, æble, jordbær, hindbær, solbær og kartoffelmos, så tænkte om nogle havde nogle andre? Dem jeg har er fra Sundhedsstyrelsen, og hun spiser egentlig kun kartoffelmos fordi det er blandet med æblemos

men kom frisk med nogle opskrifter på mos

Jeg vil skynde mig at sige at frugtmos til babyer og børn kun er noget der skal gives i små mængder, som f.eks en lille klat på en grød, og ikke som et måltid. Desuden risikerer du også at hun ikke gider spise andet end den søde mos fordi hun bliver vænnet til det som det første.

Men egentlig vil jeg sige: Frugtmos er overhovedet ikke nødvendigt. Min søn fik aldrig frugtmos og han har aldrig savnet det. 

Herudover er kartoffelmos den "mindst gode" grønsagsmos fordi der er masser af stivelse i.

Gulerod

Blomkål

Pastinak

Sweet potato

- er alle gode grønsager at starte med, da de er lidt søde i det. Prøv dig evt. frem med at blande forskellige typer sammen (min søn foretrak at der kun var én slags grønsag i mosen, men det er nok forskelligt fra barn til barn).

Generelt er grønsagsmos det bedste du kan give din datter, også meget bedre end grød. Der er flere næringsstoffer i (ikke at grød er en dårlig ting, men grønsager er bedre).

M.h.t opskrift, er det jo bare at koge og blende grønsagerne med den mængde vand der passer. Og så puttede jeg altid en god klat smør eller olivenolie i, så baby kunne få noget godt fedt.

Er hun ikke også snart stor nok til at spise kød? Jeg kan ikke huske hvor grænsen går for dét.

Anmeld Citér

1. juli 2015

ung-mor-2014

modesty skriver:

Jeg vil skynde mig at sige at frugtmos til babyer og børn kun er noget der skal gives i små mængder, som f.eks en lille klat på en grød, og ikke som et måltid. Desuden risikerer du også at hun ikke gider spise andet end den søde mos fordi hun bliver vænnet til det som det første.

Men egentlig vil jeg sige: Frugtmos er overhovedet ikke nødvendigt. Min søn fik aldrig frugtmos og han har aldrig savnet det. 

Herudover er kartoffelmos den "mindst gode" grønsagsmos fordi der er masser af stivelse i.

Gulerod

Blomkål

Pastinak

Sweet potato

- er alle gode grønsager at starte med, da de er lidt søde i det. Prøv dig evt. frem med at blande forskellige typer sammen (min søn foretrak at der kun var én slags grønsag i mosen, men det er nok forskelligt fra barn til barn).

Generelt er grønsagsmos det bedste du kan give din datter, også meget bedre end grød. Der er flere næringsstoffer i (ikke at grød er en dårlig ting, men grønsager er bedre).

M.h.t opskrift, er det jo bare at koge og blende grønsagerne med den mængde vand der passer. Og så puttede jeg altid en god klat smør eller olivenolie i, så baby kunne få noget godt fedt.

Er hun ikke også snart stor nok til at spise kød? Jeg kan ikke huske hvor grænsen går for dét.

Tusind tak, så vil jeg se om nogle grøntsager er sagen, den eneste grund til hun ikke får andet er fordi min kæreste ikke synes hun skal have grød

hmm ved det faktisk ikke, det må jeg spørge vores sp om når hun kommer i næste uge

Anmeld Citér

1. juli 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter fik først majs grød og så gad hun enlig ikke det så hun begyndte at få risgrød 

Og der puttede jeg enten 

Gullerrøds mos 

Brokolig mos 

Blomkål mos 

Sviskemos 

Ærtemos 

Jordbær mos 

Æblemos 

Hindbær mos 

I om morgnen gav jeg hende havregrød med enten æble eller jordbær eller hindbær mos i 

Min datter gad ikke flaske mere efter hun blev 6mdr så hun fik grød 4 gange om dagen 

Hun fik osse øllebrød med æblemos i 

Selve aften grøden fik hun altid med grønsager i ellers var det meget forskelligt hvilket hun fik hun fik dog altid et måltid om dagen med Sviskemos i da det er godt for maven 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.