Hjælp til at forstå kontanthjælps satser osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
10 svar
1 synes godt om
28. juni 2015

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi uønsket er blevet gravide og hvis jeg regner rigtigt efter sidste mens er termin engang i starten af 2016. 

Det endnu værre er, at Hvisjeg ikke er kommet i arbejde til den tid vil jeg være endt på kontanthjælp. 

Kan læse mig frem til at gensidig forsørger pligt til den tid er væk igen. 

Men kan ikke helt læse mig frem til hvad sats jeg vil kunne modtage? 

Jeg er 25 og kæresten 28. 

Grundet anonymitet er fordi jeg død skammer mig og føler os dybt uansvarlige  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2015

Anonym trådstarter

28. juni 2015

Sprit25

gensidig forsøgerpligt kommer nok igen. Ønsker LLR. 

Anmeld Citér

28. juni 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

gensidig forsøgerpligt kommer nok igen. Ønsker LLR. 

Det tvivler jeg nu på 

Anmeld Citér

28. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Det tvivler jeg nu på 

Det gør jeg så ikke. Hele blå blok( ikke sikker på DF) ønsker at se på kontanthjælp. Så jeg ville ikke føle mig sikker men du burde kunne se på borger.dk hvad du fåe

Anmeld Citér

28. juni 2015

SandraXOXO

Altså til den tid er kontanthjælpen nok sat en del ned, og forsørgerpligten tilbage så du kan ikke regne med de beløb der er nu. Læste noget om at det var noget af det de ville ændre så sent som idag. Altså den ny regering. 

Anmeld Citér

28. juni 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Altså til den tid er kontanthjælpen nok sat en del ned, og forsørgerpligten tilbage så du kan ikke regne med de beløb der er nu. Læste noget om at det var noget af det de ville ændre så sent som idag. Altså den ny regering. 

Jeg tror de får svært ved at få gensidig forsørgerpligt tilbage for samlevende. Noget DF ikke støtter op om og heller ikke gjorde tidligere. 

Jeg har forstået at de vil skære i kontant hjælpen og sætte loft på de samlede ydelser Man kan få på kh. Læste jeg et sted . Så ja det nok svært at vide nu hvad satserne vil blive. 

Har du læst nogle steder at de snakker om at genindfører gensidig forsørgerpligt ? 

Anmeld Citér

28. juni 2015

Carina:-)

Jeg tror de får svært ved at få gensidig forsørgerpligt tilbage for samlevende. Noget DF ikke støtter op om og heller ikke gjorde tidligere. 

Jeg har forstået at de vil skære i kontant hjælpen og sætte loft på de samlede ydelser Man kan få på kh. Læste jeg et sted . Så ja det nok svært at vide nu hvad satserne vil blive. 

Har du læst nogle steder at de snakker om at genindfører gensidig forsørgerpligt ? 

DF har hele tiden sagt at de vil have sat loft på kh så det kan betale sig at arbejde Så jo tror folk har ret når de siger der kommer til at ske en del på den front. 

Men jeg synes du skal ringe til borgerservice de kan oplyse dig om hvad du kan regne med lige nu ,men der kan ske meget på 6 mdr og det kan de jo af gode grunde ikke vide. 

Og du har jo også 6 mdr til at komme i arbejde så det ville jeg arbejde hårdt på skulle lykkes så du ikke er afhængig af kh. 

Anmeld Citér

28. juni 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

DF har hele tiden sagt at de vil have sat loft på kh så det kan betale sig at arbejde Så jo tror folk har ret når de siger der kommer til at ske en del på den front. 

Men jeg synes du skal ringe til borgerservice de kan oplyse dig om hvad du kan regne med lige nu ,men der kan ske meget på 6 mdr og det kan de jo af gode grunde ikke vide. 

Og du har jo også 6 mdr til at komme i arbejde så det ville jeg arbejde hårdt på skulle lykkes så du ikke er afhængig af kh. 

Ja kontanthjælps loft. Men ikke gensidig forsørgerpligt. 

Men ja kontanthjælps loft kan vi godt regne med kommer

Jaa håber virkelig det lykkedes snart!! 

Syntes bare det svært at vide om man skal fortælle man er gravid eller ej. vil nødig nogle føler sig snydt. 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Michael healer

Sagen er den at vi uønsket er blevet gravide og hvis jeg regner rigtigt efter sidste mens er termin engang i starten af 2016. 

Det endnu værre er, at Hvisjeg ikke er kommet i arbejde til den tid vil jeg være endt på kontanthjælp. 

Kan læse mig frem til at gensidig forsørger pligt til den tid er væk igen. 

Men kan ikke helt læse mig frem til hvad sats jeg vil kunne modtage? 

Jeg er 25 og kæresten 28. 

Grundet anonymitet er fordi jeg død skammer mig og føler os dybt uansvarlige  

Du høre vel under denne sats her vil jeg tro, ellers se alle satser for 2015 her, ved godt det ikke er 2016, for de satser tror jeg ikke findes endnu, men så meget stiger det ikke fra år til år

http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Kontanthjaelp.aspx 

Forsørgere under 30 år, som ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud

9.640 kr. pr. måned

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.