Er det opskriften på en langt og lykkeligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
9 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2015

Anonym trådstarter

ægteskab...?

Vi ligner meget hinanden og accepterer hinandens forskelligheder

Manden og jeg kom tidligere i dag til at snakke om, at i de snart 10 år vi har været sammen, har vi ikke rigtig oplevet kriser og vi har aldrig overvejet at gå fra hinanden.

Jeg synes det er vildt, 10 (!!!) år, har jeg levet og elsket den samme mand og vores kærlighed og samhørighed vokser dag for dag. Nuvel, vi har også en dagligdag med to små, job og en økonomi som ikke altid gør hverdagen helt let. Men vi kommer igennem det, prøver hver dag at se positivt på situationen og vi snakker om det der er nødvendig og træder ikke vande i det der måske ikke lige kører.

Jeg ved ikke om det er opskriften på et langt og lykkeligt liv sammen, men jeg er overbevist om at vi er kommet godt fra start og jeg kan ikke forestille mig et liv uden ham og vores lille familie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

ægteskab...?

Manden og jeg kom tidligere i dag til at snakke om, at i de snart 10 år vi har været sammen, har vi ikke rigtig oplevet kriser og vi har aldrig overvejet at gå fra hinanden.

Jeg synes det er vildt, 10 (!!!) år, har jeg levet og elsket den samme mand og vores kærlighed og samhørighed vokser dag for dag. Nuvel, vi har også en dagligdag med to små, job og en økonomi som ikke altid gør hverdagen helt let. Men vi kommer igennem det, prøver hver dag at se positivt på situationen og vi snakker om det der er nødvendig og træder ikke vande i det der måske ikke lige kører.

Jeg ved ikke om det er opskriften på et langt og lykkeligt liv sammen, men jeg er overbevist om at vi er kommet godt fra start og jeg kan ikke forestille mig et liv uden ham og vores lille familie

Jeg forstår ikke hvad du mener. Er det at være gift du mener er opskriften?

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Jeg forstår ikke hvad du mener. Er det at være gift du mener er opskriften?

Nej det er den efterfølgende sætning

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

Nej det er den efterfølgende sætning

Nåå at acceptere og ikke mindst respektere hinanden er i hvert fald en god start 

Anmeld Citér

30. juni 2015

SandraXOXO

Vi har været sammen i 8 år. Her tror jeg et godt skænderi, god sex og forskellige interesser er opskriften på hvorfor vi er så lykkelige  

Anmeld Citér

30. juni 2015

modesty

SandraXOXO skriver:

Vi har været sammen i 8 år. Her tror jeg et godt skænderi, god sex og forskellige interesser er opskriften på hvorfor vi er så lykkelige  

Hahah, det lyder ret meget som os herhjemme. 

Til TS: Der er ikke nogen opskrift. Vi er alle forskellige og finder alle vores lykke forskellige steder og i forskellige dynamikker.

Anmeld Citér

30. juni 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
SandraXOXO skriver:

Amen to that

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym

Tja.. det lyder som vores. Indtil den dag jeg opdagede, at han havde været mig utro. Én gang.

Vi var lykkelige. Vi er lykkelige igen.

Men jeg tror ikke, at der er nogen, der har den perfekte opskrift.

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

ægteskab...?

Opskriften findes næppe - vi har gudskelov alle forskellige ønsker og smag.

Vi har kendt hinanden i over 25 år, er så forskellige, som tænkes kan, og det giver den dynamik og det krydderi, jeg kan lide. 

Men- selvfølgelig skal man acceptere hinandens forskelligheder. Hvis man ikke kan dét, kunne man jo lige så godt leve sammen med en klon af sig selv, og det ville jeg personligt ikke kunne holde ud 

Anmeld Citér

1. juli 2015

lineog4

Der er vel ikke en opskrift for alle, men opskriften for den enkelte. 

Vi har været sammen i 23 år lige om lidt, vi har været hinanden utro og gået fra hinanden, vi har tvivlet, vi har været væk fra hinanden et år hvor jeg boede på Island og skrevet lange hede breve (en god arv til ungerne), vi er dybt forskellige, vi er nogen gange helt ens, vi kan skændes så gardinerne blafrer, vi kan såre hinanden som ingen andre fordi vi kender hinanden så godt, jeg kan synes han er den dummeste på den jord, men jeg kan også blive helt varm i kroppen når jeg spejle mig selv i hans øjne, vi har gået gennem livets store kriser og livets ulidelig lethed.

Vores opskrift har passet til os (jeg tager stadig en dag af gangen), men jeg vil da ikke anbefale andre at gå i vores fodspor og tro på succes.

Men når alt det er skrevet, synes jeg det er fantastisk at læse dit indlæg. For uafhængigt af om det er opskriften for alle, så er det tydeligt det er det for jer lige nu og du hviler i at være i ægteskab som du oplever som ægteskabet for livet, med manden som du elsker. Skøn læsning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.