Uge 19 - stadig ikke liv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
8 svar
1 synes godt om
29. juni 2015

LykkeB

Hej alle

Jeg er nu gravid i 19 uge og maven vokser derud af. Men det undrer mig at jeg stadig ikke har mærket liv og jeg er 2 gangs gravid. Jeg mærkede i sidste uge dagligt små bobler. Som jeg tænker var barnet. Men siden fredag har jeg intet mærket. Jeg tager en masse medicin, så jeg bliver selvfølgelig bekymret. Er der nogen der kender til lignende situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2015

Bjørnemor

Ved du, hvor moderkagen sidder? Hvis den sidder ud mod maven, kan det jo være sværere at mærke, og i sær i starten.

Anmeld Citér

29. juni 2015

LykkeB

Bjørnemor skriver:

Ved du, hvor moderkagen sidder? Hvis den sidder ud mod maven, kan det jo være sværere at mærke, og i sær i starten.

Nej, det ved jeg ikke ��

Anmeld Citér

29. juni 2015

CarinaSB

LykkeB skriver:

Hej alle

Jeg er nu gravid i 19 uge og maven vokser derud af. Men det undrer mig at jeg stadig ikke har mærket liv og jeg er 2 gangs gravid. Jeg mærkede i sidste uge dagligt små bobler. Som jeg tænker var barnet. Men siden fredag har jeg intet mærket. Jeg tager en masse medicin, så jeg bliver selvfølgelig bekymret. Er der nogen der kender til lignende situation? 

Da jeg 2 gangs gravid mærkede jeg først rigtig liv i uge 22 :)

Anmeld Citér

29. juni 2015

sulo

Jeg mærkede liv 18+2 her 2 gang, min moderkage ligger bagud denne gang, første gang lå den foran og mærkede først liv uge 24

Anmeld Citér

29. juni 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er altså helt normalt, at du endnu ikke har mærket liv  

Det er først omkring uge 25 at du skal mærke liv, så tag det helt roligt.

Anmeld Citér

29. juni 2015

ErDetSnartNU

EBK skriver:

Det er altså helt normalt, at du endnu ikke har mærket liv  

Det er først omkring uge 25 at du skal mærke liv, så tag det helt roligt.

Uge 25?? Min jordemoder siger at jeg fra uge 24 skal mærke liv hver dag og kontakte svangreafdelingen hvis jeg en dag ikke mærker liv. Jeg synes de fleste sider (fx netsygeplejersken) mv siger omkring uge 20 men at det kan variere en del. 

Anmeld Citér

29. juni 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
ErDetSnartNU skriver:

Uge 25?? Min jordemoder siger at jeg fra uge 24 skal mærke liv hver dag og kontakte svangreafdelingen hvis jeg en dag ikke mærker liv. Jeg synes de fleste sider (fx netsygeplejersken) mv siger omkring uge 20 men at det kan variere en del. 

Det er meget forskelligt fra fødested til fødested. Derfor skriver jeg OMKRING uge 25, hvilket uge 24 også må siges at være.

man skal ikke mærke liv dagligt fra uge 20. Det vil din JM også kunne bekræfte.

Anmeld Citér

29. juni 2015

ErDetSnartNU

EBK skriver:

Det er meget forskelligt fra fødested til fødested. Derfor skriver jeg OMKRING uge 25, hvilket uge 24 også må siges at være.

man skal ikke mærke liv dagligt fra uge 20. Det vil din JM også kunne bekræfte.

Jeg troede også spørgsmålet gik på hvornår man mærkede/skulle mærke liv generelt og ikke hvornår man skulle mærke det dagligt. 

Jeg fik mine retningslinier fra OUH hvor hun sagde at jeg skulle mærke liv dagligt fra uge 24. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.