Penicillin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.318 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. juni 2015

Spirrevip

Hej tøser. 

Jeg har lige fået bestilt en graviditetstest, så forhåbentlig imorgen skal jeg også tisse på en af de famøse pinde.

Det var ikke lige forventet, da jeg er på ppiller og vi skulle altså gerne først i gang med at smide ppiller og alt det, i slutningen af i år, eller starten af næste. Så..

Er der nogle af jer der har oplevet/hørt om graviditet på ppiller grundet penicillin kur? Jeg har lige været på 2 stærke penicillin kure med 2 måneders mellemrum, og der stod ikke i den første indlægsseddel at de kan nedsætte virkningen af ppiller - det gjorde der først i den anden, men sådan er det åbenbart med alt penicillin  så det er lidt spændende, især fordi jeg ikke blødte i sidste ppille pause..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2015

Annemette07

Spirrevip skriver:

Hej tøser. 

Jeg har lige fået bestilt en graviditetstest, så forhåbentlig imorgen skal jeg også tisse på en af de famøse pinde.

Det var ikke lige forventet, da jeg er på ppiller og vi skulle altså gerne først i gang med at smide ppiller og alt det, i slutningen af i år, eller starten af næste. Så..

Er der nogle af jer der har oplevet/hørt om graviditet på ppiller grundet penicillin kur? Jeg har lige været på 2 stærke penicillin kure med 2 måneders mellemrum, og der stod ikke i den første indlægsseddel at de kan nedsætte virkningen af ppiller - det gjorde der først i den anden, men sådan er det åbenbart med alt penicillin  så det er lidt spændende, især fordi jeg ikke blødte i sidste ppille pause..

Jeg mener, uden at være helt sikker, at penicillinen kan gå ind og modvirke p-pillerne så de ikke længere har den optimale virkning = mulig graviditet :-)

Anmeld Citér

29. juni 2015

moaren

Spirrevip skriver:

Hej tøser. 

Der er nogle typer af antibiotika, som kan påvirke virkningen af p-piller. Hvilken antibiotika fik du?

Anmeld Citér

29. juni 2015

Spirrevip

Moaren skriver:

Der er nogle typer af antibiotika, som kan påvirke virkningen af p-piller. Hvilken antibiotika fik du?

Jeg har fået pondocilin + en jeg ikke på stående fod kan huske navnet på, og stærkeste kur på dicilin 

Anmeld Citér

29. juni 2015

Muffinmus

Tja, man kan være uheldig med penicillinkur..  Men jeg fik dog tre stærke kure uden at blive gravid. Så det er nok held eller uheld..

Anmeld Citér

30. juni 2015

moaren

Spirrevip skriver:

Jeg har fået pondocilin + en jeg ikke på stående fod kan huske navnet på, og stærkeste kur på dicilin 

Hmm.....ingen af de nævnte påvirker p-piller 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.