tak for svar. Vaskepulveret er ikke et problem da det allerede er det vi gør.
Jeg er sikker på det er en fødevare allergi eller plante/pollen allergi. Jeg har til aften haft hende i køligt bad da det kløede frygteligt og cremen må anskaffes i morgen.
Jeg må prøve vores hudlæge i morgen. Aner ikke om der skal bruges henvisning eller ej, men det skader da ikke at prøve. Hun er godt nok plaget.
Jeg må fra i morgen tidlig prøve dit råd. Et sted er jeg jo nødt til at starte
Hvis at det er pollen/græs/birk/bynke allergi begynder hun at nyse voldsomt når i er udenfor...
I stedet for bad når det klør/er irriteret, så smør hele hendes krop ind i en fed creme. Vand gør det blot endnu værre..
For lægerne kan det godt være svært at finde den enkelt fødevare, da det kan krydse og/eller gå flere timer fra indtagelse til at det udslættet begynder..
Jeg har fået prik prik testet min søn for alverdens ting, rød peber, mel, tomater, kiwi... Jeg er ikke i tvivl om at min søn er multi allergiker og at der er noget der krydser ved ham.
Eksemen kommer på fingrene, ved ørene, i nakken, på benene..
Hvis at han spiser kiwi går Helved løs omkring munden.
De sidste år er vi blevet fulgt af både børneafdelingen og marselisborg i Århus, uden at de har fundet den/de enkelte ting han ikke kan tåle.
Iøvrigt kommer eksem "indefra" og det "lag" som andre har der stopper det, det mangler eksem børn.
Husk en god solcreme, jeg kan anbefale faktor 50 fra La roche posay.. Den koster en del, men eneste min søn kan tåle, uden at han slår ud af det.