Ægteskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej de damer 

Jeg er anonym, da jeg tror nogle herinde kender mig og gerne vil holde dette hemmeligt, lidt endnu..

Min forlovede og jeg overvejer, eller vi har faktisk besluttet os, for at blive gift på rådhuset i nær fremtid. Selvfølgelig vil vi giftes og det er vores planer, men lige nu tænker vi over det som en praktisk foranstaltning. Vores situation er således: Jeg har termin om en måneds tid med vores første barn, min forlovede er ikke dansk statsborger ( og bliver det ikke de næste par år) men har en midlertidlig opholdstilladelse for 2 år af gangen og sådan har det været de 10 år han har været i dk. Vi tænker at det i forhold til rettigheder med barnet er praktisk at være gift, og i tilfælde af at udlændinge loven stramme, desuden vil min forlovede gerne tage mit navn til sig så han ikke stemples af sit efternavn. Vi tænker dog på om det ville ændre nogle forhold for os hvis vi bliver gift, her tænker jeg su, børnepenge, boligstøtte, forsørger pligt osv. Derfor håber jeg, at der sidder nogle der har nogle konkrete svar på mine spørgsmål! På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2015

jojomama

Økonomisk aner jeg ikke, hvad det vil betyde for jer, men jeg tror ikke, der vil være de store ændringer. Dog ville jeg i dit tilfælde ringe til Udlændingestyrelsen og hære, om der er noget hos dem, I skal forholde jer til...

Anmeld Citér

27. juni 2015

Fremad

Bliver i gift skal i forsørge hinanden.... ved evt kh, det skal man ikke nu som ikke gift 

Anmeld Citér

27. juni 2015

namaha

Nu er min mand ikke udlægning og kan derfor ikke svare på om det ændre på noget.

Jeg er 22 og Studerne og gift med min mand, det at vi er gift påvirker ikke vores børne tilskud som kommer hver 3 måned, det skulle være fælles for alle om man er gift eller ej. 

Vores boligstøtte er ikke blevet ændret efter vi blev gift, og det tænker jeg at udbetaling Danmark nok ville have gjordt det af sig selv (de ændrede selv i den da min mand blev arbejdsløs) 

Nu er min mand i flexjob og dette bliver ikke påvirket af at vi er gift.

Min SU er heller ikke på påvirker af det og det vil min elevløn heller ikke blive når vi når den tid.

Jeg kan dog IKKE få kh da min mand tjæner lige præcist nok til at han skal forsøger mig hvis vi ikke var gift, og nu hvor vi er der, så skal han forsørge mig uanset hvad han tjener (det er det jeg har læst mig frem til) 

Jeg står (heldigvis) under uddannelse og kan få SU barsels/fødselsklip, hvilket jo er god for os, ellers ville vi mindste min indtægt 

Håber dette kan gøre dig lidt kloger, men som sagt er der nok en smule forskel når din kæreste/kommende mand er udlænding 

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

28. juni 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hej de damer 

Jeg er anonym, da jeg tror nogle herinde kender mig og gerne vil holde dette hemmeligt, lidt endnu..

Min forlovede og jeg overvejer, eller vi har faktisk besluttet os, for at blive gift på rådhuset i nær fremtid. Selvfølgelig vil vi giftes og det er vores planer, men lige nu tænker vi over det som en praktisk foranstaltning. Vores situation er således: Jeg har termin om en måneds tid med vores første barn, min forlovede er ikke dansk statsborger ( og bliver det ikke de næste par år) men har en midlertidlig opholdstilladelse for 2 år af gangen og sådan har det været de 10 år han har været i dk. Vi tænker at det i forhold til rettigheder med barnet er praktisk at være gift, og i tilfælde af at udlændinge loven stramme, desuden vil min forlovede gerne tage mit navn til sig så han ikke stemples af sit efternavn. Vi tænker dog på om det ville ændre nogle forhold for os hvis vi bliver gift, her tænker jeg su, børnepenge, boligstøtte, forsørger pligt osv. Derfor håber jeg, at der sidder nogle der har nogle konkrete svar på mine spørgsmål! På forhånd tak 

Jeg ville bestemt sende en mail til Udlændingestyrelsen (selvom det formentligt tager laaaang tid at få svar fra dem), så har du også svaret på skrift.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.