Allergi- hvor skal jeg begynde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
4 svar
4 synes godt om
27. juni 2015

LBK

Hej alle !!

Min datter (2,5) år har de sidste dage udviklet synlig allergi på stort set hele kroppen. Det startede i venstre side af munden med et ildrødt mærke og som nu har "bredt" sig over primært mave og arme (der hvor hun kan klø) og så lidt på ryg og lår. 

HUn har i en længere periode gået og små-kløet sig lidt her lidt der. Så har der været et lille rødt mærke et sted og et nyt et andet dagen efter. 

Rødmen er ligesom små bitte knopper.

Hun er henvist til proktest (men desværre først i august pga en masse ferie". 

Ville gerne hjælpe hende med at finde ud af hvad der er hun ikke kan tåle men hvor HULAN skal jeg begynde.

Nogle med allergibørn der kan give nogle gode råd??

Hverken manden eller jeg har allergier og ligeledes heller ikke vores ældste datter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hvis i bruge aminelig vaskepulver og skyldemiddel, ville jeg skifte til allergi venlig mærke.

tomater, jordbær, vandmalon kan være synderen

Anmeld Citér

27. juni 2015

Tip!

Prøv at ringe rundt til forskellige hudlæger i jeres område, det kan være en har en akut tid.. Muligvis skal i have en henvisning fra jeres læge. 

Undgå tomater, kiwi, syrlige frugter som appelsin, klementiner.. Også appelsin og æblejuice. 

Der er også tomat ekstrakt i knorr blandinger, som jeres datter kan reagere på. 

Skift jeres vaskepulver ud med neutral, vask trumlen uden andet end neutral vaskepulver et par gange, der kan sidde rester fra pulver med parfume. 

Ligeledes undgå skyllemiddel, det kan sagtens undværes. 

Køb en fed creme, evt marselisborgs egen creme, den er fed. Smør jeres datter 2 gange om dagen, og begræns bad til et par gange om ugen, da vand forværre eksem. 

Min søn har haft eksem, siden han var 2.5 md gammel og nu er han knap 7 år. 

Det er ikke sikkert at i får noget ud af prik testen, da hun er så lille endnu, og det endvidere kan være en kryds allergi.. 

Anmeld Citér

27. juni 2015

LBK

BC skriver:

Prøv at ringe rundt til forskellige hudlæger i jeres område, det kan være en har en akut tid.. Muligvis skal i have en henvisning fra jeres læge. 

Undgå tomater, kiwi, syrlige frugter som appelsin, klementiner.. Også appelsin og æblejuice. 

Der er også tomat ekstrakt i knorr blandinger, som jeres datter kan reagere på. 

Skift jeres vaskepulver ud med neutral, vask trumlen uden andet end neutral vaskepulver et par gange, der kan sidde rester fra pulver med parfume. 

Ligeledes undgå skyllemiddel, det kan sagtens undværes. 

Køb en fed creme, evt marselisborgs egen creme, den er fed. Smør jeres datter 2 gange om dagen, og begræns bad til et par gange om ugen, da vand forværre eksem. 

Min søn har haft eksem, siden han var 2.5 md gammel og nu er han knap 7 år. 

Det er ikke sikkert at i får noget ud af prik testen, da hun er så lille endnu, og det endvidere kan være en kryds allergi.. 

tak for svar. Vaskepulveret er ikke et problem da det allerede er det vi gør. 

Jeg er sikker på det er en fødevare allergi eller plante/pollen allergi. Jeg har til aften haft hende i køligt bad da det kløede frygteligt og cremen må anskaffes i morgen. 

Jeg må prøve vores hudlæge i morgen. Aner ikke om der skal bruges henvisning eller ej, men det skader da ikke at prøve. Hun er godt nok plaget.

Jeg må fra i morgen tidlig prøve dit råd. Et sted er jeg jo nødt til at starte

Anmeld Citér

27. juni 2015

Tip!

tak for svar. Vaskepulveret er ikke et problem da det allerede er det vi gør. 

Jeg er sikker på det er en fødevare allergi eller plante/pollen allergi. Jeg har til aften haft hende i køligt bad da det kløede frygteligt og cremen må anskaffes i morgen. 

Jeg må prøve vores hudlæge i morgen. Aner ikke om der skal bruges henvisning eller ej, men det skader da ikke at prøve. Hun er godt nok plaget.

Jeg må fra i morgen tidlig prøve dit råd. Et sted er jeg jo nødt til at starte

Hvis at det er pollen/græs/birk/bynke allergi begynder hun at nyse voldsomt når i er udenfor... 

I stedet for bad når det klør/er irriteret, så smør hele hendes krop ind i en fed creme. Vand gør det blot endnu værre.. 

For lægerne kan det godt være svært at finde den enkelt fødevare, da det kan krydse og/eller gå flere timer fra indtagelse til at det udslættet begynder.. 

Jeg har fået prik prik testet min søn for alverdens ting, rød peber, mel, tomater, kiwi... Jeg er ikke i tvivl om at min søn er multi allergiker og at der er noget der krydser ved ham. 

Eksemen kommer på fingrene, ved ørene, i nakken, på benene.. 

Hvis at han spiser kiwi går Helved løs omkring munden. 

De sidste år er vi blevet fulgt af både børneafdelingen og marselisborg i Århus, uden at de har fundet den/de enkelte ting han ikke kan tåle. 

Iøvrigt kommer eksem "indefra" og det "lag" som andre har der stopper det, det mangler eksem børn. 

Husk en god solcreme, jeg kan anbefale faktor 50 fra La roche posay.. Den koster en del, men eneste min søn kan tåle, uden at han slår ud af det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.