Vægtøgning og nedsat appetit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. juni 2015

charlie87

Er det normalt under graviditet at man kan tage på selvom man har nedsat appetit og ikke rigtig lyst til mad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2015

Anpau

charlie87 skriver:

Er det normalt under graviditet at man kan tage på selvom man har nedsat appetit og ikke rigtig lyst til mad?

Ja, hvis du, når du spiser, spiser meget usundt/kalorieholdigt mad. Der skal ikke mange flødekager til, før kalorierne er opbrugt. 

Hvis du ikke spiser mange kalorier, så ved jeg det ikke

Anmeld Citér

27. juni 2015

charlie87

Anpau skriver:

Ja, hvis du, når du spiser, spiser meget usundt/kalorieholdigt mad. Der skal ikke mange flødekager til, før kalorierne er opbrugt. 

Hvis du ikke spiser mange kalorier, så ved jeg det ikke

Det synes jeg ikke jeg gør. Synes jeg spiser en meget varieret kost, kylling, fisk, grøntsager osv. Engang i mellem ryger da et stykke kage ned, men det højest en gang om ugen. Fastfood meget sjældent. Normalt plejer jeg sagtens at kunne spise mig igennem en hel tallerken mad, men de sidste par uger har jeg skulle kæmpe mig igennem for at få spist bare en 1/2 portion og er mæt før jeg knap er kommet i gang med at spise.

Anmeld Citér

27. juni 2015

Anpau

charlie87 skriver:

Det synes jeg ikke jeg gør. Synes jeg spiser en meget varieret kost, kylling, fisk, grøntsager osv. Engang i mellem ryger da et stykke kage ned, men det højest en gang om ugen. Fastfood meget sjældent. Normalt plejer jeg sagtens at kunne spise mig igennem en hel tallerken mad, men de sidste par uger har jeg skulle kæmpe mig igennem for at få spist bare en 1/2 portion og er mæt før jeg knap er kommet i gang med at spise.

Hvor langt er du henne? Fandt lige dette her:http://altomboern.dk/artikel/vaegtstigning-under-graviditeten

Selve barnet vejer før fødslen cirka 3.500 gram.
Livmoderen vokser til cirka 900 gram.
Fostervandet er cirka 800 gram.
Brysterne vokser med cirka 400 gram.
Den øgede blodmængde er cirka 1.250 gram.
Moderkagen vejer cirka 650 gram.
Væskeansamlinger er cirka 2.000 gram.
Fedtdepoter under huden er cirka

Anmeld Citér

27. juni 2015

charlie87

Anpau skriver:

Hvor langt er du henne? Fandt lige dette her:http://altomboern.dk/artikel/vaegtstigning-under-graviditeten

Selve barnet vejer før fødslen cirka 3.500 gram.
Livmoderen vokser til cirka 900 gram.
Fostervandet er cirka 800 gram.
Brysterne vokser med cirka 400 gram.
Den øgede blodmængde er cirka 1.250 gram.
Moderkagen vejer cirka 650 gram.
Væskeansamlinger er cirka 2.000 gram.
Fedtdepoter under huden er cirka

10 uger

Anmeld Citér

27. juni 2015

Carina:-)

Den øgede blod og væskemængde kan sagtens give et par kg også i starten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.