Klippet telefonstik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
3 svar
2 synes godt om
26. juni 2015

Jegkiggerpåfugle

Som overskriften lyder så er vi kommet i en lidt sær situation eftersom vi er flyttet i et lejet hus, vi valgte at flytte vores bredbånd med så vi kunne få wi-fi og det kræver internetforbindelse via telefonstikket. 

Vi flyttede ind for 11 dage siden og fik flyttet vores internetforbindelse sidste fredag - jeg har så i en uge gået og prøvet ALT for at få det op og køre - men det lykkedes ikke og måtte erkende nederlaget - bestilte en gratis teknikker gennem min udbyder, da det er TDC som har telefonstikkene var det ligeledes dem der udsendte en teknikker, jeg får så af vide af denne mand at kabelet var KLIPPET over - hvilket jo undrede mig meget for vi har ikke været for langt fremme med en saks de 11 dage vi nu har boet her. Han fortæller mig han er nødsaget til at trække et nyt stik og vil eftersende en regning. Jeg ringer fluks til min udbyder og spørger om jeg ender med at betale denne regning (pengene er ikke store i forvejen efter en flytning) - jeg begynder egentlig lidt at tænke på det burde være udlejer som skal betale for at få trukket nyt kabel - da det jo er en fejl/mangel og man har altid 14 dages ret som leer at påpege fejl og mangler - min udlejer siger at han har klippet det da man jo ikke bruger fastnet mere - NÅ NEJ, for hvad med folk som gerne vil have internet ??

spørgsmål til jer er så - kan jeg forlange at det er ham der betaler regningen? 

Jeg ønsker konkrete svar og ikke andet på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2015

Diosa85

Jegkiggerpåfugle skriver:

Som overskriften lyder så er vi kommet i en lidt sær situation eftersom vi er flyttet i et lejet hus, vi valgte at flytte vores bredbånd med så vi kunne få wi-fi og det kræver internetforbindelse via telefonstikket. 

Vi flyttede ind for 11 dage siden og fik flyttet vores internetforbindelse sidste fredag - jeg har så i en uge gået og prøvet ALT for at få det op og køre - men det lykkedes ikke og måtte erkende nederlaget - bestilte en gratis teknikker gennem min udbyder, da det er TDC som har telefonstikkene var det ligeledes dem der udsendte en teknikker, jeg får så af vide af denne mand at kabelet var KLIPPET over - hvilket jo undrede mig meget for vi har ikke været for langt fremme med en saks de 11 dage vi nu har boet her. Han fortæller mig han er nødsaget til at trække et nyt stik og vil eftersende en regning. Jeg ringer fluks til min udbyder og spørger om jeg ender med at betale denne regning (pengene er ikke store i forvejen efter en flytning) - jeg begynder egentlig lidt at tænke på det burde være udlejer som skal betale for at få trukket nyt kabel - da det jo er en fejl/mangel og man har altid 14 dages ret som leer at påpege fejl og mangler - min udlejer siger at han har klippet det da man jo ikke bruger fastnet mere - NÅ NEJ, for hvad med folk som gerne vil have internet ??

spørgsmål til jer er så - kan jeg forlange at det er ham der betaler regningen? 

Jeg ønsker konkrete svar og ikke andet på forhånd tak

Det kommer an på hvad der står i jeres kontrakt.

internet går som regel ikke ind under som et krav i leje. 

Jeg har selv været udlejer af min gamle lejlighed og mine lejere skulle selv stå for internet uanset hvordan og hvorledes. Så er ret sikker på du ikke kan kræve at udlejer betaler. Desværre 

Anmeld Citér

27. juni 2015

Spirrevip

Min overbo fik det betalt af vores udlejer. En veninde fik dækket halvdelen hos en anden udlejer. Ring og spørg 

EDIT: Ups jeg fik læst forkert. Din udlejer skal vist læse lidt mere op på tingene. Han skal altså betale når han har cuttet den. Det vil jeg mene. 

Anmeld Citér

27. juni 2015

Chellie

Jeg vil mene, at han selv skal betale for at få repareret forbindelsen, da det hører ind under vedligehold af lejemålet.. Men det er nok lun en jurist, der kan give et endegyldigt svar ... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.