Udebleven menstruation - gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
11 svar
1 synes godt om
1. juli 2015

Karma123

Hej alle

Jeg har det sidste års tid haft ret regelmæssig menstruation - lige omkring den 27. i hver måned. Men min menstruation er endnu ikke kommet denne gang (5 dage over tid i dag). Da det er meget unormalt for mig tog jeg en graviditetstest i går. Testen var negativ. Men mit spørgsmål er, om man kan regne 100 % med testen, eller om det ville være en god idé at kontakte lægen for at få taget en blodprøve, som med sikkerhed kan vise, om jeg er gravid.  

Min kæreste og jeg vil gerne have vores første inden længe, men intet er planlagt - vi smed p-pillerne væk sidste år og tager det som det kommer.

Sidste måned fik jeg min menstruation præcis den 27., men havde inden da utrolig ømme bryster og en meget oppustet mave.

Det skal lige siges, at jeg stadig har en meget oppustet mave, hvilket jeg heller aldrig har haft før. Er normalt en høj og slank pige på 24 år, som altid har haft en helt flad mave. Nu er der så begyndt at komme en (synes jeg selv) ret stor bule. Udover bulen på maven og den udeblevne menstruation har jeg ellers ingen tegn/symptomer på graviditet.

Er der nogen af jer, som har prøvet noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2015

ung-mor-2014

Jeg fik først syntomer halvvejs igennem og det var det første spark, ellers lidt rundere med en lille bule, men ikke andet

Anmeld Citér

1. juli 2015

Miss LT

Karma123 skriver:

Hej alle

Jeg har det sidste års tid haft ret regelmæssig menstruation - lige omkring den 27. i hver måned. Men min menstruation er endnu ikke kommet denne gang (5 dage over tid i dag). Da det er meget unormalt for mig tog jeg en graviditetstest i går. Testen var negativ. Men mit spørgsmål er, om man kan regne 100 % med testen, eller om det ville være en god idé at kontakte lægen for at få taget en blodprøve, som med sikkerhed kan vise, om jeg er gravid.  

Min kæreste og jeg vil gerne have vores første inden længe, men intet er planlagt - vi smed p-pillerne væk sidste år og tager det som det kommer.

Sidste måned fik jeg min menstruation præcis den 27., men havde inden da utrolig ømme bryster og en meget oppustet mave.

Det skal lige siges, at jeg stadig har en meget oppustet mave, hvilket jeg heller aldrig har haft før. Er normalt en høj og slank pige på 24 år, som altid har haft en helt flad mave. Nu er der så begyndt at komme en (synes jeg selv) ret stor bule. Udover bulen på maven og den udeblevne menstruation har jeg ellers ingen tegn/symptomer på graviditet.

Jeg er i samme situation, min mave er vildt oppustet, har kvalme og ingen mens i 4 dage, men heller ingen positiv test Så aner ik hvad jeg skal tro...

Har dog læst flere steder herinde at nogle først kan teste positivt sent i forløbet, så lad os krydse fingre for at det er os 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Karma123

Miss LT skriver:

Jeg er i samme situation, min mave er vildt oppustet, har kvalme og ingen mens i 4 dage, men heller ingen positiv test Så aner ik hvad jeg skal tro...

Har dog læst flere steder herinde at nogle først kan teste positivt sent i forløbet, så lad os krydse fingre for at det er os 

Det er bare så frustrerende ikke at vide!! puha..

Jeg krydser fingre for os!

Anmeld Citér

1. juli 2015

Karma123

ung-mor-2014 skriver:

Jeg fik først syntomer halvvejs igennem og det var det første spark, ellers lidt rundere med en lille bule, men ikke andet

Jeg må væbne mig med tålmodighed

Anmeld Citér

1. juli 2015

Diosa85

Prøv og test igen om nogle dage. Jeg havde ingen symptomer overhovedet udover udebleven mens. Testede bragende negativ flere gang. Skulle næsten 2 uger over tid før jeg fik en svag positiv test. Og nu er der 4,5 uge til termin 

Anmeld Citér

1. juli 2015

A. Nonymsen

Karma123 skriver:

Hej alle

Jeg ville ikke bruge lægens tid fordi jeg var gået fem dage over tid  

der er mange der først kan teste positivt sent, så test evt hver anden dag, måske med forskellige mærker. Held og lykke 

Anmeld Citér

1. juli 2015

MarianneRubi

Prøv og køb en anden test? 

Kender en der har Oplevet at alm strimmel teste tester positiv i flere dage så tog hun en valmed og den var ikk ret positiv 

Anmeld Citér

1. juli 2015

modesty

Karma123 skriver:

Hej alle

Årets måneder svinger jo med 3 dage, så hvis du har mens omkring d. 27. hver måned, må din cyklus nødvendigvis også svinge med nogle dage. 

Jeg ville nok købe en test af et andet mærke og prøve igen i morgen tidlig.

M.h.t. at inddrage læge synes jeg ikke at det er noget man skal gøre medmindre en abort er en mulighed (og det derfor er nødvendigt at bekræfte graviditeten hurtigt) eller at der er gået længere tid.

Jeg har selv prøvet at springe en cyklus over engang. Jeg tog en test, og da den var negativ, gik jeg bare ud fra at der var lidt kuk i cyklus og ganske rigtigt - måneden efter kom den som den plejede.

Anmeld Citér

1. juli 2015

Karma123

Diosa85 skriver:

Prøv og test igen om nogle dage. Jeg havde ingen symptomer overhovedet udover udebleven mens. Testede bragende negativ flere gang. Skulle næsten 2 uger over tid før jeg fik en svag positiv test. Og nu er der 4,5 uge til termin 

Jeg har besluttet først at teste igen på mandag - bare for at sætte en bestemt dag! Jeg krydser fingre! Tanken om en lille gørlig yderst glad! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.